Mijn naam is Anouk en ik ben opzoek naar vrijwilligers ergens in de wereld wat volledig gratis is het liefst ook nog is met verblijfskosten erbij.
Ik weet dat dit een erg lastige is, maar het zou super zijn als iemand hier mij daarmee zou kunnen helpen. Ik heb alleen mijn Havo afgerond 1 jaar geleden maar zou graag nog een reis willen maken van een half jaar of langer
Dat maakt in principe allemaal niet uit of het reizen is gecombineerd met vrijwilligerswerk of dat ik dat daarna doe en dat vrijwilligerswerk toch wel minstens voor 3 maanden. Want heb een volledig tussenjaar, of althans dat overweeg ik
Beste Anouk,
Ik ben zelf net klaar bij de stichting Mijn huis in Ipauratu (www.ipauratu.org). Deze kleine NLse organisatie in Colombia biedt de mogelijkheid tot vrijwilligerswerk met jongeren en kinderen in een klein afgelegen dorpje in Colombia (elke dag boven de 25 graden…) voor ongeveer 8 euro per dag (als de euro niet verder inzakt). Deze kosten zijn voor kost en inwoning en dus niet voor bemiddeling of de strijkstok. Echt een fijne plek om te verblijven (maar wel voor mensen die zichzelf kunnen vermaken) en Spaans spreken is essentieel.
Helemaal gratis kan je volgens mij zelden vinden, behalve als je echt hard gaat werken, zoals op een boerderij. Kijk eens op Wwoof (alleen boederijen; in de hele wereld) of HelpX (niet altijd gratis maar meer divers dan Wwoof qua werk)
Het is inderdaad moeilijk te vinden. Gratis vrijwilligerswerk. Ben je inmiddels al aan het werk in Colombia of zoek je nog verder? ik ben zelf op zoek naar een reismaatje die 1 maand vrijwilligerswerk wil doen in Thailand voor 4 weken Engelse les geven.
Ben van plan januari 2013 te beginnen. Maar nog niks geboekt.
Hallo Anouk, ik zie dat je al in juni 2012 gezocht hebt naar vrijwilligers werk. Heb je al iets gevonden of is het nog actueel? Er is een mogelijkheid hier op de Azoren, het eiland Faial, om bij een familie in te wonen, op de baby (9 maanden) te passen en gratis paardrij lessen te krijgen van de beste leraren in Portugal. De lessen kunnen in het engels of duits zijn, de familie spreekt ook duits, engels en portugees. Laat me even weten of je nog geinteresseerd bent. Marjiek