Op de boerderij

(origineel bericht op be-more.nl)

Op de boerderij

Gisteren zijn we aangekomen op de plaats van bestemming: de farm. En ja, het is inderdaad een boerderij:) Middenin de groene heuvels en suikerrietvelden. De buren wonen een halve kilometer verderop.

Wij, als vrijwilligers, wonen in een prachtig huisje op het terrein. We kijken uit op vier koeien en de huisjes waar de kinderen wonen.

Vandaag hebben we echt goed met de kinderen kennis gemaakt. We hebben Jenga gespeeld (dankjewel, Marije!) en de kinderen hebben ons Zulu spelletjes geleerd. Zij hebben nu nog vakantie, tot woensdag.

Het is goed om te zien hoe de kinderen met elkaar spelen en om elkaar denken. Want al de kinderen hebben toch zo hun eigen verhaal. Een jongen is als vierjarige van de straat gehaald, waar hij naakt en verwaarloosd rondliep. Een ander heeft ouders die alcohol verslaafd zijn en niet meer naar hun kind omzien. En zo gaat het maar door.

Ze zijn allemaal op de een of andere manier hier op de farm terecht gekomen. Don en Linda geven alles wat ze hebben om de kinderen eten, onderdak en scholing te geven. Maar de groep kinderen wordt steeds groter. En ze willen ook de onbekende kinderen die langs komen een bord eten kunnen blijven geven.

Daarom zijn ze in zee gegaan met Be More. Ze hopen met behulp van de vrijwilligers en hun achterban wat verbeteringen in de huidige situatie aan te kunnen brengen.

Ik wil dit verhaal nu niet te lang maken. Maar ik moet nog even kwijt dat ik morgen mee ga om een baby uit het ziekenhuis te halen. De moeder is 18 en heeft een hersentumor. Ze is op de IC opgenomen en wordt zo mogelijk volgende week aan haar tumor geopereeerd. De baby wordt op de farm opgenomen, omdat de moeder hier een hele tijd gewoond heeft en het als haar thuis beschouwd.

En volgende week moet er nog een baby geboren worden. En 23 januari nog een. De Farm groeit!

(origineel bericht op be-more.nl)