3 maanden Australië

Hey,

ik ben van plan om vanaf oktober tot vlak voor de kerst naar australië te gaan en daar rond te gaan trekken.
Ik was van plan om de oostkust van cairns - sydney te bezoeken, naar melbourne, great ocean road, adelaide, alice springs (ayers rock), darwin te gaan doen. is dit haalbaar in bijna 3 maanden??

ook weet ik niet zo goed waar ik mijn reis moet starten. is het slimmer om in cairns te beginnen en van daaruit naar darwin te gaan en dan richting het zuiden en dan weer naar cairns. of is het slimmer om in sydney te starten en dan een rondje te maken? ivm de wet in het noorden. ook wil ik graag in cairns de PADI-duikcursus volgen en daarna misschien nog meer duiken (aan de oostkust)

groetjse Nicole

Hallo Nicole,

Welkom op dit forum. Hoe wil je reizen, met een camper, auto of backpacken?
Beginnen in Darwin voor een aantal dagen voor (dag)trips naar Kakadu en Lichtfield NP en er zijn ook nog andere dingen te zien in deze omgeving.
Vliegen naar Alice Springs voor een tour en vandaaruit naar Cairns voor het vervolg van je reis zoals je die hebt beschreven.
Zoek op internet naar de mogelijkheden voor trips en verder ook op dit forum.
De wet in Darwin kan ook wel leuk zijn maar dan zijn veel trips niet meer uitvoerbaar.
Succes met de voorbereiding,
Chris