mijn vriendin en ik gaan in januari naar de Fillipijnen en willen in El Nido een excursie doen waarbij je kampeert op ‘onbewoonde’ eilanden. We zijn uiteraard in onze zoektoch Tao Experience tegegekomen, maar naast dat deze al is volgeboekt vinden we €500 pp voor 4 nachten wel erg duur. Nu kwam ik op de website www.elnidoparadise.com en dat klinkt perfect en betaalbaar. Maar nu vraag ik me af hoe het kan dat dit zo ontzettend veel goedkoper is (€110 pp voor 3n) en of het allemaal wel legitiem is. Dus, mijn vraag: heeft iemand ervaring met deze club? Ik hoor het graag!
Ik zou er toch voor zorgen dat degene die je met de boot afzet op een onbewoond eiland bij je blijft of dat je hem pas ACHTERAF betaalt, het gaat wel eens vaaker mis want zijn de peso’s binnen dan komen ze niet meer terug, ook loop je het risico op een overval want zeker rond Palawan komt (nog steeds) piraterij voor net als in andere delen van de Filippijnen.(behalve rond manila)
Ergens helemaal alleen blijven en zeker een onbewoond eiland is tamelijk risicovol, vaak is het handig om de bootbestuurder bij je te laten blijven al was het aleen maar als je medische problemen krijgt en zijn in hetb water bijv. dodelijke zeeslangen en ook in het zand van het strand zitten insecten die een anafalactische shock konnen veroorzaken, zonder medische hulp KAN je binnen 3 uur dood zijn. Je neemt overigens overall op de ph een risico buiten de grote steden, de medische zorg is ook in el nido zeer gebrekkig en dan moetjenaar PP 3 uur rijden vederop.