Vliegticket om aan te tonen dat je weer terug gaat?

Hi,

Weet iemand hoe je kan laten zien dat je Nieuw Zeeland weer verlaat? Want ze vragen dan om een retourticket of een ticket v.a. NZ naar een ander land. Nu ga ik vanuit NZ naar Australie maar ik wil dat ticket pas boeken als ik al in NZ ben. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes,
Karlijn

Hallo,

Ze zijn zo streng dat de vliegtuigmaatschappij waar je mee vliegt je niet mee gaat nemen. Dat is ook de rede dat ik een retourticket heb geboekt terug naar Australie. Dit omdat je het kan vergeten. Behalve als je een Working Holiday hebt dan heb je geld nodig als bewijs.

Bedankt voor deze info! Neem een workvisum dus dan is het voor NZ geen probleem meer. Maar voor Australie dan weer wel. Vanuit Australie ga ik naar ZO Azie en dat wil ik al helemaal nog niet boeken. Weet je misschien of hier ook iets op te bedenken is?

Groetjes,
Karlijn

Hallo,

Voor Australie kun je ook een Working Holiday krijgen. Dan maakt het ook niet uit weet wel dat het wat kost en dat je voor beide landen dus wel geld op je bankrekening moet hebben staan. Dat is voor Australie 3200 euro en NZ weet ik het niet maar iets minder.

Het was even graven in m’n bovenkamer maar ik ben er vrij zeker van dat wij geen ticket uit Oz hadden toen we er vanuit NZ in wilden.
Voor Indonesië hadden we wel weer een uitticket nodig om er in te komen. (een voordelig air asia ticket dat we niet gebruikt hebben.)

Hallo,

Dan heb je geluk gehad ze zijn er heel streng in op het moment. Vooral de vliegtuigmaatschapijen willen je niet meenemen. Daarom heb je voor NZ en OZ retourtickets nodig of een bewijs dat je uitreist. Heb je een WHV dan vragen ze alleen om genoeg geld om van te leven en een vliegticket om uit te reizen.

Hoi,
ik weet niet of de info nog nodig is, maar wij vlogen gisteren van Buenos Aires naar Auckland en hadden ons onward ticket naar Australie niet bij de hand. De man bij de incheckbalie wilde wel alle gegevens hebben (datum, maatschappij) maar nam daar gelukkig genoegen mee…
groeten en veel plezier, Miekske

Hi,

Ik denk dat ik maar het zekere voor het onzekere neem en gewoon alvast een ticket boek naar Australie. :slight_smile:

Bedankt iig!

Groetjes,
Karlijn

Hallo,

Ik vloog met Emirates en die wilde het zwart op wit zien dus jullie hebben toevallig geluk gehad dat je niets hoefde te laten zien en zoals je al zegt Karlijn je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.