Op de bonnefooi door Canada in het hoogseizoen?

Dag reizigers,
Wij hebben een camper geboekt voor 18 dagen in juli/augustus. We zullen een rondreis maken die begint en eindigt in Vancouver, en denken vooral veel te willen zien op Vancouver Island. Nou hechten we erg aan een gevoel van vrijheid en dat maakt dat we liever de reis niet al te veel vast willen leggen. Mijn vraag is: Kan dat in het hoogseizoen? Kun je op de bonnefooi gaan reizen, campings uitzoeken en als het ergens goed bevalt een dagje langer blijven, of lopen we dan grote risico’s om geen camperplek te kunnen vinden?
Ik hoor graag van jullie.:dag:Nienke

Hoi Nienke,
Wij zijn in 2013 in juli geweest en vorig jaar in augustus. Beide keren weinig van te voren vastgelegd behalve aan het begin. Ik had vooraf al wel gezocht naar campings die ik leuk vond zodat ik ter plaatse niet alles moest gaan bekijken. Als je vroeg in de middag aankomt heb je meestal nog plek. De meeste hebben plekken voor first come first serve die je niet kunt reserveren. Vaak belden we smorgens naar de camping waar we naartoe wilden en reserveerden alvast een plek, dan ben je niet zo aan tijd gebonden en kun je onderweg gewoon alles bezichtigen etc… Ook kun je via de site van Parks Canada plekken reserveren al kost je dat wel steeds 11 dollar fee. Als het reserveren niet kon dan reisden we op goed geluk en ik moet zeggen dat we altijd plek hebben gevonden op de meeste mooie plaatsen, zelfs in Jasper en Banff in het hoogseizoen.
Succes!
gr. Dorien

1 like

Wij zijn net weer terug uit Canada. We hebben een mooie reis gehad.
Maar we hebben toch wel veel problemen gehad met het vinden van een campingplaats. We spraken hier meerdere mensen over, onder andere Canadezen, die ook aangaven dat op de bonnefooi reizen in BC in juli en augustus echt problematisch kan zijn. De BC parks worden al maanden tevoren volgeboekt door touroperators die samen met de camperhuur ook vast alle campingplaatsen vastleggen. Dat is een groeiende trend, volgens de mensen die wij spraken. Als je daarvan houdt is dat geen probleem natuurlijk, maar als je graag wat meer vrijheid hebt dan kan dat leiden tot lange zoektochten naar campings. Soms kom je op hele vreemde plekken te staan. Wij mochten een keer achter een paardenstal parkeren voor 30 dollar zonder water.
Het heeft ons toch wel stress gekost, hoewel we BC wel prachtig vinden. Maar we komen niet terug in het hoogseizoen.
Groet, Bonnefooi