Enkeltje Nieuw Zeeland en dan?!

Hoi lieve reizigers!

Een korte & duidelijk vraag:
Ik weet dat ik niet met een enkeltje Nieuw Zeeland het land binnen kom,
omdat ik daar afgelopen maart al ben achter gekomen… maar…
Als ik mijn reis dus in Nieuw Zeeland start, vanuit NL, via Londen&L.A…
ben ik niet van plan een retour te kopen naar Nieuw Zeeland.
Omdat ik vanuit NZ naar Australië ga, en vanuit daar naar Azië.
Dus niet meer terug kom in NZ.

Wat kan ik dus het beste doen? Een enkeltje boeken naar NZ,
plus een enkeltje naar Australie vanuit NZ? Is dat mogelijk?

Alvast erg bedankt voor jullie reacties!

Als je op een toeristenvisum naar NZ reist, moet je aan de douane kunnen bewijzen dat je het land weer uit gaat. Dus ja, je hebt een ticket nodig, maar dat hoeft geen retourtje te zijn. Het kan een los enkeltje zijn, maar waarom neem je bijvoorbeeld geen Round the World ticket? En Qantas heeft tickets naar Australië, waarbij je voor weinig (of soms zelfs geen, behalve belasting) geld een stop in NZ krijgt.

Voor meer informatie zou je op de site van de overheid in NZ kunnen kijken: Immigration New Zealand Klik in het kader rechts op “Visitor Visa Guide” en je krijgt een PDF waar alles in uitgelegd staat.

Maar jouw toegang is dus al eens geweigerd? En dat ging echt alleen om je ticket?

Aller eerst bedankt voor je reactie!

Afgelopen 4 maanden heb ik gereisd door Australië en Nieuw Zeeland,
En toen ik van Australië (Melbourne) naar Christchurch wilde vliegen met een enkel ticket, vertelde ze me tijdens het inchecken dat ik niet mocht vliegen.
Tenzij ik dus ter plekke een ticket kocht terug naar Australië… wat ik toen dus deed.

Dus dat ging echt puur om het niet hebben van een retour vlucht terug naar Australië.

naar Round The World Tickets heb ik ook gekeken… Maar ik weet niet of dat zo handig is omdat mijn plannen erg vaak veranderen, qua Landbestemming, en hoe lang ik uiteindelijk ergens blijf…

Dan wilde je waarschijnlijk op een toeristenvisum het land in? Want dat moet je inderdaad ook een ticket het land uit kunnen overleggen, of dat nou een ticket terug naar Oz is, of bijvoorbeeld eentje naar een eiland in de Pacific of naar Bangkok, of Singapore…