Op zoek naar vrijwilligerswerk op Bali? Dit is je kans!

OP ZOEK NAAR VRIJWILLIGERSWERK?
Dan is deze unieke kans zeker wat voor jou!

**Leer Bali van binnen en van buiten kennen. **

Ik ben Loraine. Mijn hart ligt bij het vrijwilligerswerk op Bali, daarom dit project. Als je je handen uit de mouwen wilt steken. Echt iets wilt betekenen voor de kinderen zonder ouders op Bali ben je bij ons bij het juiste adres. In de zomermaanden kun je een unieke ervaring opdoen en ook genieten van een mooie tijd op het adembenemende Bali.
Ik ken Bali van binnen en van buiten, kan je plekken laten zien die nog voor touristen verborgen zijn.
Wanneer: In de periode van Juni t/m Augustus
Wat: Vrijwilligerswerk engels lesgeven en/of meehelpen in weeshuis.
Uren: Uren p.w. in overleg.

Voor een aantrekkelijke prijs krijg je:
· Een eigen kamer in villa
· Een zwembad
· Een eigen scooter tot je gebruik
· Inclusief maaltijden
· Inclusief schoonmaak
**Vrijblijvend en tegen kleine bijdrage **
· Kennismaken met de omgeving van Bali, de cultuur, de mensen, het geloof en de bekende glimlach.
· Excurcies naar het binnenland
· Bijwonen van de inheemse ceremonies
· Optredens van de balinese danseressen en ze ook echt leren kennen.
Voor meer informatie mailen of bellen:
Mobiel: 06-25547119
Mail: lorainev.eersel@hotmail.com

Wat versta je onder een aantrekkelijke prijs voor vrijwilligerswerk?

Waarom kies je ervoor om mensen accomodatie aan te bieden in een luxe villa met zwembad, wat is de meerwaarde? Als je mensen dan toch wilt laten integreren met de Balinezen, dan is homestay een veel beter alternatief.

Waarom zoek je vrijwilligers voor op scholen voor in de zomervakantie ?!?!? (Of hoe je de lange vakantie gedurende onze zomermaanden dan ook wilt noemen.)

ik krijg zojuist per PM de vraag waarom ik vragen stel ?!?!?

de reden is simpel: ik hb zelf maanden vrijwilligrswerk gedaan op Bali, en ik heb daar ook verschillende projecten opgezet. ik ken het klappen van de zweep.

zelf heb ik gewoond bij een Balinese familie, met wie ik na jaren nog altijd contact heb. ik zie hen als mijn familie, en zo zien zij mij. kom je zo dicht tot mensen wanneer je hun leven van een afstand bekijkt vanaf je luxe villa met zwembad? laat me niet lachen!

nieuwe vrijwilligers weten niet wat hen te wachten staat, en zelf zullen ze zich bepaalde dingen (nog) niet afvragen. mag ik dat alsjeblieft wel doen om mensen te helpen tot het maken van een weloverwogen beslissing?

He Jenny,

Ik ben het helemaal met jou eens. Kritische vragen, daar houd ik van, zeker van zo’n expert als jij!

Wellicht wil je een kijkje nemen op de site van Banyan en ons laten weten wat jij ervan vind? We zijn nog helemaal vers en open voor elke feedback.

Ik zie uit naar jouw reactie. De contactgegevens vind je op www.banyan.nu.

BVD!

Groet,
Mo

Ik ben ff kwijt wanneer, maar ik heb al eens kritische vragen gesteld bij Bayan.

Wat ik positief vind, is dat jullie een website hebben waar toekomstige vrijwilligers informatie vandaan kunnen halen. Waar ik echter vraagtekens bij zet (en dit zal ik altijd blijven doen) is bij de kosten die jullie doorvoeren.

Lorr zet de kosten voor haar programma uberhaupt niet online, Bayan moffelt ze weg op een (voor mij) onlogische plek op de website. Houd dit soort dingen transparant! Beide stichtingen vragen 100den euro’s per maand van de vrijwilligers, wat krijgen mensen daar voor terug? En waar gaat het geld naar toe? Betaal je als vrijwilliger op Bali ook salarissen en onkostenvergoedingen van de mensen van de stichting in Nederland, of werken deze gratis (ik wel dus…)? Wie betaalt het promotiemateriaal van de stichting? Enz.

Wie staat voorop bij het werk? Is dit de Balinees, en moet de vrijwilliger zich maar aanpassen en luxe laten varen? Of is het doel van het vrijwilligerswerk culturele uitwisseling en moet het vooral ook een leuke vakantie voor de vrijwilliger blijven? Enz.

Voor vrijwilligerswerk in Bali kijk ook eens op www.pureforkids.org.
Kosten staan transparant en zijn geheel openbaar. Je verblijft of in een vrijwillgiershuis in de banyar in een buitenwijk van denpasar of homestay op het platteland bij een familie. Wij werken in Nederland en in Bali met vrijwilligers en krijgen alleen onkostenvergoeding.

Heb je vragen dan kun je ook mailen naar info@pureforkids.org

Groetjes

Nogal schrijnend om vanuit je villa met zwembad “geheel vrijblijvend” een heilige redder van arme kindertjes uit te hangen.