Het topic “Zinloze topics” is op slot gegooid door forumbeheerder Wendyd.
Waarom? En waarom staat de reden hiervan niet vermeld? En waarom heeft Wendyd niet gewoon gereageerd, zoals alle anderen? En waarom heeft zij zulke ondermaatse verwijten gepost?
Is zij wel de geschikte moderator voor dit forum? En staat de redactie achter haar actie of is dit een ridicule eenmansactie?
Ik hoop dat dit bericht niet ook verwijderd wordt en dat dit topic niet ook op slot gaat.
Even voor alle duidelijkheid!
Ik heb 5 min geleden een post geplaatst met een reactie van mij.
Ten tweede heb ik het topic niet gesloten,oordeel niet over iemand als je niet 100% zeker weet wie het heeft gedaan.
Ik vind het ook erg jammer dat het topic afgesloten is. Ik was juist bezig om te proberen om de discussie weer de juiste kant op te krijgen, maar kon mijn bijdrage niet meer leveren.
zrk600 voelde zich erg aangevallen en reageerde daarop. Welliswaar behoorlijk krachtig, maar dat had zeker weer in goede banen geleid kunnen worden.
Het zou fijn zijn als Wendyd de draad weer zou kunnen openen!
Ben het helemaal met de forumbeheerders eens! Het was een gebed zonder einde.
Had al eerder op slot gemoeten is mijn mening. Dat ze het zolang hebben open gelaten, is toch wel het bewijs, dat alle berichten en herhalingen van die berichten gelezen zijn.
Bijna iedereen is wel aan de beurt geweest.
Excuus, ik begrijp dat Jurjen het topic heeft gesloten. Ik ging gelet op de toon van je bericht ervan uit dat jij dat had gedaan. Jammer in ieder geval, maar de discussie werd er inderdaad even niet beter op.
Zoals ik inmiddels ook per PB heb toegelicht: er is tussendoor al gemodereerd, ik heb al eens een lange post geschreven om iedereen weer op dezelfde lijn proberen te krijgen, maar kennelijk mocht het niet baten. Als ik dan ook nog eens meer dan 2 uur moet spenderen aan één topic (en dan heb ik het niet over een totaal, maar alleen wat ik er zojuist aan heb gespendeerd), dan is er iets ernstig mis met het communiceren van leden onderling. Ik heb nog meer te doen buiten wereldwijzer, dus dan maar een slot erop.
Zoals ik heb geschreven: het punt is gemaakt, mochten mensen nog informatie hebben die onmogelijk mag ontbreken, dan kan ik (of Wendy) het altijd weer even open zetten. Maar op deze manier wil ik niet verder gaan met het onderwerp.
De discussie in de topic " zinloze topics" leek de goede kant op te gaan. Het vreemde was dat er een zekere consensus was bereikt, maar dat de discussie vervolgens toch weer ontspoorde. Ik had eerder in het topic al melding gemaakt van mijn ergernis tegen de ‘heftige mails over en weer’. In dat licht bezien kan ik mij, eerlijk gezegd, best voorstellen dat de redactie de topic op slot heeft gedaan. Op deze manier wordt namelijk bereikt, of de kans daartoe vergroot, dat mensen niet nog meer vervelende berichten op WW zetten. Op deze manier wordt een soort van ‘afkoelingsperiode’ ingebouwd, om het zo maar uit te drukken.
Ik heb zeker niet de indruk dat de redactie verkeerde motieven heeft, omdat Wendyd kenbaar heeft gemaakt iets met de kritiek te gaan doen. Ik denk dus ook dat wij de redactie nu even de tijd moeten gunnen om iets met de uiteindelijke boodschap van deze topic te doen.
Zoals al in “zinloze topics” naar voren is gekomen, is er wel een belangrijke consensus bereikt en zijn er aanbevelingen gedaan. Daaraan heb jij een belangrijke bijdrage geleverd. Maar het is m.i. in het belang van geen enkele partij om nu een nieuwe topic te starten met teksten die door de redactie als ‘intimiderend’ kan worden ervaren (ook al bedoel je dat misschien niet zo). Meestal werkt het zo dat als de ene partij zijn standpunt verhardt, dan doet de andere partij dat ook en dan komen we uiteindelijk geen stap verder.
Overigens om (nieuwe) misverstanden te voorkomen, jouw doel om WW te verbeteren kan ik alleen maar aanmoedigen. Maar ik denk dat we met zijn allen het hoofd even koel moeten houden.
Ik ga er ook van uit dat als leden nog andere punten willen aanvoeren in het kader van verbetering van WW, dat daar nog steeds de ruimte voor is. Uiteraard opbouwend, zonder verwijten etc.
Edit: Toen ik dit bericht op WW zette, zag ik dat jij en Jurjen me net voor zijn geweest, zodat dit bericht niet noodzakelijk meer is. Maar ik kan het niet verwijderen.
Ok, groot gelijk, ik hou erover op. Irritatie was gewekt omdat ik dacht dat Wendyd het topic had gesloten, terwijl ik vind dat haar reacties zeker zo minderwaardig waren als die van ZKR600, temeer gelet op haar functie. De hand in eigen boezem steken is haar in ieder geval vreemd, en dat maakt dat ik me wel afvraag wat ik nog op dit forum te zoeken heb. Er is ten dele oneerlijk gediscussieerd, en dat ben ik niet gewend.
En aan de moderatie blijkbaar kennen jullie het concept van neutraliteit en gelijke behandeling niet. Jullie passen elk eigen, aparte regels toe, en dat zorgt voor al de chaos. Jullie willen bepaalde forumleden bevoordelen boven anderen en dat is het groot probleem. De ene standaard voor de ene, een andere voor de ander. En blijkbaar zijn jullie zo onhandig dat jullie zelfs dit niet voor elkaar krijgen.
