Het is een prachtland en ik zou er ook zeker naartoe gaan. Maar ga alsjeblieft niet backpacken in de zin van in je eentje langs de kant van de weg staan met je duim omhoog. Gebruik dan inderdaad de Baz Bus (www.coasttocoast.com) of een andere grote, luxe bus voor de lange afstanden. Mooiste van de Baz Bus is dat hij je gewoon netjes afzet bij je volgende hostel en niet op een een of ander vaag busstation. Want dat is echt niet veilig.
Verder wat algemene regels: niet in het donker reizen, probeer aan te sluiten bij andere (internationale) reizigers, oren en ogen goed open houden, vraag bij je hostel wat je daar in de omgeving wel en niet kunt doen, etc.
Qua tijd moet het lukken om in 3 weken van Kaapstad naar Johannesburg te komen. Met de Baz Bus koop je een kaartje voor een bepaald traject maar je kunt net zo vaak uit- en weer instappen als je zelf wilt. Je moet alleen rekening houden wanneer de volgende bus weer langskomt om je mee te nemen naar je volgende stop.
Alvast heel veel plezier met de voorpret en straks met de reis zelf.
Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience
Zuid-Afrika is een uitstekend backpacker land. Zelf run ik een backpackers en ik denk dat 30% van onze gasten alleen onderweg zijn. Dus, zeker niet bang zijn om alleen te reizen!! De bazbus is een goed vervoermiddel (www.bazbus.com), maar vrij duur. Voordeel is dat je veel mensen op de bus leert kennen. Bekijk zeker ook eens het huren van een auto (www.aroundaboutcars.co.za)!! Dit maakt je meer vrij. Je hoeft geen rekening te houden met vertrektijden. Soms zullen ook andere reizigers een lift vragen en kan je de petrol delen!! In alle backpackers is beddegoed aanwezig, dus je moet zeker geen slaapzak mee nemen. De meeste bacpackers serveren eten, maar er is ook altijd een aparte keuken aanwezig als je zelf wil koken. Neem ook kleding mee voor elk seizoen, zelfs ook een dikke trui voor de frisse avonden!! Als je nog meer vragen hebt, shoot!!!
"t amusement met de voorbereidingen!!