Openen coffeeshop/bar in Mexico

Hallo,
Ben op zoek naar iemand (stel) die (net als ik) wil emigreren naar Mexico om een eigen zaak te beginnen. Sinds enige jaren kom ik in Mexico en sinds 5 maanden woon nu in Merida. De bedoeling is om een bar/coffeeshop te openen, en de mogelijkheden zijn legio. Het openen van een eigen zaak is de gemakkelijkste manier om in het bezit te komen van de juiste papieren (FM3), en zodoende een verblijfsvergunning te verkrijgen. Ik heb bewust gekozen voor Merida omdat het veilig is, en doordat het de grootste stad in de Yucatan Peninsula is. Hierdoor ben je niet enkel afhankelijk van toeristen, maar is hoofdzakelijk de lokale bevolking de doelgroep. Voor vragen kun je me mailen op [EMAIL=“m.vanloenen@hotmail.com”]m.vanloenen@hotmail.com
Martijn

ik heb erg veel interresse om een bar coffeeshop te beginnen
maar juist in de toeriste plaats zoals playa del carmen
kom al 15 jaar in playa en cancun
het enige wat je daar nog mist is typisch hollands een broodje kroket of frikandel en niet te vergeten een haring
ik denk ook met mijn ervaring in spanje dat je daar een succes van kan maken ik heb een kant en klaar ondernemingsplan klaarliggen
en wil in juni weer naar playa om de mogelijkheden te bekijken

Hallo kan je me iets meer vertellen over je ondernemingsplan.

M.V.G.

John luzyjohn@gmail.com
Tel 777-2225769

Sorry hoor maar zonder FM3 met werkvergunning mag je geen werkzaamheden verrichten dus ik begrijp niet hoe je kan zeggen dat je je FM3 sneller krijgt omdat je een eigen zaak opent je dient volgens mij eerst je FM3 te hebben en daarna kun je een zaak openen. Correct me if I am wrong.
Maar een broodje kroket of een frikandel of een patatje satesaus nou dat zal er wel ingaan.
De bitterballen op koninginnedag zijn ook altijd erg snel op :slight_smile:

Beste Crazypat, een fm3 vergunning is lastig te verkrijgen in Mexico. Enkel als je een werkgever hebt die dat voor je wil regelen. Dan moet deze werkgever wel hard kunnen maken dat hij uitgerekend JOU nodig heeft voor z’n bedrijf. Bv; een kok voor Europeese gerechten, een tourleider voor NL toeristen. Voor algemen banen wordt dat lastig. Als je echter zelf een bedrijf start, krijg je deze vergunning wel. Je draagt bij aan de Mexicaanse economie, en dat wordt gewardeerd. Correct me if I am wrong.

Even een antwoord op je reactie op het forum over het beginnen van een eigen zaak in Mexico.

Ik denk dat je groot gelijk hebt als je zegt dat het in Playa of Cancun goed is om NL produkten te verkopen.
Aangezien er veel NL-ers op vakantie gaan, zal dit beslist aanslaan… daarnaast kun je de Mexicaan wellicht aan de
kroket helpen. Voor mij is dit geen optie, omdat ik Playa en Cancun enkel voor 3 dagen leuk vind.
Even aan de zee snuffelen en zo snel mogelijk weer weg. Ik heb geen zin om constant in de Europeese
en Amerikaanse toeristen zwerm te zitten.
Voor mij is Merida méér Mexico, minder toeristen én… ook niet geheel onbelangrijk; goedkoper.
Daarnaast wil ik me op de Mexicaan richten, en niet afhankelijk zijn van de toerist.
Succes in Playa

Martijn

Beste Martijn,

Je kunt hier best wel makkelijk een FM3 krijgen voor welke baan dan ook.
Het ligt aan de persoon zelf en je Spaans of je de baan krijgt ja of nee.
Ik denk zelfs dat het makkelijker is om dit eerst te doen via een werkgever en als je deze dan hebt, dan open je rustig een eigen zaak en regel je de papieren via je eigen zaak.
Dit proces duurt normaliter langer dan een FM3 via een werkgever.

Succes met het opzetten van je eigen zaak!

Hoi dekorte!

Ik ben ook enorm geïnteresseerd in je ondernemingsplan!
Wil je het naar me toe mailen? [EMAIL=“mariekedam77@hotmail.com”]mariekedam77@hotmail.com.

Dank!!!

Marieke