Oostkust maart t/m juni 2011

Hallo iedereen!

Heb eergisteren een potentieel reisgenootje ontmoet om 3 maanden de oostkust mee af te reizen, maar voor de zekerheid lijkt het me erg leuk om te zien of er op dat moment nog meer mensen zijn met die plannen van tussen de 18 & 20 jaar oud. Misschien kunnen we wat ideeën uitwisselen of misschien zelfs gedeeltes samen reizen! Lijkt me leuk!

Route: Thuis - Melbourne - Sidney - Brisbane - Cairns - Vlucht naar Melbourne - Thuis.

Groetjes Annemiek! (18)

Hey Annemiek,

ik heb ongeveer hetzelfde plan. Ik wil eind februari weg gaan. En ik wil ook van Melbourne de oostkust langs. Ik wil tot juni in Australië blijven, alleen wil ik er daarna nog een maand door Azië reizen.
Het lijkt me leuk om contact te hebben over hoe en wat.
Wanneer willen jullie ongeveer weggaan? Begin maart?

Groetjes Lieke (21)

Hey Lieke!

Leuk dat je reageert!
Gisele (het potentiele reisgenootje :hihi: ) heeft een ticket van 15 maart heen & 15 juni terug.
Ikzelf heb nog helemaal geen ticket gekocht, omdat ik eerst zeker wil weten dat ik het echt ga doen en het ook financieel ga redden.
Wel weet ik dat ik 3 maanden weg wil en uiterlijk eind juni weer terug wil zijn.>>>
Dus mijn plannen zijn nog ontzettend flexibel! :slight_smile: Heb jij al wel een ticket & een planning?

Groetjes Annemiek

Hee Annemiek!

Heb afgelopen mei examen gedaan en omdat ik nog niet weet wat ik wil gaan doen heb ik besloten een jaar te gaan werken. Het lijkt me alleen ook wel super leuk om een paar maanden naar Australië te gaan, de oostkust af te reizen. Ik heb ook (nog) geen ticket vanwege dezelfde redenen als jij eigenlijk maar als ik ga lijkt me het leuk een reisgenootje of twee te hebben. Ik heb wel een aantal plekken waar ik dan graag heen zou willen, maar ikzelf zou niet te veel plannen denk ik en gewoon een leuke tijd hebben!

Groetjes Stephanie (19)

Hey Stephanie,

Leuk dat je reageert! Heb inmiddels een keuze tussen 2 opties, Australië óf Amerika… Het ligt er aan hoe veel geld ik t.z.t. heb, wat het word! Australië lijkt me alsnog geweldig maar als het me niet gaat lukken met geld daarvoor de verdienen, dan word het Amerika. Welke plaatsen/attracties zou jij willen bezoeken? Inderdaad, niet te veel plannen en vooral een leuke tijd hebben!

Grtz Annemiek!

Hey!

Ik heb ook nog geen ticket geboekt. Verder ook nog geen planning. Ben nu hard aan het werk om voldoende geld bij elkaar te krijgen. Verder wil ik in Australië nog wel een paar weekjes gaan werken denk ik.
Ik zit nog te twijfelen of ik met een organisatie mee ga zoals Travel Active. Zij regelen dan de reis etc voor je en bovendien zit je de eerste paar dagen/nachten niet alleen in Australië.

Wanneer willen jullie gaan bepalen of jullie je reis echt gaan doorzetten? En jullie willen in maart ongeveer weg?

Ja, ergens lijkt mij het wel fijn om met een organisatie mee te gaan. Is toch de eerste keer en misschien wel fijn om de eerste paar dagen met een groep op gang te komen zodat je er niet gelijk alleen voorstaat. Maar wordt het wel weer duurder natuurlijk.

Het maakt voor mij niet zoveel uit wanneer ik ga, aangezien ik toch een ‘tussenjaar’ heb. Maart zou wel fijn zijn wat betreft ik hier dan langere tijd heb om te werken en meer geld bij elkaar te krijgen. Ik zit alleen wel een beetje met het klimaat, niet dat het de helft van de tijd regent als ik er eenmaal ben.

Ik ben dus nog het een en ander aan het afwegen, ik heb namelijk tm afgelopen weekend gewerkt en ben nu naar iets anders op zoek. Al wel wat lopen (hopelijk start volgende week) maar daarom wil ik pas beslissen of ik ook daadwerkelijk ga als ik weer fulltime aan het werk ben en dan kan ik goed inschatten of ik genoeg bij elkaar krijg!

Haai meiden

Ik ben wel iets te oud om te reageren 23;) maar jullie willen precies in dezelfde tijd reizen als ik… ik zoek alleen nog iemand om samen mee te gaan.
Vriendinnen zijn werkzoekend of hebben al een vaste baan en ik nog niet.
Zijn jullie plannen al wat concreter of nog niet?

