Opmerkingen op reisschema 2,5 weken Botswana vanuit Jo'burg?

Beste,

We willen in juli/augustus 2016 2,5 weken naar Botswana. Ik heb de volgende trip uitgestippeld. Heeft er iemand opmerkingen of suggesties?

Dag 1: Aankomst in Johannesburg
Dag 2: Johannesburg (inkopen) - Thiane Wildlife Sanctuary
Dag 3: Thiane Wildlife Sanctuary
Dag 4: Thiane Wildlife Sanctuary - Khama Rhino Sanctuary
Dag 5: Khama Rhino Sanctuary
Dag 6: Khama Rhino Sanctuary - Nata
Dag 7: Nata, Makgadikgadi Pans National Park
Dag 8: Nata - Kubu island
Dag 9: Kubu island - Xhumaga
Dag 10: Xhumaga - Maun (inkopen) - Moremi Game Reserve
Dag 11: Moremi Game Reserve
Dag 12: Moremi Game Reserve
Dag 13: Moremi - Chobe
Dag 14: Savute gebied van Chobe National Park
Dag 15: Chobe National Park
Dag 16: Kasane
Dag 17: Kasane (inleveren huurauto) - Victoria falls
Dag 18: Victoria Airport - Jo’burg - Brussel/A’dam

Tx – Ivan

Van Moremi ga je waarschijnlijk eerst naar Savuti en dan Chobe en dan Kasane.
Ik zou persoonlijk maar 1 nacht in Khama Rhi o blijven. Leuk maar niet groot en zó bijzonder nu ook weer niet. Heb je mooi dag over voor bijv leuke activiteiten in Kasane.

Met zonnige groet vauit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Ik ben het eens met ZaZoe. Neem een dagje extra de tijd voor Kasane en maak vanuit daar een sunset cruise over de Chobe rivier. Daarnaast ken ik Thiane Wildlife Sanctuary niet, maar ik kan je in ieder geval Pilanesberg National Park aanraden als eventuele vervanger voor Thiane. Ligt nog net wat dichter bij Jo’burg en vanuit Pilanes kun je ook prima in 1 dag naar Khama Rhino Sanctuary rijden.

Het wordt inderdaad Pilanesberg. Van daaruit gaan we tot aan de grens met Botswana en de volgende dag steken we de grens over en komen we aan in Khama. Normaal zullen we daar zijn tegen de middag zodat we de ganse namiddag in Khama zitten en de volgende dag zijn we weeral weg richting Kubu.

Ik zou direct doorrijden naar Khama Rhino Sanctuary. Op dag 2 en 3 heb je voldoende tijd om Pilanesberg te bezoeken. Als je op dag 4 een beetje vroeg vertrekt kun je prima in 1 keer doorrijden naar Khama Rhino Sanctuary. Dan heb je tenminste maar 1 ‘reisdag’ in plaats van 2. Bovendien is dag 4 dan helemaal gevuld. Nu zul je ergens rond de middag aankomen bij de grens en heb je vervolgens niks meer te doen die dag.

Hoi, ik las je berichtje en zag dat jullie bij Kubu island zijn geweest. Wij willen daar in de kerstvakantie naar toe. Aangezien het daar dan ook een drukke periode is, hadden we gemaild om dat vast te leggen, maar we krijgen geen reactie. Hoe is dat bij jullie gegaan?
Groetjes, Susanne

Susanne: we moeten nog gaan komende augustus. Maar camp site werd vastgelegd door een zeer vriendelijk NL reisbureau. We hebben dit niet rechtstreeks gedaan.