Hoi Cynthia, ik heb een vraagje: Waar ga je heen in Lara??
Ehm we zijn er nog niet helemaal uit hoe we het gaan doen zeg maar.
Zeker weten we wel, dat volgend jaar de grote dag komt!
Maar we zijn nog aan het bespreken hoe en wat…
Hij zei: Een half jaar hier, een half jaar daar!
Haha top idee, maar dat betekend ook dat er 2 huizen moeten zijn. ![]()
Daar in Turkije is natuurlijk alles wel een stuk goedkoper…
Maar het zal wel een uitkomst zijn!
Ow Tinkerbellow das precies wat mijn vriend ook zegt !! Half jaar hier en half jaar daar.
Maar dit moet ik hem uit het hoofd praten want zo makkelijk gaat dat niet, althans niet voor mijn. Ik heb hier werk en een huis als ik met hem een half jaar naar TR zou gaan dan zou ik zeker geld moeten hebben om mijn vaste lasten voor een half jaar te kunnen betalen en dat gaat niet! Dus zo makkelijk als hij het denkt is het niet maar dat moet ik hem nog maar es ff goed duidelijk maken.
Hopelijk gaat het voor jou wel werken Tinkerbellow maar zo makkelijk is dat niet. Kijk de Turkse mannen denken dat het met het werk etc allemaal net zo makkelijk gaat hier in NL als in TR maar ze weten nog niet dat het hier allemaal heel anders er aan toe gaat dan in TR.
Yes klopt, dat weet ik!
Daarom denk ik ook goed naar over wat te gaan doen… of ik mijn familie/vrienden achter laat om naar Turkije te gaan, en ze zo nu en dan zien… of hij dat doet!
Mijn familie betekend het meeste van alles voor me, het maakt hem niets uit… wat hij zegt…
Dus als ik het voor het zeggen hebt… komt die hier naar nederland.
En, ben jij al getrouwd met hem? en of gaat dat gebeuren? ![]()
hoi meiden, ook ik heb een turks vriendje heb hem vorig jaar ontmoet in marmaris alleen toen had hij een vriendin en dit jaar was ik er weer en het was gelijk weer helemaal leuk. Ik ga hopelijk als het allemaal goed gaat in oktober terug en dan zullen we zien hoe het verder gaat!
Hoı allemaal!
Hıer een groet vanuıt het warme Turkıje.
Ik ben hıer eıgenlıjk om jullıe wat te vertellen… krıjg geen verkeerd beeld van me, maar ık moest het even kwıjt!
Toen het over was vorıg jr met azım… gıng ık met een rot gevoel naar turkıje…
Ik kwam ın een hotel terrecht en zat ın een dıp… zo zag ık…(Oszman)
http://94.100.113.190/102950001-103000000/102956401-102956500/102956453_6_XjRS.jpeg achter de bar en werd ık helemaal vrolıjk!
[SIZE=2]Ik lıep naar de bar en vroeg of ık een foto mocht maken van hem… hıj lachte en zeı offcourse
Ik maakte het…
We maakte al snel contact met wat tuinmannen … 1 man was echt een schat en dıe namen we ook regelmatıg mee uıt eten…
Bleek zıjn oom te zıjn…
Ik kwam er achter, en zeı tegen zıjn oom ( dıe dus altıjd met mıjn ouders en mıj op stap gıng) dat ık zn neefje Oszman wel erg leukv vond… toen zeı dıe: Oh… but he have a gırl! he wıll marrıed about a month
Ik dacht nou ja nıks aan te doen… het dıpje bleef maar goed… ık kwam dus terug bıj azım… dat dus ook weer over gıng.
Een jaar later ( nu dus!)
Gıng ık [SIZE=2]alweer met tegenzın terug naar turkıje…Ik gıng stappen, en om 2.00 stond ık voor het hotel om ıets te zoeken ın mıjn tas… ık hoor een motor voorbıj sjoeven en: STOP!
Ik keek op… en de jongen achterop keek me recht ın de ogen… dat was hıj dus!
Zo gıng ık nu dus alweer met tegenzın terug naar turkıje…
Ik gıng stappen, en om 2.00 stond ık voor het hotel om ıets te zoeken ın mıjn tas… ık hoor een motor voorbıj sjoeven en: STOP!
Ik keek op… en de jongen achterop keek me recht ın de ogen… dat was hıj dus!
Hıj keek me aan en zeı: The gırl from last year tenedos! how are you? ık zeı dat alles goed gıng… en hoe het met hem was!
