Op een onbewoond eiland...

Hallo.

Ik heb gelezen dat je mag “wild kamperen” op een onbewoond eiland op Palawan.
Als je de natuur respecteert, géén vuil achterlaat enzo, is dit dan toch “betrouwbaar”? We zouden met zijn tweeën zijn.
En zouden van hieruit een eigen tentje meenemen.
Of is het gewoon beter om een dag door te brengen op een onbewoond eiland maar dan ergens gaan slapen in een “guesthouse”/“hostel” zodat de locale mensen ook nog wat aan je verdienen?
Het zou wel maar voor één of 2 nachten zijn hoor.

Heeft iemand hier al ervaring mee, met dat “wild kamperen” op Palawan?

We zouden zo’n 2 weken op Palawan willen doorbrengen maar wel een beetje rondtrekken.
bv. Van Puerto Princesa naar het noorden van Palawan.
Kent iemand een leuke route?

Alvast hartelijk bedankt hé.
De groetjes…:zon:

Ik doe het zelf wel eens . Er liggen meer dan 20 eilandjes hier in Greenislandbay waarvan de meeste onbewoont zijn. De meeste zijn maar half uurtje varen vanaf Caramay. Het voordeel van op eilandjes slapen is dat er geen last van muggen (muskitos)is en geen last van zandvlooien , die nikniks worden genoemd, en het is superromantisch natuurlijk. Tentje mee, paar solarlampen, eten, klein barbequetje met houtskool mee , koelbox met bier en water, Ik hoop dat jullie een paar dagen naar tabuyobeachresort willen komen,dat ongever 100 kilometer ten noorden van Puerto Princesa ligt, we hebben pas een nieuwe boot. Maar de echte topper van Palawan blijft natuurlijk El Nido ,vanaf hier kun je een boot expeditie doen www.taophilippines.com Ik heb het zelf nog niet gedaan maar zie veel goede reacties van mensen die deze bootexpeditie wel hebben gedaan.

Beste Korikong;

We komen ECHT naar jouw resort!!!
Zeker weten hoor!!!
Alleen vinden we het héél jammer dat we jou niet persoonlijk kunnen ontmoeten…want we hebben honderdenéén vragen over de Filipijnen/Palawan.
Maar hierover stuur ik je terzijnettijd es een privé-berichtje.
By the way:
Kunnen we iets meenemen voor de “locals”? Of voor jou?
bv pennen en schriftjes, t-shirts, babykleertjes, ???

Het is zelfs zo dat door jou en door de Columbus waarschijnlijk héél onze planning wordt veranderd.

We zouden eerst naar Donsol willen om te proberen om met walvishaaien te zwemmen en daarna naar Luzon voor de rijstterrassen.

Maar ik denk dat we gewoon 3 weken naar Palawan komen!!!
Het lijkt ons daaro zooooo wàààànzinnig!!!

Om op een onbewoond eiland te kamperen…zouden we eventueel spulletjes (tent, lamp, BBQ,…) bij jou kunnen huren?

Kun je bij jou/via jou een zeilbootje huren of een catamaran?
Mijn vriend is een ervaren zeiler hoor!!!
Of een scooter/motor huren?

Kun je paardrijden op Palawan?

Heb je hiervan wat prijzen?

We zitten de dàààgen al af te tellen…:zon02:
De groetjes hé…

Zou ik niet doen hoor ,die rijstterrassen in het noorden van Luzon overslaan, is heel bijzonder om te zien en het kost je alleen een paar dagen maar. Dat je Donsol laat schieten kan ik me wat bij voorstellen,het is natuurlijk een gok of die whalesharks er dan nog zijn of niet eind mei .Je zou ter vervanging van de whalesharks een dolfijnenentrripje in Puerto Princesa kunnen doen,http://www.visitpuertoprincesa.com/index.php?option=com_content&task=view&id=107&Itemid=203 Is natuurlijk minder spectaculairdan de whalesharks, maar de dolfijnen zijn niet seizoensgebonden, wel is het zo dat ze bij een gladde zee ,dus met einig golven het makkelijkst te ontdekken zijn. Spullen voor op een onbewoond eiland te overnachten kun je bij mij huren, we hebben geen catamaran,wel simpele zeibootjes,niet van polyester ,maar gewoon van hout door de lokale bevolking daar gemaakt. Ik snap dat jullie veel vragen hebben en het jammer vinden dat ik tegen die tijd waarschijnlijk niet in Palawan ben, maar je moet niet vergeten dat het resort toch vooral een ontwikkelings project voor de lokale bevolking in Caramay is, ze moeten zelf het project draaiende houden.Jammer is dat de hoofdsponsor van het project door de economische crises heeft afgehaakt. Want het was de bedoeling om dit jaar nog meer cottages en een nieuw restaurant te gaan bouwen, maar zo lang ik geen nieuwe sponsor(en) heb gaat dat dus niet lukken, en das jammer voor de lokale bevolking want in 2008 heeft er het zo,n beetje het grootste gedeelte van het jaar 10 mensen , die de cotaages hebben gebouwd werk gegeven. Iedere cottage komt compleet met inrichting op ongeveer 5000 euro bouwkosten,inclusief arbeidsloon, Alle bouwmaterialen en arbeiders komen uit het dorp hier ,en we hebben in 2008 4 cottages gebouwd dus je snapt wel hoe en grote economische impuls dat geeft aan een klein dorp.

Hoi,
Wij komen net terug van een geweldige vakantie op de filipijnen, en zijn 2 weken op het eiland palawan geweest,(wat veel te kort is om al het moois te zien…) wij hebben bij El Nido op een onbewoond eiland geslapen, echt super! Voor ongeveer 60 euro met zn 2tjes heb je een boot bemanning die voor je kookt je tent opzet en vlakbij je slaapt ,dit voor veiligheid.
Hierbij zat nog snorkelelen opverlaten plekjes , vissen en een trektocht.
Echt een onvergetelijke ervaring en gewoon te regelen als jhe daar aan komt, je hoeft niks van eigen spullen meetenemen.

Ps : Over Donsol, hier zeker heen gaan, zeer bijzonder om met vele walvishaaien te zwemmen en deze bijzondere dieren te spotten op ongeveer 1meter afstand…

groetjes marleen