3 maanden Australie

Hoi iedereen,

Zoals jullie kunne leze ben ik van plan om 3 maanden door Australië te trekken…

De route die ik wil gaan volgen? Deze ben ik nog vollop aant het uizoeken. Wat mijn bedoeling is, is om zoveel mogelijk van het schitterende landschap te zien, van de natuur dus…

Om de kosten zo laag mogelijk te houden, ben ik van plan om drie maanden rond te trekken in een tentje… Erg vind ik dit niet, want ik hou van kamperen… gezamelijk bbq, nieuwe mense leren kenne… Of als het mogelijk mocht zijn om enkele nachte door te brenge bij locals…

Heeft er iemand tips of ervaringen? Deze zijn meer dan welkom, vooral omdat dit de eerste keer is dat ik zo een lange, en verre reis ga maken…

groeten

Je bent nog zo aan het zoeken waar je precies heen wilt dat tips geven wat lastig is.

Wanneer wil je gaan? Houd rekening met het regenseizoen in het noorden (ong. nov/mrt-april). Als je het land en de natuur zoveel mogelijk wilt zien/beleven raad ik in elk geval aan om niet te snel te willen reizen (beter een paar plekken goed gezien dan alles vliegensvlug) en over land te reizen en geen (of niet te veel) binnenlandse vluchten te maken.
Zoek je vooral natuur: noorden (Darwin eo) is prachtig. Zoek je meer rust boven drukke, jonge backpackers: ga naar het westen of naar Tasmanie. Ga je voor makkelijk rijden, leuke belevenissen met niet al te grote afstanden: oostkust. Zijn afstanden niet zo’n probleem en zoek je wat meer rust: westkust.
Er zijn talloze mogelijkheden.

Kamperen is in elk geval geen probleem. De campings zijn zeer goed onderhouden en hebben goede faciliteiten.

En voor alleen reizen hoef je niet bang te zijn. Er reizen heel veel mensen alleen. Je pikt snel nieuwe vrienden/kennissen op.

Hej,

Thanks voor de reactie… Je hebt inderdaad gelijk, ik ben nog vollop aan het uitkiezen welke route ik ga nemen :slight_smile: en het is de bedoeling om ervan te genieten, en niet overhaast te gaan, daar dient deze prachtige reis niet voor :slight_smile:

Mijn route zal ik zo snel mogelijk bekend maken, dan kunnen er nadien nog handige tips komen? :slight_smile:

groetjes