Hi CarolienAnna,

Iets te oud om te reageren valt toch wel mee! 't Draait immers niet altijd om leeftijd toch. :biggrin: Mijn plan (is een beetje gewijzigt, aangezien mijn reisgenootje al een ticket heeft en ik nog niet) is om te vertrekken zodra ik genoeg geld heb. Dat zal wel rond 15 maart zijn, maar ik ga waarschijnlijk eerder terug dan 15 juni. Omdat er in juni een aantal dingen op de planning zijn die niet gemist kunnen worden.

Het plan is nog steeds om de oostkust te nemen, alleen ga ik waarschijnlijk niet helemaal tot Cairns als mijn tijdsbestek daar niet aan mee werkt. Ook wil ik misschien naar Adelaide & een klein weekje naar Nieuw Zeeland.

Zodra ik mijn ticket gekocht heb, begin ik echt met een route uit te stippelen en de eerste overnachtingen te zoeken. Wat is jouw planning?

Het is gewoon Carolien hoor maar die inlog naam was al bezet en deze heb ik ook voor bv mijn ns account haha.

Mijn plan is ook een ticket te kopen wanneer ik genoeg geld heb… ik denk dat dit rond december is. Ik begin deze maand met het overnemen van een collega die met zwangerschapsverlof gaat. Dit duurt tot 28 februari, maar wanneer zij later bevalt loopt dit uit. Dus ik denk dat ik half maar wel kan vertrekken, als ik genoeg geld kan sparen.

Ik heb gister een beetje gekeken wat ik ongeveer wil en ik wil beginnen in Sydney en daarna via de oostkust naar Cairns… zou daar wel heel graag willen duiken en snorkelen. Vanuit daar wil ik terug vliegen naar Melbourne om vanuit daar naar huis te gaan.

Ik ben vorig jaar rond deze tijd 3 maanden naar India geweest en dat we me echt te lang. Dit kwam ook omdat ik het niet helemaal naar mijn zijn had. Het land viel me nogal zwaar. Ik ben daarom ook niet van plan langer dan 3 maanden te blijven.

He Carolien,

leuk dat je zo snel reageert. had er helemaal niet bij stil gestaan dat ik 2 verschillende begin en eind punten kon hebben. lol2 Jouw plan om niet langer dan drie maanden te gaan spreekt mij echt aan, omdat ik ten eerste gewoon niet genoeg geld bij elkaar kan krijgen voor een langere periode, en omdat ik vanaf juni gewoon weer andere verplichtingen heb. :slight_smile:

Want het liefste reis ik natuurlijk de hele oostkust af, in plaats van dat ik na drie kwart van de oostkust weer terug moet naar huis. Dus beginnen in Sydney is dan natuurlijk al een stuk handiger, en hoe eerder we in het noorden zijn, hoe beter naar mijn idee. Aangezien maart t/m juni nou niet echt het beste seizoen is daar.

Als ik een ticket ga kopen denk ik dat deze 15 maart heen zal gaan en 31 mei terug. Ik wil inderdaad ook snorkelen en duiken! Verder ben ik wel van plan het wat low budget te houden. Hoe ben jij eigenlijk ben plan de reis te maken? Backpackend/liftend/met de bus/met de auto?

Hai Annemiek

Ik heb nog geen idee hoe ik de reis wil maken… daar heb ik nog niet echt over nagedacht. Ik denk met het openbaar vervoer maar als ik mensen tegenkom met een auto en ik kan meerijden is dat ook een optie.
Heb van India spijt dat ik te weinig spontane dingen heb gedaan dus dat ga ik nu zeker wel doen.
Welke ideeën heb jij daarover?

Ja, vooral de spontane dingen vind ik belangrijk. Ook omdat dit mijn eerste reis is, wil ik er meteen een goede van maken! Mee liften met andere backpackers lijkt me ook leuk. Veel backpackers ontmoeten onderweg lijkt me ook erg leuk. En in elke plaats/stad is genoeg te doen. Bondi Beach wil ik natuurlijk wel even bezoeken. het Great Barrier Reef natuurlijk ook! Dat lijkt me wel 1 van de hoogtepunten. Ik wil ook naar Byron Bay, en ik zou supergraag willen bungeejumpen! Dat kan vlak boven Cairns: The AJ Hackett Bungy Tower.

Ik wil echt 2½ maand genieten & nergens spijt van hebben als ik weer thuis kom.

Haha precies dezelfde instelling als mij! ik wil mijn tweede reis helemaal goed doen;)