Op de bonnevooi naar Nepal?

Hoi,

Ik ben van plan om in mei 2014 voor 3 weken naar Nepal te gaan, met eventueel een klein stukje India.
Ik wil van Katmandhu naar Lukla vliegen en vanuit daar minstens naar Damche Bazar omdat het mijn droom is om de Mount Everest te bewonderen.
Gewoonlijk plan ik vrijwel niks voor en tijdens mijn reizen en zou in Nepal ook graag alles ter plekke boeken.
Low budget en het liefst zo veel mogelijk tussen het lokale volk.
Nu vind ik op het internet wel info over de vluchten van en naar Lukla, maar de prijzen zijn wat onduidelijk.
Luxere hotels zijn wel te vinden, maar simpele lodges niet echt.
Kan ik bijaankomst in Lukla en de dorpjes in de buurt gemakkelijk een slaapplek vinden of is het aan te raden om deze van te voren, bijv vanuit KTM, te boeken?
En nog een laatste vraag: Ik heb geen ijzersterke conditie, sport hooguit twee keer per week. Ik ben wel van plan om mijn conditie te trainen de komende maanden. Welke trekking zou haalbaar zijn voor mij, rekening houdend met mijn conditie en de ongeveer 8 dagen die ik daar wil doorbrengen?

Groetjes Eveline

Beste Eveline,

gewoonlijk plan je vrijwel niks … schrijf je… Nou … een geluk dat je nu het toch wel een beetje plant, want in mei zomaar naar Lukla vliegen is vragen om een grote teleurstelling. Half april/eind april begint namelijk in Nepal de regentijd… dat betekent: grijze luchten, wolkenmassa’s , geen berg te zien…(dat heb ik menigmaal al eind maart ervaren) en soms onmogelijk om vanaf Lukla te vliegen ivm weersomstandigheden.
Het zal dus makkelijk zijn om een slaapplaats te vinden, want niet zoveel mensen zullen die tocht dan toch willen doen.
Simpele lodges zijn goedkoop… dus die zullen vaak geen website hebben.
Onderneem nooit een tocht alleen in de bergen in Nepal… neem altijd een gids mee. Al heb je veel ervaring met bergwandelingen.

1 like