Op zoek naar stage/vrijwilligerswerk in Bali?

Zou je graag vrijwilligerswerk willen doen op Bali, Indonesië? Wil je een geschikte buitenlandstage?
Dat kan nu bij Banyan!

Banyan is een nieuwe organisatie die vrijwilligers en stagiaires voorbereid en begeleid bij hun vrijwilligerswerk. Het vrijwilligerswerk bestaat voornamelijk uit het lesgeven op weeshuizen in Bali. Lessen zijn onder andere; Engelse les, computerles, dramales, seksuele voorlichting, dansles, muziek en tekenen, maar het kan alle kanten op. Bij Banyan zorgen we ervoor dat jij jouw talenten kan inzetten om bij te dragen aan de ontwikkelin van de kinderen. Indien je komt voor een stage opdracht, heeft Banyan tal van mogelijkheden.

Ben je geinteresseerd? Surf dan snel naar onze website www.banyan.nu
De eerste informatieavond is al 11 maart, maar hier kun je je nog voor inschrijven! Wees er dus snel bij!
Voor meer informatie of vragen kun je ons mailen, bellen, hyven via banyanbali.hyves.nl, of een bericht achterlaten op dit forum.

Sampai jumpa!
Banyan

En wat kost deze bemiddeling? :chin:

Hey Sumbar,

Op www.banyan.nu staan alle prijzen gedetailleerd uitgelegd onder het kopje aanbod. Klik op de bouwsteen die je interesseert en je ziet uitgelegd wat je betaalt en waarom.
Om hier even kort op je vraag in te gaan:

Short stay 2-6 weken:
• Intakegesprek waarin jouw doelstelling van de expeditie wordt afgestemd op jouw
motivatie en CV;
• Bemiddeling van transfer;
• Bemiddeling van accommodatie voor de gehele periode;
• Informatiepakket;
• Workshop ‘Helder’;
• Introductieochtend/-middag op Bali door lokaal contactpersoon;
• Begeleiding stage-/vrijwilligersopdracht gedurende de gehele expeditie;
• Begeleiding door een coördinator op een van de opvanghuizen;
• Evaluatie na afloop.

Kosten: € 249,-.

En long stay 6 weken tot 1 jaar:

• Intakegesprek waarin jouw doelstelling van de expeditie wordt afgestemd op jouw
motivatie en CV;
• Bemiddeling van transfer;
• Bemiddeling van accommodatie voor tenminste 2 weken;
• Informatiepakket;
• Workshop ‘Helder’;
• Introductieochtend/-middag op Bali door lokaal contactpersoon;
• Begeleiding stage-/vrijwilligersopdracht gedurende de gehele expeditie;
• Begeleiding door een coördinator op een van de opvanghuizen;
• Evaluatie/stagebeoordeling na afloop;
• Workshop ‘Wat doet het mij’ na afloop.

Kosten: € 459,-.

er zijn stichtingen die bijna hetzelfde bieden, maar dan voor minder (lees: geen) bemiddelingskostgen. hoe verantwoorden jullie je uitgaven?

Hoi Jenny,

Dank je wel voor je vraag. Veel mensen trekken hun wenkbrauwen op als het gaat om kosten voor vrijwilligerswerk, ik vroeger ook. Ik zal uitleggen waarom wij dit toch berekenen.

Ik ben zelf vrijwilliger geweest bij een stiching vorig jaar. Op dat moment was er nog geen enkele begeleiding of voorbereiding en werd je direct in het diepe gegooid. Hierdoor liep het werk van de vrijwilligers door elkaar. Lessen en vrijwilligers sloten totaal niet op elkaar aan, de kinderen leerden steeds hetzelfde. Er zat geen echte vooruitgang in de ontwikkeling van de kinderen, omdat alle vrijwilligers op hetzelfde punt begonnen.
Hierdoor hebben wij besloten dat er een begeleidingstraject moet komen voor vrijwilligers. Wij hebben een intake gesprek, waarbij de doelen van een deelnemer besproken en vastgesteld worden. Daarna gaan we deze doelen omzet in een praktisch plan. Vervolgens krijgen de deelnemers een workshop over hun eigen kwaliteiten. Daarnaast assisteren wij waar we kunnen met tickets, visa, vaccinaties, accommodatie en andere praktische zaken. Tijdens het hele project is Banyan een aanspreekpunt. We verwachten regelmatig een update over het werk, maar ook met problemen ter plaatse kun je altijd bij ons terecht (vrijwilligerswerk gerelateerd of niet). Banyan heeft een curriculum in elkaar gezet voor de kinderen, een overdrachtsboek, lesmateriaal (wat er voorheen niet was).
Bij terugkomst in Nederland is er nog een workshop over wat je er zelf van geleerd hebt.

