Hoi allemaal,
Eindelijk heb ik besloten om het in 2014 helemaal anders te gaan doen. Dat betekent dat ik eindelijk heb besloten dit jaar naar Australie te gaan als ik afgestudeerd ben. Ik dacht ongeveer 4 a 6 maanden en misschien ook tijdje dan te gaan werken, dacht rond oktober-november 2014 te vertrekken. Alleen ik heb geen idee waar ik moet beginnen er zijn zoveel site en informatie door de bomen zie het bos niet meer.
Zelf hou ik van veel dingen ondernemen , zoals fietsen,snorkelen ,duiken ect. Maar natuurlijk plezier maken , nieuwe mensen en plaatsen ontdekken zijn belangrijk. Zelf hou ik wel van feestjes. Het lijkt me leuk om reismaatje te hebben om alles mee te delen, dus als je ook plannen hebt om naar Australië te gaan en ook reismaatje zoekt, stuur een berichtje.
Maar nu de reden waarom ik op dit forum een berichtje plaatste. Hebben jullie tips van wat ik echt moet zien in australie, hoe ik moet reizen , waar ik moet beginnen. Alvast bedankt! Vind zo leuk dat ik eindelijk mijn droom ga waar maken!
groetjes,
eefje
Je zou nog net in Cairns kunnen beginnen, als je begin oktober gaat en na een aantal dagen Cairns naar het zuiden reist. Als je inderdaad een half jaar gaat en wat wilt werken zou ik een ticket kopen naar Cairns en terugreizen vanuit Adelaide, mogelijk vanuit Perth, afhankelijk van hoeveel je wilt werken. Stel je van fietsen niet te veel voor, Australië is niet bepaald een land om te fietsen en als ze al eens fietsen verhuren zijn die niet al te best.
Er valt tussen Cairns en Bega/Eden in elk geval genoeg te snorkelen en te duiken. En wat je moet zien, daar is de Lonely Planet goed voor. Weet je al hoe je gaat reizen qua vervoer?
Sorry, bovenstaand antwoord was voor wat betreft het begin wat kort door de bocht. Maar in november begint in Cairns en ten noorden van Cairns ‘the wet’ het natte, hete en vochtige seizoen. Als je een lijn trekt van Cairns naar Broome moet je in het ten noorden van die lijn gelegen gebied eigenlijk niet zijn tot februari/maart. Kort daarna is het er weer prachtig omdat de plantenwereld weer voldoende water heeft gehad en de watervallen uitbundig vallen.