Open vliegticket vanaf NZ ?

Hey, ik ga vanaf augustus met een work-holidayvisum naar NZ. Omdat ik nog niet precies weet tot wanneer ik wil blijven wil ik een open vliegticket kopen. Maar ik las op internet dat die niet meer bestaan. Iemand tips/ervaring hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Onzin. Misschien bestaan retourtickets zonder terugreisdatum niet meer bij de meeste airlines, maar wat altijd kan is
[ul]
[li]Ticket met zo lang mogelijke geldigheidsduur (maximaal is bij meeste airlines 1 jaar)[/li][li]Weliswaar een retourdatum er in, doch wijzigbaar[/li][/ul]
Je zult echter, niet onlogisch, zien dat ofwel de prijs vrij laag is maar forse extra kosten per wijziging, ofwel gratis wijzigen maar veel duurder ticket.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hi Pauline… Je kan ook met een enkele reis naar Nieuw-Zeeland, zolang je maar kunt aantonen dat je de middelen hebt om weer een ticket het land uit te kopen. Ook kun je zoals Erik al zei, met een flexibel (oftewel kosteloos wijzigbaar maar duurder in aanschaf) ticket op reis gaan.

Veel plezier in NZ.

Groeten,
Martijn | 123NZ

[Hoi Martijn, Hoe zou ik dat kunnen aantonen? Groetjes Pauline

• Updated - - -

Hoi Martijn, Hoe zou ik dat kunnen aantonen? Groetjes Pauline

Hi Pauline… Dat kun je aantonen door bijvoorbeeld een printje van je (spaar)rekening te maken of een creditcard bij je te hebben. De officiële site van Immigration NZ zegt het als volgt: “hold a return ticket or sufficient funds to purchase such a ticket… You are required to hold sufficient funds for the duration of your visit and for the purchase of an outward ticket from New Zealand. Such evidence may be requested on arrival at the border.”

Mocht je meer willen weten over geldzaken voor je working holiday (soorten creditcards, pinnen in buitenland etc.), dan is deze blogpost interessant voor je.

Groet,
Martijn | 123NZ

Toen ik in november landde hebben ze niet naar retourtickets of mn banksaldo gevraagd… En bij navraag aan meerdere reizigers hebben ze dat allemaal eigenlijk niet gehad. Sommige komen vanuit Australie en hebben echt maar een paar knaken om de eerste paar weken door te komen om werk te vinden. Geen zorgen dus.