wat Jeanine aangeeft kan ik beamen, heb er ook overnacht, het is wel een zeer toeristisch tripje maar goed dat heeft ook zijn charmes en het is leuk om te zien hoe de Japanse mensen deze vorm van toerisme in eigen land beleven. Het thema piratenboot in het fraaie meer ontging mij echter een beetje.
Ik snap dat van die piratenboot ook niet helemaal, maar ik vind het eigenlijk wel hilarisch en een van die ‘gekke’ dingen waardoor ik zo’n zin heb om naar Japan te gaan!
Ik ben met mijn JR Railpass vanuit Tokyo naar Odawara gegaan en heb in Odawara mijn Hakone Pass gekocht. Ik ben rond 8 uur in de ochtend vertrokken maar vervolgens was ik pas om 12 uur op pad omdat ik op het 1e stuk van het Hakone traject was vergeten uit te stappen op het “eindpunt” van het 1e traject en vervolgens weer helemaal terug ging naar Odawara om vervolgens weer van voren af aan te beginnen!! Maar toen was ik dus rond de namiddag in Moto Hakone. Ik heb toen in Moto Hakone in een guesthouse overnacht omdat ik de omgeving daar op mijn gemakje wilde bekijken en heb toen de volgende dag de bus vanuit Moto Hakone naar Odawara gepakt en in Odawara ben ik nog naar het kasteel gegaan wat ook heel mooi is en niet ver lopen van het JR station. Maar het is prima te doen in een dag hoor want ik had dus tijdverlies in de ochtend omdat ik dus een foutje had gemaakt.
Vergeet tijdens de Hakone round trip niet uit te stappen boven op de berg bij Owakudani (om de zwarte eieren te eten haha) voordat je weer doorgaat. En idd die piratenboot is echt hilarisch!
En zoals eerder al door anderen aangegeven, het is prima in een dag te doen, al zou een overnachting ook geen kwaad kunnen. Voor een verslagje plus meer foto’s: KLIK
26 tot 30 okt zijn wij in tokyo voor een ‘stedentrip’ hierbij willen we ook 1 dag naar sendai. Ook vooral om de shinkansen te ervaren.
Maar ik vind het zoo wazig met het openbaar vervoer, je leest over railpas (die je alleen hier kunt bestellen en niet in japan zelf kunt kopen voor min. 7 dgn voor 276.15euro.) je leest over losse enkeltjes van tokyo naar sendai die pp enkel al 10.5900 yen kosten…en dat je beter railpas kunt kopen vooral als je ook naar narita airport moet…
we willen in tokyo ook gebruik maken van de metro en eventueel bussen/treinen…wat is nu de juiste en vooral goedkoopste beslissing…vind meer dan 500,- betalen voor 3,5 openbaar vervoer wel errug duur…
De snellere treinen over lange afstanden zijn in Japan inderdaad niet goedkoop, dat moet je ook in dat opzicht echt zien als tegenhangers van vliegtuigen. Je kan ook wel voor minder dan 6000 yen naar Sendai, maar dan ben je dik 6 uur onderweg in plaats van nog geen twee uur.
Als je alleen naar Sendai of andere bestemmingen ten oosten (en een klein deel ten westen) van Tokyo wilt gaan zou je ook een JR East Railpass kunnen overwegen. Die kost voor 5 dagen €195 p.p., dus ongeveer net zoveel als een retour Sendai. Ook is er voor dezelfde prijs een pas die je op vier zelf te kiezen dagen binnen een periode van een maand kan gebruiken, maar aangezien jullie er precies 5 dagen zouden zijn is die gewone pas toch een betere deal.
Die pas kan je ook voor de meeste spoorlijnen in en rond Tokyo gebruiken, niet alleen JR, maar ook voor enkele private lijnen zoals bijvoorbeeld Tobu (naar Nikko), wat bij een gewone JRP overigens niet het geval is. De metro en bussen daarentegen vallen er niet onder, maar dat gaat bij handig gebruik van de treinen nog maar om een paar euro. En uiteraard kan je die pas ook gebruiken om van en naar het vliegveld te reizen, scheelt ook weer een paar tientjes.
Flexi Pass - 3 dagen
Flexi passes allow unlimited rail travel for 3 consecutive or non-consecutive days over a 10 days period. Flexi passeert een onbeperkt reizen per trein voor 3 opeenvolgende of niet-opeenvolgende dagen gedurende een periode van 10 dagen.
is dit dan t handigste voor ons? dit kost ongeveer 88,- pp.
maar kun je in tokyo dan gebruik maken van de treinen die hier onder vallen of is dat dan weer anders?
we gaan eerst dag dus van narita naar tokyo centrum, dag 3 waarschijnlijk sendai en zaterdagochtend naar airport haneda…
is naar haneda airport heel duur om daar los kaartje voor te kopen?:chin:
Die 3-daagse Flexi Pass was mij onbekend, zo te zien een tijdelijke aanbieding. Deze geldt inderdaad ook voor de treinen binnen Tokyo (maar dus niet de metro), en ook weer enkele andere private lijnen. Aangezien ie maar de helft kost van die reguliere 4-daagse pas klinkt het wel als een verdomd goede deal. Moet ik maar even onthouden, eind november zit ik vermoedelijk ook een weekje in Tokyo…
Even op Hyperdia gekeken voor Haneda, dat zou je vanaf Tokyo Station 620 yen kosten: 150 voor de trein en 470 voor de Tokyo Monorail (die sowieso niet onder die pas valt). Vanaf andere stations binnen de stad zal dat niet heel anders zijn. Als je afgezien van de twee reisdagen voor Sendai verder geen langere treinreizen hebt ingepland zou je hem dan beter voor de rit van Narita de stad in kunnen gebruiken, met JR zou je dat anders 1280 yen kosten.
Ach, je bent niet de eerste en zal zeker niet de laatste zijn, blijkbaar toch een moeilijke naam :teeth: Maar bedankt!
Nu zit ik zelf overigens ook te denken aan die 3-daagse flexpass, en dan tijdens mijn weekje Japan een trip naar Kanazawa maken. Al gevraagd bij Tozai, daar kost ie €120 (+ 12,50 reserveringskosten), dat is toch net iets duurder dan verwacht. Maar ja, over een hele vakantie gerekend maakt dat natuurlijk niks uit…
Heeft iemand ervaring met de Japan bus pass van Willer?
Ik ben benieuwd of het wel zin heeft om zo’n pas aan te schaffen, of dat het gewoon een wassen neus is en als ik daar ben (Medio april volgend jaar), dat ik plots geen 1 bus kan nemen??
En kan je bijvoorbeeld met die pas vandaag van Tokio naar Kyoto en de volgende dag weer terug? Of is dat not done?
Dank je wel Ton. Die site had ik al gezien, maar ik vroeg me af of er al iemand ervaringen mee heeft.
Werkt het net zoals bijvoorbeeld Flying Blue miles (dat je dus maar moet hopen dat je een plek krijgt), of heb je met die pas evenveel rechten als iemand die een gewoon kaartje koopt?
weet ik niet, mocht je op dit forum het antwoord uiteindelijk niet krijgen, dan adviseer ik je om de vraag in het Engels op het forum van japan-guide.com te stellen. Je krijgt dan gegarandeerd een afdoend antwoord is mijn ervaring, het is een grote Japanse en internationale community.