Ik wil september/oktober 2010 voor een half jaar of een jaar naar Australië.:zon02::AUSTRALIA
Waarmee kan ik het beste beginnen met het maken van plannen?
Wie heeft er tips over bepaalde zaken waar ik zeker aan moet denken tijdens het maken van plannen?
Alvast bedankt.
Groetjes Evelien
Wel Evelien, dat is wel erg algemeen. Welkom op het forum. Hoe wil je gaan rondreizen? Backpacken? Alleen of samen? Auto? Vertel eens wat meer over jezelf. Heb je al een bepaald gedeelte van Australia in gedachte?
Yeehaw
Hoi
Ik wil zoveel mogelijk van Australië zien. Ik wil gaan backpacken. Daar wil ik gaan werken en reizen.
Mijn vriend is er over na aan het denken om mee te gaan, ik hoop echt dat hij mee gaat.
Verder weet ik nog niet echt hoe ik dat wil doen, zoals met de auto ofzo.
Ik weet alleen dat ik familie daar wil opzoeken, die wonen zo’n 150 km onder Brisbane.
Ik wil zoveel, maar weet niet waar ik moet beginnen 
Groetjes
Evelien
hi Eef!
Het makkelijkste is om te beginnen met: Wat wil je zien/doen? En wanneer is de beste tijd om in dat deel van OZ te zijn?
Als je dat allemaal hebt uitgezocht (lees de LP eens door) dan heb je volgens mij zo’n beetje je reis gepland.
Als je dan je budget weet, kun je bekijken wat de beste manier van reizen is voor jou (auto/Greyhound/trein/airplane) en waar je wilt gaan slapen (Hilton of hostel).
Have fun! Cheers, Karin
Hallo,
Wat heel belangrijk is eerst stap waar ga je landen. De lonely planet kan je goed helpen om te beginnen en eventueel een atlas. Dan zie je ook hoe het land eruit ziet. Daarna moet je je gaan bedenken hoe ga ik mezelf vervoeren.
De opties die er zijn is
Auto huren of kopen
Camper huren of kopen
openbaar vervoer gebruiken
verblijf in hostels gedeelde kamers of prive.
Als je daar uit bent kun je mede de route bepalen.
gr van Moira