Vele jaren heb ik hard gewerkt. Nu is het tijd (ik ben 50) om de knop om te zetten en een relaxed leven te gaan leiden in een prettig land. Weg van de Westerse stress. Ik heb rond gereisd in een straal van enkele uren vliegen vanaf NL, maar daar geen enkel land gevonden dat mij goed genoeg bevalt om te gaan wonen. Azië spreekt me zeer aan, dus daar ga ik verder zoeken.
India ben ik een aantal keren geweest. Boeiend land, maar te vies en te chaotisch om te gaan wonen.
Nepal vind ik veel prettiger. Ik mis daar echter een zekere mate van luxe, watersport, goed internet en goede stroomvoorziening.
Najaar 2013 ga ik verder zoeken in Azië. Vooral Thailand ben ik nieuwsgierig naar (ben er nog niet geweest).
Ik zou het leuk vinden om iets met watersport te doen, bijvoorbeeld zeilen. Verder is internet belangrijk, omdat dat voor mij een inkomstenbron is. Weg van de stress is het grootste doel.
Deze landen staan op mijn lijstje voor dit najaar:
Klinkt goed
Thailand ben ik geweest en je hebt er van alles ( van basic tot zeer luxe)
Misschien Zuid Amerika iets voor je?
Ik ga over 3 weken sowiezo eens kijken daar.
Colombia schijnt toch westers te zijn (nog niet geweest hoor).
Interessant onderwerp… waar word ik prettig en ontstresst oud?!
Leuk dat je reageert. Je slaat de spijker op z’n kop: waar wordt ik prettig en ontstresst oud
Ik ben ook heel benieuwd naar Zuid Amerika. Wat me tegenhoudt om daarheen op reis te gaan zijn de vele verhalen over geweld en beroving. Ik vraag me af of dat alleen in de achterbuurten en/of de toeristen gebieden speelt, of dat het onderdeel van de cultuur is.
Heel graag hoor ik jouw ervaringen. Wie weet ga ik daar na de jaarwisseling ook een kijkje nemen. Dit najaar zit ik in Azië.
Ik heb gekozen voor Thailand. Heb een leuke lieve Thaise vrouw. Heb in Thailand een prachtig huis direct gelegen in de bergen en 4km van het strand. Cha-am. Het is hier nog niet zo druk met de buitenlanders. Ga er in oktober weer 5 maanden na toe. Vriendelijke Thaise mensen daar als buren. Vooral het lekkere eten en het mooie weer bevallen me, en alles is hier nog betaalbaar. Ik kan je het aanraden.
Groet
Cor en Mook
Ik heb Cha-am even opgezocht op de kaart. Dat lijkt me een mooi gebied. Ik heb ergens op dit forum gelezen dat in die omgeving het klimaat over het hele jaar gezien het beste is. Ik ga er zeker een kijkje nemen. Mijn planning is om 2e helft oktober en november Thailand door te reizen.
Is het dan niet handiger om Vietnam, Cambodja en Thailand te doen, van zuid naar noord?
Deze route hebben wij vorig jaar juni gedaan en ik moet zeggen dat vooral Cambodja ons heel goed is bevallen…