Opschorting binnenlandse vluchten Peru

**PAS OP. BINNENLANDSE VLUCHTEN OPGESCHORT. **
Als gevolg van de snel stijgende olieprijzen, heeft Aerocondor per 2 juni 2008 haar vluchten op een aantal routes opgeschort: Tumbes, Piura, Arequipa en Tacna. Degenen die al een ticket hebben, worden (naar het zich laat aanzien kosteloos) overgeboekt naar LAN Peru.
LC Busre heeft op 4 juni 2008 laten weten geen plannen te hebben om vluchten op te schorten; men overweegt een tariefsverhoging van 50%, waarschijnlijk ook voor reeds gekochte tickets.
Star Peru lijkt feitelijk een aantal vluchten te hebben opgeschort, maar wil op dit moment formeel geen commentaar geven.
LAN Peru voert vooralsnog alle vluchten gewoon volgens dienstregeling uit.
Dit bericht is gebaseerd op de nieuwsberichten in kranten en televisie in Peru d.d. 4 en 5 juni 2008.

Als er meer nieuws is zal ik dat hier laten weten of lees de updates op mijn website (zie onder “contact” in mijn profiel).

Nog een aanvulling. Sinds 10 juni 2008 heeft Aerocondor ook de vluchten naar, onder andere, Cusco opgeschort. (Niet vanwege de kerosineprijzen deze keer maar vanwege problemen met de Boeing 737-200.) Degenen die al een ticket hebben, worden kosteloos overgeboekt naar LAN.

Aerocondor heeft inmiddels (2 juli 2008) alle (lijn)vluchten gestaakt.