Hoe jaarticket?

Als je een visum voor een jaar hebt voor Nieuw-Zeeland…
Boek je dan een enkele ticket, en laat je bij aankomst in Nieuw-Zeeland
zien dat je genoeg geld hebt voor een retourticket, en koop je dus vervolgens je retourticket los?
Of is er een andere manier die beter/handiger/voordeliger is?

Er zijn twee opties zoals je ze zelf al aankaart.
De goedkoopste optie is om een retourticket te kopen waarbij je flexibel de datum aan kunt passen. Deze tickets zijn voor jongeren vaak interessant en tegen een leuk tarief te verkrijgen via Kilroy Travel.

Andere optie is om een enkeltje te boeken, maar dan heb je kans op een grote inspectie van je financiën. In ieder geval moet je dan een creditcard hebben of aan kunnen tonen dat je genoeg geld op je bankrekening hebt staan.

Maar pas op, want 2x een enkeltje is gewoon een stuk duurder. Daarnaast kun je vaak met flexibele tickets ook nog een paar stopovers doen in Australië, Fiji, L.A. of in Azië.

Succes!

Bedankt voor de reactie!

Ik had alleen gehoord dat ze wel erg moeilijk kunnen doen, als je geen retourticket hebt?
Ik kan me nog herinneren dat ze volgens mij zelfs bij de stopover in Japan b.v.b vroegen naar de retourticket… Kan je daar erg veel gedoe mee krijgen, of is het dus echt een kwestie van je creditcard en afdruk van je bankrekening laten zien, en dan is het prima?!

Enkeltje is namelijk zo’n 700 euro op de datum waar ik zoek. Ik denk niet dat je 1400 haalt voor een jaarticket met flexibele data?

Hallo,

Mijn eerste vraag is heb je een working holiday?
Zoja dan kun je gewoon zorgen dat je voldoende geld op je bankrekening hebt staan dit is voor Nieuw Zeeland 4200 NZD hier de url met de info Immigration New Zealand
Je kunt een bankrekeningsafschrift meenenem die recent is op het moment dat je vanuit NL daar naar toe vliegt.
Anders een vliegticket boeken die je kunt wijzigen.