Opstarten!

Hallo allemaal,

Ben heel voorzichtigjes aan aan het kijken of het er misschien voor mij ook inzit om een jaar naar Australie te gaan.
Heb alleen echt geen flauw idee waar ik moet beginnen met een overzicht krijgen van wat er allemaal gedaan moet worden. Ik weet uberhaupt niet of het voor mij de moeite is om iets te gaan regelen aangezien ik geen budget heb ongeveer, zit met een huurhuis en nog een miljoen andere ‘problemen’ die onoverkomelijk lijken.
Wie heeft er tips (en kan me een hart onder de riem steken…)

Maaike.

Hartstikke leuk dat je naar Australie gaat! Het is in ieder geval de moeite waard, dus maak je daar geen zorgen over. Ik ben zelf met een paar 100 euro naar Australie gegaan en heb het er een jaar uitstekend naar mijn zin gehad, dus grote budgetten zijn niet noodzakelijk (al moet je dan wel af en toe even werken). Verder is het handig om eens wat meer te weten te komen over Australie en wat je precies wilt gaan doen. Dit is eigenlijk een kwestie van google gebruiken. Er zijn verschillende organisaties die je helpen met visas en andere praktische zaken zoals travel active en Australian Backpackers. Het is misschien de moeite waard eens een bijeenkomst van zo’n organisatie bij te wonen, dan kom je meer te weten over de ins &outs van reizen in Australie.

Hoi Maaike
gewoon doen.
heo meer geld je al hebt hoe meer tijd je hebt voor genieten ipv werken.
mark de vries heeft een geode opzet (70 pagina’s ) ove raustralie, sommige dingen zijn achterhaald, (tim tam’s zijn niet de lekkerste koekjes) maar hij heeft een goede opzet
Wil je een eigen auto, of huren (duur, bij langer dan +/- 3 maanden)
-waar wil je heen
-afstanden
-planning
-wat wil je zien
-tijd
-eten en drinken
-internet
-kleding

• wat mee tenemen

laat maar weten ik heb er nu bijna 11 maanden opzitten,
eind volgend jaar weer!

groet