Het werkt dus twee kanten op: door structureel voorbereidde vrijwilligers te sturen en hen volledige begeleiding te bieden verbeteren wij de kwaliteit van de lessen. Wij willen de kinderen echt wat leren in plaats van ze bezig te houden. Ten tweede, werkt het voor de vrijwilliger ook prettig. Deze heeft een doel waar hij/zij naar toe werkt en heeft handvaten gekregen hoe dit doel verwezenlijkt kan worden. Bovendien zijn de workshops erg handig om jezelf en je talenten te leren kennen. Dit heeft voordelen voor banen en projecten die men wellicht in de toekomst gaat doen.

Je begrijpt dat deze voorbereiding en begeleiding veel tijd kost, net als het in elkaar zetten van materiaal voor de stichtingen en Banyan. Vandaar dat wij hier kosten voor vragen. Ten eerste om gemaakte kosten te dekken, en ten tweede omdat wij hier zelf een aanzienlijk deel van onze tijd mee bezig zijn (met plezier uiteraard).

Hoop dat ik je zo voldoende geinformeerd heb.

Groet,
Banyan

Ik weet hoeveel tijd het kost om vrijwilligers voor te bereiden en materiaal te maken. Dit omdat ik het jaren zelf gedaan heb - gratis. Da’s mijn manier van mensen helpen.

Hoi Jenny,

Jammer dat je er zo over denkt. Wij kunnen het ons helaas niet veroorloven om deze kosten te maken, zonder ze later te kunnen dekken. Bovendien geloven wij dat onze begeleiding, waaronder twee professionele, persoonlijke workshops/trainingen, het waard is om voor te betalen. Als je ons vergelijkt met andere bedrijven, die minder *persoonlijke *begeleiding bieden, vinden wij dat onze prijzen redelijk zijn.

Al met al hoop dat ik dat deze discussie anderen (toekomstige vrijwilligers) niet afschrikt en dat men het nut van ons bedrijf inziet.

Mvg,
Banyan

In totaal heb je het over een kleine 700 euro. Dat is erg veel geld. Er zijn ook stichtingen vanuit Nederland die je als vrijwilliger voorbereiden op een stage of werken als vrijwilliger zonder dat je zoveel geld ervoor hoeft uit te geven. Met dat geld kun je al heel veel doen voor de mensen die het daar hard nodig hebben.
Zelf hebben we het gedaan.

Wat leggen :smiley:

Ach, grote reisorganisatie bieden tegenwoordig ook speciale reizen aan met een paar dagen vrijwilligerswerk waar ze grof geld voor vragen. 't Is inderdaad een gat in de markt. Persoonlijk zou ik liever ZELF een prroject bezoeken en mijn zuurvrdiende centjes rechtstreeks aan een project doneren, maar er zijn mensen voor wie dat te moeilijk/eng is en liever hun geld in een organisatie stoppen. Ieder zijn ding, 't maar wat de gek er voor geeft.

Maar de gekken van dit forum lijken niet veel te geven aan dergelijke initiatieven :drool:lol2

Ik bedoel eigenlijk aan te geven dat wij het geld niet aan een organisatie hebben gegeven hier NL die zich proberen te verrijken, maar aan de instellingen die zich daar inzetten voor de kinderen/ouders/gezinnen.

Dat bedoel ik ook aan te geven :slight_smile:

Ik snap niet dat er mensen zijn die veel willen betalen aan een organisatie, maar het is niet aan ons om daar over te oordelen!

Wil jij vrijwilligerswerk doen in Bali en meer informatie omtrent de projecten en organisatie kom dan naar een informatiedag! en bekijk onze website: www.pureforkids.org

PURE! is een kleinschalige organisatie en biedt jou de kans om Bali op een unieke manier te ervaren. Helpen in een weeshuis in Denpasar, lesgeven op schooltjes in Sanur, Denpasar of Jimbaran, homestay op het platteland of wonen in Ubud. Vrijwilligers gevraagd voor geheel 2010.

        ***Maak kennis met PURE!***

PURE! houdt jaarlijks gezellige informatiedagen op verschillende locaties in Nederland. Tijdens deze informatiedagen kun je fotoboeken inzien van de diverse projecten en van Cambodja en Bali. Je kunt bovendien kennismaken met ons team en met andere vrijwilligers. Daarnaast vertellen wij meer over de projecten en onze werkwijze. Kortom, je komt alles te weten over PURE!, vrijwilligerswerk en de lopende projecten.

Heb je interesse? Schrijf je dan snel in voor één van onze informatiedagen en kom langs, deelname is uiteraard kostenloos!

**INFORMATIEDAGEN 2010 **

Zaterdag 10 april 14.00 tot 17.00 @ Amsterdam, Cafe Heffer.