Als jij denkt dat het ene lid gaat zitten zwijgen terwijl de ander hem steeds uitlokt en zwartmaakt, en de ander niets terug mag zeggen, slaan jullie de plank behoorlijk mis. Zo werkt de wereld niet. Iedereen zoekt gelijke behandeling.
Jenny had gelijk toen ze begin in het topic al schreef dat de moderatie oneerlijk en onwijs bezig is, en dat sommige leden altijd buiten schot blijven.
Jullie mogen onder elkaar jullie onnozele kinderachtige ruzies voortzetten. Ik hou me afstandig.
Jongens,
Hou het een beetje vriendelijk hier op deze topic.
Als je persoonlijke vetes wilt “uitvechten” doe dat dan via een pm berichtje.
Ik ben beschaamd in jullie plaats,om zo fel te keer tegaan.
De mensen hebben geen boodschap aan dat ascociaal gedrag.
groet:georgessiam.:chin:
Ik heb mijn vraag van november **2010 **nogmaals aangehaald in de helpdesk. Ik hoop dat iemand tijd heeft deze binnenkort te beantwoorden. Maar ik mag niet ongeduldig zijn, dan word ik verbannen lol2
Begrijp me overigens goed: ik vind dat mensen niet op de man moeten spelen, en beleefd moeten blijven. Is men dat niet, dan mag een moderator ingrijpen. Maar… men moet wel consequent daarin zijn, en het moet voor leden duidelijk zijn wat wel en niet mag. Berichten zomaar verwijderen mag niet.
En @JurjenB, ik lees pas nu je sluitstuk in het andere topic. In deze reactie ga ik helemaal geen persoonlijke of persoonsgerichte commentaar maken. Ik ga enkel feiten citeren.
En feit is, je had wel degelijk partij gekozen voor Sopirla enkele weken geleden (ong anderhalve maand geleden). Blijkbaar herinner je je het incident nog, alleen heb je het verhaal je eigen draai gegeven zodat het je uitkomt.
We waren een discussie aan het voeren in een gewoon topic waar Sopirla behoorlijk grote taalfouten pleegde in de OP. Ik attendeerde haar hierop met mogelijke suggesties voor verbetering toen je de hele boel in je eigen woorden ging ‘opknappen’ omdat dit geen ‘taalforum’ was. Toen verwijderde je een boel reacties.
Ik wil je niet hiermee in verlegenheid brengen, dit is geenszins verzonnen. Als u dat wilt kan ik desbetreffende topic opzoeken.
Als we toen ook al correct hadden gehandeld, hadden we arme Sopirla deze ellende kunnen sparen, en had ze niet zoveel vijanden gemaakt op het forum vanwege haar foute taal en ontelbare spamtopics. En ook waren wij al deze nonsens gespaard van nu. Toen kreeg ze het idee dat het OK was om zo door te blijven posten.
Dus je mag je eigen conclusies trekken maar dat zijn de feiten. Wie is hier deels voor verantwoordelijk?
Je gaat te ver. Je beweert dat je niet op de man speelt, maar je laatste zin bewijst het tegendeel. Watnou vijanden voor Sopirla? Dat is JOUW interpretatie. Er zullen meer mensen op dit forum zijn die zich niks aantrekken van die berichten die jij zo vreselijk vindt. Zelf ben ik daar een van.
Hoewel dit forum niet is, wat het een paar jaar geleden was (persoonlijke mening), kun je dat niet terugvoeren op een paar personen. En grove beschuldigingen als deze zullen geen verbetering bewerkstelligen.
Verder een noot voor de redactie: sorry dat ik een nieuw topic opende, maar het verplaatsen van bovenstaande post naar de helpdesk liet mij geen keus.
Ik ben vergeten wat de reden is (en of die vraag ooit beantwoord is), maar waarom mag er niet gereageerd worden door gewone leden op topics in de helpdesk? Een discussie wordt zo onmogelijk gemaakt! (Of is dat de bedoeling???)
Het is niet de bedoeling dat we hier nu weer verder gaan discuseren,want telkens gaat het weer de verkeerde kant op.De topics zijn niet voor niets gesloten of verplaatst.
Sorry, verkeerd begrepen. In het bericht stond namelijk dat het topic verplaatst was omdat het in de helpdesk thuis zou horen. Maar mensen moeten hun mond houden en doen alsof het gezellig is.
Dat ging alleen over taalfouten en ik sta nog steeds achter die reactie. Ik woon in een Franstalige provincie, dus ik zal ook soms Frans schrijven, zelfs al ben ik nog niet erg sterk erin. Mag daarom nergens aan sociale activiteiten meenemen? Nee, onzin. Sterker nog, als ik in zo’n isolement gestopt zou worden, leer de taal nooit. Als ik eens in het Frans aan een forum deelneem, word ik ook nergens afgeschoten voor mijn taalfouten (waarvan ik zeker weet dat ze erin zitten). Je laatste reactie ging erover dat het een soort samenzwering zou zijn dat ik je mondddood zou maken, zodat Sopirla ongeremd haar gang kon gaan met de stormvloed van berichten. Dit is echter onwaar. Ik heb nota bene iedere dag een deel van haar onderwerpen verwijderd, die te weinig met reizen te maken zouden hebben. En haar Roemeense onderwerpen naar het Roemeniëforum verplaatst. Je reactie slaat dus nergens op.
En een slotje, want het gaat nu precies zo verder als in het vorige topic dat om dezelfde reden is afgesloten.