Hallo, ik heb Ecuador op het oog als een van de beste opties (naast Brazilië) in Zuid-Amerika om o.a. fruit te telen als zelfvoorziening (natuurlijke landbouw/permacultuur).
Ik ben op zoek naar antwoorden op de volgende vragen:
Wat zijn de prijzen/lokale websites voor landbouwgrond afhankelijk natuurlijk van ligging en grondkwaliteit (buiten de steden, kust en populaire plaatsen als Vilcabamba)?
Wat zijn de regels en beleid ten aanzien van het bebouwen van landbouwgrond en worden die nageleefd?
Met welk visum kan ik het beste naar Ecuador afreizen wanneer ik niet zeker ben of ik er een stuk land naar mijn zin/budget kan kopen/Ecuador me niet aanstaat (ben alleen in Brazilië en Suriname geweest)? Het liefst keer ik sowieso niet terug naar Europa en zoek verder in de rest van Zuid-Amerika.
Is er kwaliteitsgereedschap (Duits/Japans/Amerikaans) te koop en zo niet wat zijn de import-regels en heffingen?
Welke opties zijn er voor internet in afgelegen/niet gedekte gebieden?
Ik verblijf op het moment van schrijven in een verwoestijnend Portugal, hoe verandert het klimaat in Ecuador?
-klimaat.In Ecuador zal je veel verschillende klimaten tegenkomen.Echter algemene regel.Costa is warm in de zomer(32-33 gr/c) en in de winter ca 21 gr/c/.In de zomer valt er geen regen en in de winter(dec t/m april wel),Meeste regen valt in de nacht en wat in de ochtend.In de Andes wordt het klimaat kouder met het in hoogte stijgen.Je zal daar veel meer regen tegenkomen dan in de costa.Temperatuur is bijv.15 gr/c op 2500 meter.Momenteel zijn er tekens die wijzen op een “el Nino” voor 2013.
-Je hebt altijd 90 dagen om rond te struinen.Langer blijven?Dan een visa 12-1X gaan halen,bij ambassade.Kan je evt ook in Ecuador halen.
-Gereedschap kan je wel kopen.Het meeste is van China afkomstig en redelijk goodkoop.Kwaliteit(BOSCH,HILTI etc.) is hier wel te krijgen,maar veel duurder dan jij gewend bent.Ecuador belast import sterk.
-internet,is nu overal goed te verkrijgen.Je kan altijd bij 1 van de mobiele operators een ïnternet-sticky voor je pc kopen en heb dan dekking ook in de afgelegen gebieden.
Grond voor landbouw is hier wel te koop.Meer weet ik er niet over.
Voor algemene info over Ecuador(expats):
-Op Facebook,de group Ecuador Expats.Besloten groep,even aanmelden en ook nog Expat exchange:http://www.expatexchange.com/expat/index.cfm?frmid=202.Verder nog YAHOO,de groep Ecuador expats,
_Op YAHOO is ook te vinden de groep,expat gardening Ecuador.Ook op FB is er een groep voor tuinieren.
Ik weet dat er wat expats zijn die op het platteland wonen.Sommigen hebben een Farm.