hoi, ik ben Bram uit belgie.
ben vorige jaar naar de filippijnen geweest.
zeer leuke en schitterende ervaring.
kga dit jaar terug en zou zeer graag naar palawan gaan met mijn vriendin.
mijn vraag is.
is het daar duur of valt dat allemaal wel mee?
het idee is om ongeveer 10 a 15 dagen te gaan
dank u,
Bram
Valt mee. simpele kamers minder dan 1000 peso. Vliegticket van Manila naar Coron of Puert Princesa tussen de 1000 en 1500 voor een enkeltje
Bus van Puerto naar El Nido =300 kilometer, kost zo 400 peso
Wanner gaan jullie, en waar gaat je interesse naar uit ?
dank u voor uw antwoord,
we zouden gaan ergens rond 15 juli.
goh de interesse is vrij groot zowel relaxen als de geschiedenis en cultuur tot bezoeken van verschillende eilandjes …
het meest word gepland eens we daar zijn…
vorig jaar had ik enkel een hotel voor 3 dagen bij aankomst en daarna gewoon mijn plan getrokken…
Palawan heeft vooral het imago duur te zijn . Komt door dat mensen op google zoeken de dure resorts als eerste naar boven komen. Ik bedoel dan deze http://www.elnidoresorts.com/elnido/ waar een kamer tussen de 400 en 500 euro per dag kost.
Deze dure resorts zijn absoluut niet representief voor Palawan, ook backpackers die niet meer dan 500 peso per persoon willen uitgeven om te overnachten kunnen er goed terecht
De tijd dat U gaat is laagseizoen dus hoef je accomodaties niet vooraf te boeken.
Ik zou zeker ook een bezoek aan de ondergrondse rivier in Sabang brengen, je dan deze trip boeken bij de vele reisburootjes in Puerto, dan kost dat 1600 peso inclusief vervoer en permits.
Maar je kan het ook op eigen houtje doen, wel tevoren een permit halen, kantoor zit op de beganegrond van badjao hotel. Probeer een ticket voor in de middag te kopen. Dan de andere dag met de jeepney naar Sabang, die vertrekken vanaf de Newmarket terminal in San Jose, een buitenwijk van Puerto. Vraag wel tevoren hoe vroeg de jeepney vertrekt, er gaat er meestal maar 1 per dag. Ja kan ook al zo dra je je permit op zak heb naar Sabang afreizen en daar overnachten.
super bedankt voor de informatie…
kijk er nu al naar uit…
bram