Op lange vluchten SNACKS!

Ik ben hier pas onlangs achter gekomen: op vluchten langer dan 8,5 uur moeten er bij de KLM altijd “snacks” in de “keuken” aanwezig zijn. De “keuken” (“galleys”) heet dan opeens “bar” en er moeten altijd drankjes en ijsblokjes voorradig zijn. De snacks bij de KLM bestaan uit een kartonnen doos met Tuc-koekjes, Marsjes, chocoladekoekjes, en fruitella’s. Je mag hier vrij van pakken.

Ik heb dit ook op kortere intercontinentale vluchten meegemaakt. Zeker in de MD11 (op Montreal, ca. 6 uur): gewoon twee karren met flessen/blikjes water en frisdrank klaarzetten halverwege de kist om vrij van te pakken. Volgens mij ook een klein bakje ijsklontjes. Snacks heb ik nooit echt naar gevraagd, nooit de behoefte gevoeld, maar ik kan me voorstellen dat op die vlucht dat ook vrij te krijgen is. Alleen alcoholische dranken worden (volgens mij) alleen geserveerd op speciale momenten (na opstijgen, bij de grotere maaltijden, keertje tussendoor).

Drankjes zijn ALTIJD verplicht. Het gaat mij er hier om dat maar weinig mensen weten dat de KLM verplicht is snacks bij de “bar” te hebben staan bij langere vluchten!