Guesthouse Starten

Hallo,

Is er ook iemans die iets weet over het starten van een hostel/guesthouse in Mexico?
Dan heb ik het over de mogelijkheden en beperkingen, financien en dergelijke.
Alle tips/adviezen zijn welkom!

Groeten Maaike

Het word je in Mexico niet moeilijk gemaakt om te ondernemen (tuurlijk zijn er regeltjes, maar lang niet zoveel als in Nederland)

Veel steden zijn al voorzien van Hostels, je moet wel een goed plan hebben om voet aan de grond te krijgen.

Reken op een flinke duit, die zich in eerste instantie terugbetaald in de vorm van vrijheid en mexico-leven!

Hallo,

Kun je misschien iets specefieker zijn? Wat voor regeltjes? En hoeveel is een flinke duit? En weet je er ook wat meer van, dat wat je nu opgeschreven hebt was mij al duidelijk, het gaat me er meer om of je bijvoorbeeld geld kan lenen in Mexico, wat voor regels er precies zijn voor een onderneming, aan wat voor eisen moet je voldoen, is er een minimaal startkapitaal wat je nodig hebt…

groetjes Maaike :huh:

Ik ben zelf hier een bedrijf gestart in Mexico. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet zonder mijn Mexicaanse vriendin had kunnen doen. Zeker omdat ik nagenoeg geen spaans sprak toen ik hier aan kwam. Er zijn veel goede sites en andere forums die speciaal dit soort zaken bespreken. Een goed voorbeel hiervan is www.mexonline.com. Zij heben een speciale groep op het message board voor dit soort vragen.

Geld lenen in Mexico kost veel geld. Verder vraag ik me af of ze het je lenen. Voor het openen van een rekening bijvoorbeeld heb je minimaal een FM3 (werkvergunning nodig). Volgens mij is het moeilijk om geld te lenen.

In welke regio ben je van plan een bedrijf te starten?

Verder zijn er van allerlei vergunningen nodig. In principe is dit allemaal goed te regelen maar kost erg veel tijd. Onderschat niet de traagheid.

Volgens mij is er geen minimaal startkapitaal. Inprincipe kan je niet aan de slag als je geen werkvergunning hebt. Volgens mij is er een aparte werkvergunning als je een bedrijf wilt starten. Naar mijn weten is hier aan een minimaal saldo op je rekening voor nodig. Zover mij bekend is dit 1000 USD per maand. Zal je moeten na vragen.

Mijn bedrijf staat op de naam van mijn vriendin dus deze rompeslomp had ik niet.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.

Succes,

Wouter