Op de Bonnefooi

Vraagje

wij willen volgend jaar juli/aug een reis gaan maken naar west canada maar nu zij we een beetje aan het kijken wat slim is. een volledig geplande reis maken of gewoon op de bonnefooi gaan.Zelf willen we eigenlijk nergens aan vast zitten, wel een paar dingen die we zeker willen zien.
We wilen naar Vancouver eiland om orca’s te zien en ander wildlife wat is dus slim om alle hotels en excursie’s vast te leggen of gewoon te plekke alles te boeken en te kijken waar we slapen.hebben er meer mensen ervaring met reizen in deze periode.

mvg martijn

Hangt er natuurlijk vanaf wat voor soort vakantie je wil hebben. Ikzelf heb een reis van 4 maanden door west-Canada/Alaska gemaakt (april-augustus) en alleen een globale planning gemaakt. Soms tussendoor moesten we wel een striktere planning maken, omdat we dan op een bepaald moment ergens moeten zijn, dat voelt toch minder relaxed, dus wij hadden de voorkeur om gewoon te doen waar we dan zin in hadden. Het is namelijk erg leuk om iets te kunnen doen als je iets leuks tegen komt en erg vervelend het af te moeten slaan omdat je iets anders gepland hebt, wat eigenlijk ook wel later kan.
Maar ik weet niet hoe lang jullie gaan, als het een korte periode (paar weken) is, dan is het denk ik handiger veel informatie van te voren in te winnen en een schema te maken enzo.

Hoe het met boeken van hotels zit weet ik niet aangezien we altijd kampeerden, bij voorkeur wild:). We merkten wel dat in het begin van Augustus toen we in Banf en Jasper waren het super druk was en campings soms snel vol waren in weekenden.

Ik heb dit jaar in augustus/september een rondreis van 5 weken gemaakt door west Canada, Montana en Wyoming en ik heb vrijwel alles van te voren geboekt. Ik had 'n duidelijk beeld wat ik wilde gaan doen en zien, dus heb overal gewoon B&B’s, hotels en ranches vastgelegd op 'n paar lange reisdagen na waarop ik gewoon zag hoever ik zou komen. In plaatsen als Tofino, Jasper en Banff zag ik ook echt overal bordjes met ‘no vacancy’ dus dat kost alleen maar veel tijd en geld als je overal moet zoeken en waarschijnlijk alleen de duurste optie nog vrij is.
In Port McNeill zat ik in 'n B&B waar ik echt niet op de bonnefooi langs gekomen was, laat staan dat 't aan de buitenkant te herkennen was als 'n B&B. Maar 't was 'n geweldig stekkie.

Ga lekker op de bonnefooi en bepaal je eigen tijd
Vraag bij VVVisitor-info naar het blad B.C.& Alberta Bed & Breakfast Directory hierin staan alle particuliere B&B adressen met prijsindicatie van Britisch Columbia en Alberta, neem gemiddelde prijs en je zit goed. Om een warme hap te eten vraag je de B&B-eigenaar ook altijd goed
Met Pieter81 ben ik het eens, Victoria 1 dag. Tip(s) voor Vancouver-eiland
Buttchard Garden mooiste tuin van Canada, Chemainus, boerenmarkt Coombs, TelegraphCove verzekerd voor 300 procent walvisspotten, 3 uur betaald en ruim 6 uur weggeweest zoveel zeedieren gezien!!! Geweldig.
Denk aan een Parkpas, evt. ook te vinden op M.plaats, zoek ook eens op reisroutes B.C. of West Canada Veel reisplezier gewenst