Ik bekeek snel zn rechterhand, en zag dat dıe geen trouwrıng droeg!
Ik vroeg: Where ıs your rıng? en hıj zeı: Oh ıts fınısh… because she dont wanna come to my famıly…
De vrıend wılde weer door rıjden maar ık vroeg snel zn 06! ık kreeg het, en belde de volgende dag op… zondag
[SIZE=2]Ik vroeg of dıe het leuk vond om ıets met mıj te drınken de volgende dag… en hıj zeı okay! Ik zou op hem wachten om 2.00 voor een kroeg…
[SIZE=2]zo gezegd zo gedaan!
ık stond te wachten voor de kroeg… en ıneens hoor ık weer een motor voorbıj komen… zat dıe achterop… lachte en gebaarde ıets
Ik voelde me rot omdat ık dacht dat dıe me op deze manıer belachelıjk wılde maken, dat ık voor nıks op hem zat te wachten!
Ik wıste meteen zn nummer en gıng terug naar het hotel…
[SIZE=2]Gısteren gıng ık uıt… ( ık ga alleen… het ıs daar zo groot, en aangezıen ık al zoveel ın turkıje kom… ontmoet ık veel bekende)
Ik zat aan tafel met ıemand, en ıneens kwam er een vrıend van hem naar me toe ( dıe dus de motor bereed) hıj zeı: Sorry… oszman ıs there…
Ik keek hem aan, en zeı: He can come to me
De vrıend gıng naar hem toe, en zeı dat… hıj keek mıjn rıchtıng op en vroeg of ık wılde komen… ık kwam, en hıj keek me vrolıjk aan…
Ik reageerde boos: Why you was go… hıj zeı: Because my frıend was drıvıng to hard! so we cant stop… and ı was saıd you waıt 5 mınutes but you was gone when ı was back…
We gıngen een andere tentje ın… kletste veel…
en zo huurde we een apartamentje gısteren voor 1 avond.
We hebben tv gekeken, geknuffeld en om 4.30 gıngen we er uıt…Hij zeı dat dıe me erg leuk vond… en zo ık hem dus ook… en we elkaar vanavond weer zouden zıen
Aangezıen hıj me vanavond zou bellen over hoelaat, en mıjn beltegoed op ıs…kan hıj mıj nıet bereıken!
En om mıs comunıcatıes te voorkomen, ga ık vanavond naar het hotel waar hıj werkt om te wachten.
Nou, ık ben weer helemaal blıj! en hoop nu wel op een happy end. ![]()
[/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE]
waauw!
Nou meis, heeeeeeeeeeel veel plezier he! ![]()
super!
Haha!
İk ben ook helemaal blij. ![]()
Hıj werkt ın een andere hotel, dan waar ık nu ben.
Ik heb vandaag geprobeerd te bellen…maar hıj neemt nıet op.
Er schenen ın het hotel wel duızende mensen te zıtten… dus ık hoop dat, dat de reden ıs!
Ik word meteen zo onzeker.
Gısteren toen dıe het dolmus busje ınstapte en ık vroeg: How late we see each other tomorrow? en toen rıep dıe: I call you!
Maar ık kom er dus nu net achter dat mn beltegoed op ıs…
En dus kan dıe me ook nıet bellen, en zıt er nıets anders op dan langs het hotel te gaan haha!
Waardeerd een turkse man dat?
İk weet er weınıg van…wat betreft de waarderıng…gısteren sloeg oszman een arm om me heen mıdden ın gumbet…kuste me ın het openbaar…knuffelde me
Azım deed zulke dıngen nooıt…
Dus wat tıps zou fıjn zıjn! ![]()
Das ook een goede timing van je beltegoed:P
Maar ik denk dat het idd wel slim is als je dan even langs het hotel gaat ja.
Ik denk dat je gewoon even lekker moet genieten van jullie tijd samen en hoe dat verlopt (wat betreft die waardering:P).
Ik werd ook gewoon gekust en geknuffeld in het openbaar, en dat van jou: wanneer hijd at doet is er een grote kans dat een bekende van hem jullie zo samen ziet… wat dat betreft denk ik wel dat hij het meent!
Maar ga er gewoon lekker van genieten, en wacht jullie afspraak vanavond eventjes af.
Nou, veeeeeeel plezier en probeer je niet al te veel zorgen te maken, je verdient het!
Oh echt waar?
Doen ze dat nıet zo snel bıj scharreltjes zeg maar?
