Op zoek naar vrIjwilligerwerk dat me past

Hallo iedereen,

Ik ben Chari. Ik ben een vrouw van 23 jaar. Dit schooljaar begin ik aan mijn laatste jaar op de hogeschool. Ik studeer voor kleuterjuf. Al een tijdje zit ik in mijn hoofd met vrijwilligerswerk. Ik voel dat ik meer wil halen uit mijn leven, de wereld wil ontdekken en mensen wil helpen/leren kennen. Vrijwilligerswerk vinden dat me ligt is niet zo moeilijk, maar ik heb een ander probleem. Ik heb niet al te veel spaargeld en heb geen ouders die me het geld kunnen lenen. Ik heb gemerkt dat vrijwilligerswerk nogal duur uitvalt en dat is de enige reden dat ik deze ervaring niet kan meemaken. Zijn er organisaties of mogelijkheden waarbij de prijs niet zo hoog ligt?

Groeten, C.

Afhankelijk van welk deel van de wereld je in gedachten hebt, op colombiafacil.com staan wel enkele projecten met contactgegevens. Ze staan onder FAQ -> Volunteering.

Hallo Chari

Vorig jaar ben ik met ‘Purevolunteer’ vrijwilligerswerk wezen doen, Die hanteren redelijke prijzen vond ik.
Ze zitten in Amsterdam.

Dit jaar heb ik via ‘vrijwilligwereldwijd’ 6 weken v.w.w. in Tanzania geboekt. Die zitten in Dordrecht en zijn ook erg redelijk m.i.

Goochel ze maar eens.
Succes op je zoektocht.

Elly

Kijk anders eens op Grenzelooswerk! Die hebben op dit moment ook vacatures voor verschillende projecten van organisaties op de site staan. De prijzen hier verschilden per vacature volgens mij.

Gr

Wouter

De prijs voor een weekje vrijwilligerswerk in Maleisië is ook niet al te duur vergeleken met veel andere organisaties. Super tof en heel divers! Plus je zit dus niet vast aan een maand of meer. Bij het Community & Conservation Project op de Perhentian Islands in Maleisië kun je een aantal keer per week mee lesgeven, ga je eten bij lokale gezinnen, krijg je een kookworkshop, ga je snorkelen (en koraalmetingen doen), doe je beach clean-ups etc. En je weet in ieder geval dat het geld dat je betaald weer bij de dorpelingen terecht komt (huur van het vrijwilligershuis waar je slaapt, lunch en diner bij de lokale restaurantjes in het dorp, eten bij gezinnen, kookworskhop etc.). Ik heb er echt een toptijd gehad en heb er super veel geleerd!!!
ecoteerresponsibletravel.com

Beste Chari en andere geinteresseerden,

Mogelijk heb je al wat interessants gevonden, maar ik wilde je toch nog even laten weten dat Mijn Bestemming een vrijwilligersorganisatie is, waar je niet betaald voor het vrijwilligerswerk, maar alleen voor de verblijfskosten en taalcursus Spaans. We hebben verschillende projecten die jouw hulp goed zouden kunnen gebruiken, zoals bijvoorbeeld deze:

Groetjes, Marit

Beste Chari,

WereldOuders is altijd op zoek naar young professionals die zich een jaar lang als vrijwilliger in hun eigen vakgebied willen inzetten in een van onze negen projectlanden in Latijns-Amerika. Onze programma’s worden geleid door lokale medewerkers van onze partnerorganisatie NPH.**

Binnen de programma’s wordt er gezorgd voor de basisbehoeften van de kinderen zoals onderdak, voeding en onderwijs. Vrijwilligers worden ingezet voor de aanvullende zorg zoals psychologische hulp, creatieve therapie, tandartsbehandelingen, verpleegkundige zorg, fysiotherapie, remedial teaching, spraaktherapie en om les te geven (o.a. Engels, muziek, gym). Ook hebben we altijd vacatures voor functies waarin je de lokale staf ondersteunt in een administratieve functie.

Voor meer informatie, zie Word vrijwilliger - WereldOuders

Hoi,

Goed van je dat je andere culturen wil zien en je in wil inzeeten voor anderen.
Als Ghana je wat lijkt moet je eens op www.moonandstarguesthouse.com kijken.
Nederlandse die dit opgezet heeft en daar ook zelf woont. tevens heeft ze hele schapelijke prijzen

Succes in het zoeken van de juiste plek

groet

Wout

Leuk Chari! Gelukkig zijn er meerdere instanties die geen torenhoge prijzen vragen. Wij hebben een schooltje in Arusha en werven daar zelf vrijwilligers voor om hen hoge kosten te besparen. We zoeken een bij iedereen passend en veilig guesthouse en je betaalt alleen de kostprijs daarvan. Op onze website friendsfromafrica.com (of .nl) vind je meer informatie.
In ieder geval heel veel plezier!