Op vakantie naar Srilanka

hallo mensen,
mijn vriend en ik willen in juni/juli naar sri lanka op vakantie voor 2weken.
Wij zijn er eerder geweest en toen zijn we 3weken op rond reis geweest.
Deze reis hadden we zelf uit gestippeld wat we allemaal wouden zien en doen, hier werden we ook door een prive chauffeur rond gereden + tolk.
nu zouden we graag weer willen maar niet een rond door het land.
wel zouden we af en toe wat van het land natuurlijk willen zien maar is het verstandig om zelf op pad te gaan zonder begeleiding?

hoop dat iemand mij hier mee kan helpen

groeten shanna

4 weken geleden zat ik nog in Sri Lanka. Ook met een prive chauffeur gereisd.
Je kunt in Sri Lanka met gemak alleen reizen, dat is geen probleem.

1 like

Beste Noetie,

Hier de roofridder 55
Ik ben voor het eerst hier op het forrum mijn leeftijd is 65 jaar en heb veel gereisd naar verschillende landen in Azie waaronder ik nu ook al voor de 8 ste maal naar Sri Lanka kom in Oktober dit jaar.
Maar heb wel veel gereisd , nu wordt het dit jaar dat wij in oktober voor de 8 ste maal in Sri Lanka komen .
Op jou vraag of je alleen kan reizen , gaf een andere schrijver al antwoord.
Het is best wel veilig in Sri Lanka ,veiliger dan in Nederland in de aavond bij de grote steden.
Maar toch waarschuw ik dat je het niet moet gaan opzoeken .
Met de trein reizen is goed te doen 2 e klas ,daar je een heel eind.
Maar zorg dat je een plan maakt van de hotels die je gaat aandoen.
Wij boeken altijd een strand vakantie voor 3 weken .En daar kennen wij chauffeurs waar wij altijd mee gaan touren . En die touren heb ik al in Nederland gepland via een Sri Lankaanse landkaart plus de raadgeving van een goede reisgids.Nemen altijd op basis van halfpension onze kamer.
En zo hebben wij heel wat mooie dingen gezien doordat de Sri Lakanen de plekjes weten zonder toeristen.Groetjes van :cheer:>>>Roofridder55

Zie mijn antwoord , groetjes roofridder55

Ja Sri Lanka is redelijk veilig. Wel wordt afgeraden om zelf een auto te huren. Dus als dit je vraag is?
In het westen licht een spoorlijn en kan je met de trein veel doen. Een kaartje koop je gemakkelijk op het station. Tweede klas is prima. Buiten het westen is er geen treinrails. Er zijn mogelijkheden om dingen per bus te doen, bussen gaan er genoeg. Vind je met de bus niet comfortabel genoeg dan kom je toch weer op de auto met chaffeur uit. Dit is hier ook de meest voorkomende manier van reizen. Maar je hoeft natuurlijk niet voor de gehele periode een auto met chauffeur te boeken…
Succes en veel plezier met de voorpret!

Groeten Annemarie