20 dagen West-Canada in september op de bonnefooi of alles reserveren?

Hoi, mijn vriend en ik willen eind augustus/begin september dit jaar door West-Canada reizen in ongeveer 20 dagen.
Wat ik zoals lees hier, lijkt me een huurauto met overnachtingen in hostels/motels de meest voordelige manier van reizen?
Is dat op de bonnefooi te doen, of moet je je overnachtingen van te voren wel geregeld hebben?

En geldt dat ook voor excursies? Kun je die op de dag zelf nog regelen of is het raadzaam die van te voren te boeken?

En heeft iemand enig idee aan wat voor budget ik dan ongeveer moet denken p.p. incl. vlucht/auto/overnachtingen/excursies/entree National Parks/benzine/eten?

Het lijkt me in ieder geval een supermooi land om doorheen te reizen!

Hai, West-Canada is een tamelijk groot gebied (ca 50x Nederland schat ik als het BC, Alberta & Yukon betreft). Dit doen in 20 dagen is schier onmogelijk. Rond de tijd dat jullie gaan zou ik me niet al te druk maken over reserveringen aangezien het het naseizoen betreft (al zullen Banff & Jasper nog steeds aan de drukke kant zijn).
Over de voordeligste manier van reizen is veel gesproken op dit forum. Een tip: de meeste verhuurders van campers hebben rond deze tijd aanbiedingen om campers van A naar B te brengen. Enige kosten die je dan hebt zijn die voor de brandstof. Houd rekening met ca € 1,500 a € 2,000 pp (bij zelf regelen) voor vlucht & camper. Daar komen dan de brandstofkosten en eten nog bij; overnachtingskosten heb dan je niet/nauwelijks. 't Is een van de voordeligste manieren om door Canada te touren volgens mij.
En ja, Canada is idd waanzinnig mooi, indrukwekkend, adembenemend, fantastisch &…verslavend :slight_smile:

1 like

Oké, erg bedankt voor je reactie! Ik had de optie camper al min of meer laten gaan, maar misschien toch maar eens zoeken naar zo’n aanbieding. Tijdens onze reis met camper door Italië en Zwitserland vonden we het namelijk onhandig dat je niet even snel boodschappen kan doen, of snel even ergens heen kan rijden met de auto om iets te bezichtigen zonder alles mee te moeten nemen. Maar dat ligt misschien meer aan onze eigen planning-capaciteiten… :wink:

Ja, 20 dagen is kort voor zo’n groot gebied inderdaad. We zijn met name op zoek naar mooie, wilde natuur, bergen, gletsjers, enz. We zijn beide niet zo van het rondstruinen door steden, dus die staan niet hoog op de prioriteitenlijst. Banff en Jasper staan er zeker op uiteraard en een gletsjerwandelig vinden we ook erg gaaf. Verder ben ik nog maar net begonnen met uitzoeken, maar als je een ideale route voor 20 dagen voor ons hebt, lezen we dat graag uiteraard! Ik zal eerst het forum goed uitpluizen wat er al aan info te vinden is. Heb er steeds meer zin in in ieder geval!

Vergeten te vermelden: voor je planning raad ik aan om “The Milepost” aan te schaffen. Een boekwerk van telefoonboek formaat waarin zowat alles (wegen, hotels/motels/B&B’s, campgrounds, roadconditions etc) wordt vermeldt. Tevens voorzien van kaarten & routes. The Milepost beslaat het gebied van Alaska, Yukon, BC, Alberta & NWT. Is ook in Nederland te koop (ca € 25 - 30).
De keuze uit routes die je kunt rijden zijn legio. Van West naar Oost of van Noord naar Zuid bijv. Ik weet dat een ander lid op dit forum half Augustus een camper wegbrengt vanuit Anchorage. Wellicht kun je contact met hun opnemen voor meer info: Tol99

Succes en als je meer wilt weten aarzel niet.
Rob