hoi allemaal ik zou graag een hotel/hostel willen openen in mexico.
mijn vriendin komt uit mexico.
en we willen graag samen gaan wonen en daar iets voor ons zelf beginnen.
ik snap dat ik moet investeren.
ik heb mijn diploma’s om een eigen zaak te beginnen.
zijn deze van toepassing in mexico?
wat moet ik allemaal hebben qua papieren? en is het verstandig om alles om mijn vriendin haar naam te zetten?
wie kan mij helpen? ik hoop tot snel
Hoi, allereerst is het belangrijk om te weten waar juliie dat in gedachten hadden. Er is hier een regel in Mexico dat een buitenlander geen gebouw of grond in eigendom kan bezitten als deze niet 100 km uit de kust is of 50 km vanaf de grens. ( er zijn twee mogelijkheden waardoor het wel kan maar 1 daarvan is redelijk duur er is al eerder over geschreven hierover, via een bank). FF snel voor je gezocht en hier gevonden : http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=34844
Je diploma’'s voor een eigen bedrijf hebben hier eigenlijk geen waarde iedereen kan er 1 beginnen tot op zekere hoogte dan.
Het voordeligst lijkt mij het om alles op je vriendin haar naam te zetten en eventueel met een contract bij de notaris waarin staat wat er gebeurt mocht jullie relatie over raken.
De papieren die je nodig hebt zijn daardoor eigenlijk niet anders dan dezelfde die je nodig hebt voor een FM2 / FM3 aanvraag. Mocht je wat gekocht/gehuurd hebben dan kan je in dienst gaan bij je vriendin wat voor vele dingen alles weer makkelijker maakt.
Mochten er meer vragen zijn hoor ik het wel.
Groeten,
Patrick
hoi harstikke bedankt voor je snelle reactie.
ja dat is ook nog een twijfelpunt.
want als we een hotel willen openen willen we het graag dich bij de kust doen.
wij denken dan aan acapulco. maar dat ligt aan de prijzen die ze daar hanteren.
en anders wordt het toch playa del carmen of tulum.
maar als het een hostel wordt dan willen we ons graag richten op de mensen die aan het rondtrekken zijn ( denk aan backpackers ).
en dat zou dan in chiapas worden omwille van de mooie natuur.
maar je hebt het over een FM2 en FM3.
kan ik dit zomaar aanvragen bij de ambassade in mexico of hoe gaat dat in zijn werk.
wat verlangen zij van mij?
ja op mijn vriendin haar naam lijkt mij ook beter na heel wat gelezen te hebben op de forums.
en voor het verkrijgen van een FM2 of FM3 ( wat is trouwens het verschil?) gaat daar een lange tijd over heen?
in ieder geval harstikke bedankt al voor de genomen moeite.