Bestemming in de buurt van Malang

We zijn door Java aan het reizen momenteel, van west naar oost. We hebben een paar dagen ‘over’ en willen deze in de natuur gaan doorbrengen. We zijn de steden hier op Java (lees: het verschrikkelijke verkeer) een beetje zat.

Bladerend door de Lonely Planet leek Batu omgeving mij wel wat.

Kent iemand een mooie plek in de natuur in deze omgeving en hotel?

Dank!

Hoi,

Kan me best voorstellen dat je de drukte van de Javaanse steden beu bent, kom elk jaar minstens een maand in Yogya en het wordt ieder jaar drukker hier, 12 jaar geleden kon je, bij wijze van spreken, nog tussen 9 's morgens en 4 's middags geblinddoekt over straat lopen, tegenwoordig rij je in 1 lange file over de wegen van Yogya.

Maar goed, als je toch op Oost Java bent waarom reis je niet door naar bijvoorbeeld Kalibaru, 3 nationale parken in de buurt, Meru Betiri, Alas Purwo en Baluran, en een trip naar Kawah Ijen is ook geen straf. vanuit Kalibaru stap je zo de natuur binnen, koffie en cacao plantages binnen handbereik en wat belangrijk rust complete rust daarzo, een hotel als Margo Utomo is geen slechte keus.

Als je NU naar oost Java wilt, zou ik de accommodatie zo snel mogelijk vastleggen. Ik was er ruim een week geleden, en had moeite een slaapplek te vinden.