Meid alleen in Zuid Afrika + meer vraagjes

Hallo,

Augustus 2011 wil ik, een blonde meid van 24, gaan backpacken in Zuid Afrika. Geweldig lijkt me! Voorpret wordt helaas flink bedorven door mensen die me waarschuwen. Ik heb ervaring met backpacken, dus weet wat reizen op deze manier inhoudt en snap zelf ook wel dat ik na zonsondergang niet meer alleen de straat op moet. Maar is het echt zo gevaarlijk voor mij?

Verder zou ik graag, van mensen die hier ervaring mee hebben, willen weten welke route de meeste backpackers kiezen: Johannesburg-Kaapstad of Kaapstad-Johannesburg?

En hoe is het met het aantal toeristen in augustus? Moet ik er op voorbereid zijn dat ik veel alleen ben of krijg ik de kans om veel reizigers te ontmoeten?

Mvg,

Floor

Beste Floor,

Heel gewoon die verhalen als je zegt dat je naar Zuid Afrika gaat. Je kan best alleen reizen. Geen probleem, zeker als je ervaren bent. Je moet oppassen en niet naief zijn en inderdaad niet reizen in het donker.

De mensen zijn hier super aardig, willen altijd helpen, maar zoals overal oppassen voor mensen die ook willen helpen maar voor de verkeerde reden.

In Augustus is het hier winter, en ik denk toch wel dat er dan backpackers zijn.
Ik denk dat de route niet veel uitmaakt die je neemt.

Met de BAZ bus reizen is een super optie voor je.
www.bazbus.com

veel suc6 met plannen:zon02:

als je maar zorgt dat je niet aleen in umthata komt.
Dit is een zeer criminele stad.
Mark

Ik zou inderdaad met de BazBus reizen. Overweeg in elk geval NIET de lokale bussen en bij voorkeur ook niet de Greyhounds, City to City en dat type bus.
De BazBus zet je bij je gewenste hostel voor de deur af en niet op een wazig busstation. Dat is wel net zo veilig. En zorg ervoor dat je van tevoren een slaapplek hebt geregeld door het volgende hostel van tevoren te bellen. In alle deelnemende hostels ligt een heel leuk boekje ‘Coast to Coast’ met alle hostels langs de route van de BazBus plus nog een hoop tips voor leuke activiteiten en bezienswaardigheden.
Groot voordeel van de BazBus is ook dat je veel contacten opdoet omdat het de meest gebruikte bus voor backpackers is. Altijd een internationaal gezelschap dus en aangezien je allemaal dezelfde kant opgaat, kun je altijd interessante combinaties maken :wink:

Geniet ervan maar hou zeker ogen en oren altijd goed open. Begrijp dat je een ervaren reizigster bent. Hou dat zo en maak er een pracht vakantie van.

Groetjes,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

PS Wij zitten niet op de route van de BazBus maar wel op een heel mooi plekje in Zuid-Afrika :wink:

gaat de Bazbus ook richting Mozambique vanaf Johannesburg?

Kijk gewoon even op hun site daar staat alles op!
www.bazbus.com