Oost-Java--> handige standplaats.

Hallo,

Ik wil graag, nadat ik Bromo, heb bezocht een aantal dingen in Oost-Java zien.
Namelijk Ijen-plateau(noord-oost java), Meru Betiri (National park, zuid-oost Java) en de “gewone” omgeving. Ik heb hier drie dagen voor.
Het lijkt mij het handigst om 1 vaste plek uit te zoeken in Oost-Java en vanaf hier de trips te ondernemen. Mijn vragen aan jullie zijn: Is dit handig? Zo ja wat is een goede plek om als “standplaats” te nemen? En weet iemand daar ook een leuke plek (niet te duur) om te overnachten?
Heeft er iemand het Meru Betiri park bezocht? Ik heb gelezen over tweedaagse trips, dat je daar kan overnachten etc, kan dat ter plekke worden geregeld?
En nog een vraag; hoever is het van Oost-Java naar Lovina? En van Lovina naar Ubud?
Ik hoop dat iemand me hier informatie over kan geven,

Groet

x

Hallo Maryono,

Ja lijkt een beetje vreemd die posts achter elkaar, maar plannen zijn gewijzigd. Had bedacht dat ik aan natuur toe was, haha en had daarom geen zin om de eerste dagen in een stad (Yogya) door te brengen. Dus eerst een aantal dagen oost-java, voor ik op Bali moet zijn. Vanaf Bali vlieg ik twee later nog naar Yogya voor ik weer naar Adam terugga.
Plan is nu: Gelijk doorvliegen nr Surabaya en trein/bus oid pakken naar Cemoro Lawang (weet niet precies de naam, maar zoiets), Bromo op en door naar Bondowoso –> Ijen, dan naar Kalibura en Meru Betiri in. Heb jij dit laatste toevallig ook gedaan? Is dit enigszins bereikbaar? Bezoeken veel mensen dit park vanuit Kalibaru, moet daar namelijk nog wat vrienden maken die met me mee willen.
Hierna doorreizen naar Bali, heb hier 5/6 dagen voor (voor oost-java), misschien alsnog wel hollen als ik zo bekijk. Nou ja, kan altijd ter plekke nog wat schrappen.
Als je nog tips heb qua vervoer/accommodatie altijd welkom!
Groet

x