Webdesigner in Playa del Carmen

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn wij al weer zo’n half jaar in Playa del Carmen en hebben eindelijk afgelopen woensdag onze FM3 mogen ontvangen (jeetje wat een werk om zo’n ding te krijgen).

Zo te horen van veel kanten wonen er toch aardig wat Nederlanders in Playa del Carmen.
Ik wil even via dit forum vragen of iemand van jullie een bedrijf kent die nog een website nodig heeft. In de maanden mei en juni heb ik een promotie om een website te maken voor 3000 pesos (meer informatie hierover kan ik per mail opsturen).

O zouden jullie meer informatie over ons bedrijf willen, dan neem maar eens een kijkje op www.double-q.com

Groeten
Winny

Winny,

ik zou zeggen welkom bij de club en de bedevaarttocht(en) voor de FM 3 is begonnen voor je zie ik, maar kop op het wordt met en met beter heb ik mij laten vertellen. Ik doe er iedere keer weer 3 á 4 maanden over en dat voor Monterrey, tenminste als ik wat moet veranderen (werkgever, activiteit, verlenging).

Je website voor je bedrijf ziet er keurig uit, maar ik weet zo 123 niet of ik je kan helpen (zelf werkzaam in IT hier), maar zal zeker voor je uitkijken of ik wat tegenkom voor je. :slywink: Intussen heb ik mijn oude IT netwerk eens gevraagd voor je.

Succes alvast. :zon02:

Idd welkom, zo ook met het zelfde werk als ik doe. Mocht je op den duur werk teveel hebben kun je altijd bij mij terecht. :wink: Heb ook een designer tot me beschikking.

ik zou zeggen welkom bij de club en de bedevaarttocht(en) voor de FM 3 is begonnen voor je zie ik, maar kop op het wordt met en met beter heb ik mij laten vertellen. Ik doe er iedere keer weer 3 á 4 maanden over en dat voor Monterrey, tenminste als ik wat moet veranderen (werkgever, activiteit, verlenging).

3 tot 4 maanden? Pfff, hier in Guadalajara doe ik er 20 dagen over en met een beetje pech als ik iets vergeten ben nog 10 dagen extra. 3 tot 4 maanden lijkt me echt onhandig lang.

3 tot 4 maanden? Pfff, hier in Guadalajara doe ik er 20 dagen over en met een beetje pech als ik iets vergeten ben nog 10 dagen extra. 3 tot 4 maanden lijkt me echt onhandig lang.

Inderdaad, ik weet niet of het te maken heeft met de gigantische drukte iedere keer weer op het INM kantoor of gebrek aan resources, maar het duurt iedere keer weer 3 á 4 maanden ( de laatste als je een multa krijgt en in verweer gaat), daarnaast ben ik vergeten te melden dat wachttijden van 4 of zelf tot 5 uur voor je aan de beurt bent (voor een simpel document in te leveren b.v.) heel normale zaken zijn hier in Monterrey. Ik heb al mensen door frustratie en gebrek aan geduld, tierend en huilend weg zien gaan, vandaar dat de beveiliging sinds afgelopen jaar verdubbeld is.

Je bent schijnbaar beter af je “tramite” in een andere stad te doen dan hier in MTY.

Dat is wel andere koek dan in GDL ja. 2 uur wachtijd is toch wel het maximum in GDL wat ik heb meegemaakt heb je 2 of 3 loketten voor en dat vond ik al verdomde lang wachten. Als je een document inlevert wat je was vergeten ben je binnen 5 minuten wel aan de beurt aan een speciaal loket.
Verder 1 of 2 personen die de vergunningen uitgeven, meestal zo’n 20 minuten wachttijd hiervoor. En voor beveiliging een persoon die alleen de deur op slot doet als het sluitingstijd is voor de rest doet ie niet veel anders dan een beetje mensen helpen uitleggen.
Is gewoon een hele dag kwijt daar in MTY plus dat je 3 maanden het land niet op een normale manier uit kan.

He Ednet94 heb je een site van jouw werkzaamheden???

Groeten
Winny

O hier in PdC wacht je inderdaad ook zo’n 4 uur voor een simpel papiertje van de bank in te leveren. Ik ben in totaal zo’n 6 keer geweest en heb er gewoon een studie-ochtend van gemaakt (boek meegenomen en lezen maar).

Als ik het goed begrijp moet je eerst werk zoeken in Mexico en vervolgens moet je via je werkgever het FM3 aanvragen, toch? Of kun je het FM3 ook aanvragen als je nog geen werk hebt? En kan dat in nederland al?

Ik wil op korte termijn naar Mexico gaan om daar te gaan werken. Wat moet ik in nederland allemaal regelen?

Sowieso mijn meest recente (HEAO) diploma legaliseren, laten voorzien van een apostille en laten vertalen.

Qué más?

Wij hebben een fm3 op basis van rentenieren. Je moet dan een bepaald bedrag op je bankrekening hebben staan om op die basis een jaar hier te mogen blijven.

Je mag Mexico binnen met een toeristenvisum van 180 dagen. In die tijd moet je bij de immigratie aangeven dat je hier wilt blijven. In die 180 dagne zoek je dus een werkgever en gaat aan de slag met je fm3.

Wat je nodig hebt zijn eigenlijk alle documenten die je kunt krijgen bij de gemeente. Geboorte akten, uittreksel burgelijke stand, uittreksel GBA (hebben ze bij ons niet om gevraagd, maar neem maar beter mee- als je eenmaal hier zit en ze vragen erom wordt het moeilijk). Wij hadden ook nog een uitschrijvings bewijs uit NL, maar hier hebben ze ook niet om gevraagd (elke aanvraag is wel anders dus ik weet niet precies wat ze vragen bij een werkvergunning- daarnaast is ook nog eens elke stad anders en hebben ze niet een richtlijn wat er precies nodig is).
Het krijgen van zo’n fm 3 is niet zo heel moeilijk, alleen moet je geduld en geduld en nog eens geduld hebben.
Je kunt hier trouwens ook mensen inhuren die de hele administratie omtrent de fm3 doen.

Mocht je nog vragen hebben laat dan maar horen
groeten
Winny

Hallo Winny,

Ik ben benieuwd waarom je gekozen hebt om je bedrijf te beginnen of continueren in Mexico, Playa del Carmen? Is dit puur om de locatie te doen?

Tot slot een praktische vraag: ik dacht dat je voor het starten van je eigen bedrijf in Mexico een FM2 nodig hebt? Of is het bedrijf geregistreerd in Nederland en werk je vanuit Mexico?

Veel succes in ieder geval.

Groet,
Jeroen

Hoi Jeroen,

Wij (mijn man en ik) werken inderdaad vanuit Mexico puur om de locatie. Even een aantal jaren iets anders dan Nederland (leek ons wel een leuke time-out).

Ons bedrijf staat op dit moment inderdaad nog geregistreerd in NL, maar nu dat we de FM 3 hebben kunnen we een bedrijf hier starten (we moeten dan wel onze FM3 weer gaan aanpassen, omdat deze nu op grond van rentenieren is).

Groeten,
WInny