April 2010 14:00-17:00 @ Maastricht. Cafe Zondag (datum nog niet bekend)

Vrijdag 7 mei 19:00 – 21:00 @ Groningen, Rode Kruis

Zaterdag 8 mei 14:00-17:00 @ Utrecht, Seats2Meet

Zaterdag 5 juni 14:00-17:00 @ Den Haag, Locatie Grand Café Byblos

Vrijdag 18 juni: 19:00 – 21:00 @ Groningen, Rode Kruis

Zaterdag 19 juni 2010 14.00 uur tot 17.00 uur in Tilburg (locatie nog niet bekend)

Woensdag 23 juni 19:00-21:00 @ Amsterdam, Locatie Café Heffer

Vrijdag 11 september: 19:00 – 21:00 @ Groningen, Rode Kruis

Woensdag 22 september 2010 19.00 uur tot 21.00 uur @ Den Bosch (locatie nog niet bekend)

Oktober 2010 14:00-17:00 @ Maastricht. Cafe Zondag (datum nog niet bekend)

Vrijdag 20 november: 19:00 – 21:00 @ Groningen, Rode Kruis

Zaterdag 4 december 2010 14.00 uur tot 17.00 uur @ Breda (locatie nog niet bekend)

Tot dan!

Groetjes, Het PURE! Team

Kijk ook eens op de website van Banyan: http://banyan.nu.

Banyan is een organisatie die staat voor de begeleiding en ondersteuning van mensen die een expeditie aan willen gaan die te maken heeft met reizen, stage -vrijwilligerswerk en persoonlijke ontwikkeling op Bali, Indonesië.

Er is niets permanent behalve verandering!

Banyan staat volledig achter deze uitspraak want ‘Verandering ontstaat door jezelf in beweging te zetten’. We geven je de mogelijkheid om te veranderen en om in beweging te komen op een bijzondere manier. Door verschillende bouwstenen aan te bieden kan jij zelf die beweging maken en stemt Banyan jouw expeditie af op jouw wensen en behoeften. We helpen jou met deze afstemming om zo een helder doel van jouw expeditie te benoemen.

Infoavond Bali
Deze avond is bedoeld om geïnformeerd te worden over wat Bali biedt en waarin Banyan begeleidt. Daarnaast geven we informatie over o.a. verzekering, vaccinaties en visa en gaan we dieper in op het eiland, de cultuur, het geloof en alles wat van belang is voor jouw expeditie. Doordat deze avond op een open manier wordt ingezet, kan ook worden ingegaan op ieders vraag.

Inhoud infoavond:
**• Koffie/thee met iets lekkers **
• Presentatie Banyan
**• Informatie Bali **
**• Kleine attentie **

De infoavond is voor iedereen toegankelijk, ook voor diegene die op eigen gelegenheid naar Bali gaat. De infoavond vind 1 x per maand plaats, behalve in de zomer en gaat door bij een minimale deelname van 8 aanmeldingen. Wil je jezelf inschrijven voor een van de bouwstenen dan is de infoavond noodzakelijk.

**Kosten: € 15,- p.p. incl. BTW **

De volgende infoavonden staan gepland:
**• 1 april - regio Amsterdam **
**• 8 april - regio Utrecht **
• 12 mei

**De lokatie wordt nader bepaalt. De aanvang is om 19.30 uur, inloop vanaf 19.15 uur en de avond duurt ongeveer 2 uur. **

Meer info? Klik op http://banyan.nu!

Als we dan toch reclame gaan maken:

www.indah-education.nl

die hap :smiley:

Jammer dat je denkt dat er poen aanvalt te verdienen, dat is niet zo, in iedergeval niet bij ons, wij werken allen vrijwillig bij de stichting en wil je meer weten dan kun je me mailen.

He. Jenny bedankt voor het mailadres. Leuk. Ik kan er denk wel wat mee.
cheer
In juli- augustus zullen in Tabanan wel even een kijkje nemen.
Sinds 2007 gaan we ieder jaar naar Bali. mn. Ubud om de ontwikkelingen bij Stichting Sjakitarius (naast het voetbalveld) te kijken. Dit is een schooltje dat zich bezig houdt met verstandelijk gehandicapte kinderen/jong volwassenen.

Ik vraag me af of Banyan goed probeert te doen.Ik krijg nl het gevoel dat er op een bepaalde wijze gebruik wordt gemaakt van de situatie.

Maar als er vrijwilligers zijn die op deze manier het gevoel hebben dat ze een eind op weg geholpen kunnen worden, wil ik het niet meteen veroordelen.

Als uiteindelijk de mensen/kinderen die het daar nodig hebben er beter van worden dan moet men het doen.

Hoi, leuk dat je de Stichting Sjakitarius blijft volgen, dat is idd een goed en interessant project, mooie ontwikkelingen daar! heb je daar ook al vrijwilligers meegeholpen? groetjes