7-8 maanden Australie (help?)

hallo,
Ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is mark, 20 jaar en ik ga in oktober richting Australië en kan wel wat hulp gebruiken :stuck_out_tongue:
Het globale plan is van oktober tm juni 2014 gewoon op avontuur te gaan! Backpackend en werkend door Australie en daarbij ongeveer 5000 euro mee te nemen. We weten dat dit nooit genoeg zal zijn voor onze periode maar willen het zo lang mogelijk proberen vol te houden, een tijdje te werken en dan weer verder gaan. We zien wel waar het schip strandt en als het moet kunnen we altijd weer terug naar huis. Na veel lezen lijkt de oostkust een mooi begin voor ons maar misschien hebben we wel genoeg tijd en geld om door te zetten helemaal naar Perth! Alleen loop ik nu tegen de route aan , ik weet niet meer wat wel klopt en hoe ik nu het gunstigst kan gaan reizen, aangezien het klimaat zo verschillend is.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met me volgende vraagstukken :wink:

1. Waar zal ik mijn reis beginnen in oktober om een goede route te kunnen doen en waar eindigen?
    (dachten zelf aan Cairns - Melbourne)
  2. Hoeveel van Australië kun je zien in onze periode met periode’s van werk er tussen
  3. Wat is de beste reisperiode voor Nieuw Zeeland?
  4. Tips voor boeken van ticket? Kijken nu bij tunafish en daar is een jaarticket Amsterdam - paar dagen tussenstop Hong Kong - Cairns en Melbourne weer terug €1480,- of zijn er betere deals te maken
  5. Hoe lang gokken jullie dat ik het vol hou in Australië met €5000,- op zak
  6. Verdere tips zijn altijd welkom

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Groetjes Mark

Je hebt ruim de tijd, dus , zou niet te veel plannen qua route. Laat het ook een beetje op je af komen.
Oktober is niet de prettigste tijd voor cairns. Begint het al aardig op te warmen voor ‘the wet’. Je zou kunnen starten in Sydney,alswas het maar omdat hier veel vluchten naar toe gaan. Rustig aan via het binnenlandrichting melbourne. Rond januari en februari naarnew zealand als je dat wilt. je kunt ook een mooie tijd hebben op tasmanie rond die tijd. minstens zo mooi!
Terug naar Australia en dan via the red centre richting darwin, dan cairns en de oostkust in april, mei, juni.
Reken op minimaal 800 tot 1000 euro per maand uitgaven.

Wijs gesproken, Francine! En Mark, heb je vorige week bedacht dat je wel eens acht maanden op reis kon gaan? Veel mensen beginnen toch wel een half jaar tevoren wat te plannen. En dat je je ticket nog niet hebt maakt het ook niet voordeliger. Die hebben de neiging steeds duurder te worden. Cathay Pacific had altijd een ticket met Nieuw Zeeland inclusief, althans voor heel weinig extra. Hb je daar al gekeken. En anders nog gauw even www.backpackers.nl mailen/bellen. Je hebt één geluk, de euro is de laatste maanden flink gestegen.
Sterkte

Hey Mark!

Ik ben zelf in 6 maanden bijna het hele land doorgereisd (Westkust, Noorden tot Darwin, via Alice Springs naar Adelaide, Melbourne en de Oostkust tot Cairns), hierbij ben ik af en toe wat langer op een plaats gebleven en heb ik het meeste over land gereisd. Je zou het dus kunnen doen in zo’n 4-5 maanden. Het is uiteraard altijd afhankelijk van hoeveel haast je hebt en hoeveel en wat je wilt zien.

Nieuw-Zeeland is het beste te bezoeken in hun zomer, die loopt van december t/m februari. Ik zou er wel voor kiezen helemaal aan het begin, danwel aan het eind van de zomer te gaan, aangezien de zomer het hoogseizoen is en prijzen omhoog gaan en het drukker is. Ikzelf ben van eind januari t/m maart geweest en vond dit een perfecte tijd. Mooi weer en niet zo heel erg druk!

Succes en heel veel plezier!