Open jaarticket New Zealand

hallo!

Ik ga volgend jaar naar nieuw zeeland om een jaar te werken/reizen.
Maar nu ben ik me een beetje aan het orienteren voor de vliegtickets… (hoe eerder hoe goedkoper zeggen ze)
Ik ben opzoek naar een open ticket. Nou heb ik al bij de klm gezien dat je dan 1000 euro duurder uit bent :retard: dan wanneer je een ticket hebt met een vaste vertrekdatum
En ook kan ik op internet niet verder dan aug 2009 zoeken naar tickets. Terwijl ik pas ergens tussen april en juni 2009 weg ga.
Heeft iemand tips voor mij?! Hoe ik er achter kan komen hoe duur zo’n ticket is voor een jaar en waar je goedkope open tickets kunt krijgen?

Thanks!

Hoi!
Je hebt ook maatschappijen waar het veranderen van de terugvluchtdatum niets extra kost. Ik heb dat gedaan in 2000 met Cathay Pacific naar Australie. Uiteindelijk heb ik de datum verandert en dat ging erg makkelijk, met een telefoontje was het zo geregeld. Je legt dan dus wel een datum al vast wanneer je verwacht terug te vliegen, maar je kan dat altijd op tijd veranderen. En mijn ticket destijds was niet extra duur hierdoor.
Mijn ervaring is dat ze je bij een reisbureau prima kunnen helpen! Ik vlieg op 9 november naar NZ en was al lange tijd op zoek naar een ticket maar kon via internet niet vinden wat ik wilde. Steeds werd de prijs veel hoger dan in 1e instantie werd aangegeven. Bij een reisbureau vonden ze een leuk ticket, met de juiste datum/stops voor 1400 euro. Prima dus!

Groetjes, Anne