Hoe begin ik met het plannen?

Hallo!

Aangezien het al langer mijn droom is om een keer naar Australië te gaan en ik volgende zomer (aangezien ik in het onderwijs werk) 2 maanden verlof heb. Lijkt het me een uitstekend moment om dit eens te doen.

Maar hoe begin ik het beste met het plannen van deze trip?

Ik heb al ontdekt dat het tijdens de maanden juli en augustus beter weer is aan de westkust.

Ik ben een totaal nieuw in het plannen van zo een reis dus alle hulp is zeker welkom!

Wat MOET ik echt gezien of gedaan hebben?

Alle tips zijn welkom.

Van het boeken van de vlucht, bezienswaardigheden, slaapplaatsen, camper/auto huren,…

Groetjes

Ja, het is heel wat om aan zo’n reisplanning te beginnen. Je weet vaak niet helemaal waar je voor staat. Vooral als je ‘maar’ twee maanden hebt en zoveel mogelijk wilt zien.

Ik zou eerst eens kijken waar je allemaal heen wilt en wat mogelijk is. Wat wil je zien? Ga je vooral voor steden, voor natuur, voor extreme sporten, voor veel autorijden, voor juist af en toe relaxen…Het is dan ook erg moeilijk om te zeggen wat je gezien en gedaan MOET hebben. Iedereen heeft daarvoor zijn/haar eigen voorkeur. Ik ben nu meerdere keren in Australië geweest en ik heb nog steeds het idee dat ik heel veel dingen ‘moet’ zien… Maar goed, daar heb jij niet zoveel aan. Een paar tips:

In juli en augustus is het in het zuiden niet echt goed weer (koud!). Victoria, Tasmanie en het zuiden van WA zou ik hierdoor al af laten vallen (je zult toch moeten kiezen).
Vooral het noorden is in die maanden heerlijk qua temperatuur. Het is lekker warm, niet zo luchtvochtig als in december/januari en de meeste attracties zijn goed te bezoeken (alleen niet alle watervallen zullen ‘aan’ staan, maar die garantie heb je in het regenseizoen ook niet).