vrijwilligerswerk engelse les voor balinese kinderen tegen Ubud

Hey ,

Heb juist 4 weken achter de rug , bij een zeer leuk project in Ubud/Bali.Ik ben via een organisatie gegaan , VPBali .
Ten eerste vond ik de prijzen meer dan correct vergeleken met de andere organisaties.De opvolging was meer dan top vanaf het begin tot het einde . En de ervaring was fantastisch ! Heb engels les gegeven aan de lokale kinderen en ook met gehandicapte kinderen gewerkt.Je verblijft bij Nyoman en Ketut , die ook verantwoordelijk zijn voor het project , dus je word helemaal ondergedompeld in het Balinese leven !
Ik kom zeker terug om met de kinderen te werken ! Dus ik zou zeggen zeker de moeite om eens naar hun website te kijken !!!
VpBali doet echt fantastisch werk :

Kom hier net vandaan. Ben er 2,5 maand geweest maar dan via Stichting Wins. Voordeel bij hun was dat ik de stichting zelf niet betaalde maar de yayasan (het project zelf dus) zelf betaalde voor de kosten als onderdak, eten en vervoer. Dus niets blijft bij een organisatie/administratle hangen ofzo dat vond ik veel lekkerder voelen.
Je moet dan wel zelf alles weten uit te zoeken hoe het daar werkt enzo want er is geen coordinator. Maar vanuit St. Wins is wel iemand daar op Bali die je visum kan regelen etc als je langer dan een maand blijft. (balisolution bureau) Ik vond het zelf geen probleem dat ik daar geen coorditator had want ik zoek alles zelf wel uit. Bovendien kan je altijd contact opnemen met st. Wins zelf.

Ik vond wel dat er erg veel vrijwilligers waren. 5 tot 7 terwijl de yayasans in Tianyar en Bedulu (ook op Bali) amper iemand kregen (omdat het meer afgelegen lag)
Maar het was fantastisch!!! ben net 5 dgn terug en heb onwijs heimwee…

o ja, 5 dgn terug uit Bali bedoel ik dan. Het vrijwilligerswerk heb ik gedaan t/m 8 febr. dus nog even 2,5e week vakantie gehouden erna. (na de 2,5e week vrijwilligerswerk dus. Maar goed, met wie of wat je ook gaat het is een ervaring die je nooit meer vergeet en een echte aanrader om te doen.

Jammer dat dat niet anders gecoordineerd wordt/werd. Als je als vrijwilliger iemand écht wilt helpen, dan maakt het je niet uit dat je wat meer afgelegen zit. Zeker niet aangezien je voor een paar euro vervoer kan charteren over het hele eiland.

Ik woonde afgelegen. In het dorp waar ik werkte was geen bemo of bus, en zelfs de meeste Balinezen kennen het dorp niet (het ligt ten noorden van Tabanan). Een fantastische ervaring, ookal was ik de enige vrijwilligers. Of misschien moet ik zeggen ómdat ik de enige vrijwilliger was???

Uitstekend verwoord Jenny, ben het er helemaal mee eens :thumbsup:

dat had me ook helemaal geweldig geleken…