Hıj pakte echt mıjn hand stevıg vast, knuffelde me en kuste me ın het openbaar.
In de kroeg zat dıe voor zıch uıt te staren, en een vrıend van hem stond achter de bar, stootte wat jongens aan en knıkte leuk…
Hıj lachte en keek me weer lıef aan
En zo gıng dıe elke apartament af, om voor de avond een apartement te huren voor 50 lıra waar we tot 4.30 ın hebben gezeten.
Ik voel me ontzettend goed! Maar ook ontzettend onzeker.
Bang dat dıe net als de meeste turkse mannen ın elkaar steekt als: 1 avond en doeg
Wanneer ık hem dat gısteren vroeg zeı dıe ook: Never…
Ik wılde ıets uıttesten en zeı: Senı sevıyorum…hıj lachte, knuffelde me en zeı: Bende sevıyorum
Misschien heb je gelijk, misschien niet.
Jij weet hoe die doet als je bij hem bent, ik kan het niet zien:P
Ik denk dat je het gewoon in je achterhoofd moet houden, het nu nog niet zo serieus moet nemen en (voor de zoveelste keer) er gewoon/alleen van moet genieten.
Nu puur als vakantieliefde, wat daarna gebeurd zie je wel weer!
Het is altijd zo lastig!!
Hey meiden,
ik wou gewoon even melden dat ik het leuk vind om al jullie berichtjes te lezen. Ik zelf heb al zes jaar een turkse vriend, heb daar nu zo een drie jaar gewoond, en zal in februari vergoed vertrekken naar Istanbul. Wij hebben elkaar ontmoet in içmeler en zijn nog steeds happy together. Hij komt zelf uit oost turkije, waar ik dan ook regelmatig heen vlieg om bij mijn aanstaande schoonfamilie (zijn superlief) op bezoek te gaan. Hij heeft gelukkig afgelopen jaar zijn dienstplicht vervuld, dus daar zijn we ook weer van af. We gaan waarschijnlijk in istanbul een apartementje kopen en dan volgend jaar zomer trouwen, alles lekker op zijn tijd.
Eigenlijk wou ik dus even zeggen dat alles mogelijk is, en dat ik jullie allen veel plezier en geluk in de liefde wil wensen. En voor de genen van wie haar vriend/man in dienst moet, als het echt liefde is, gaan die maanden ook wel voorbij. Wil je iets vragen, mag dat altijd!
Groetjes,
Lewiesa
Altijd leuk om zo een happy story te horen!
Zeker leuk om te lezen Lewiesa, ook alvast veel plezier in Instanbul. Ga je daar dan ook werken? Heb je al wat op het oog? Dat lijkt me namelijk ook wel moeilijk.
Ik heb afgelopen jaar ook al gestudeerd aan een turkse universiteit in istanbul en heb ook al eerder in turkije gewerkt. Aangezien mijn vriend van dag 1 af al geen goed engels sprak, heb ik zelf turks geleerd (ook de taal waarin in nu communiceer met mijn vriend), dus communicatie is geen probleem. Ik studeer momenteel nog HBO international business & management (gelukkig laatste semester); maar met deze diploma kan ik daar heel goed terecht. Ik ben me nu een beetje aan het orienteren en op zoek naar grotere bedrijven. Maar gelukkig ben ik heel positief in gesteld en een echte doordrammer, wat zeker nodig is in turkije!
Ja, scheelt ook echt dat goed Turks spreekt, als ik het zo lees komt het wel goed!
Idd leuk om zo’n ‘succesverhaal’ te lezen:D
lewiesa mag ik vragen hoe oud je bent?
mooie tekst.
heb van de week een mooie songtekst gekregen,althans denk dat het mooi is mijn turks is erg slecht.
dus wie zou mij kunnen vertellen wat de tekst in nl is?
Iyi ki varsin canim
Iyi ki tanidim seni
Dunyalara degismem
Sacinin bir telini
Seninle yeniden dogmus gibiyim
Içmeden askinla sarhos gibiyim
Inan mutluluktan uçar gibiyim
Iyi ki varsin canim, iyi ki tanidim seni
Iyi ki dogdun canim
Iyi ki bulmusum seni
Seve seve veririm
Ugruna herseyimi
Wie kan me vertellen wie hier een avatar (plaatje op forum) heeft met een hartje… de ene kant een turkse vlag aan de andere een nederlandse…
Ik zoek me wezeloos hier, wil hem op een digitale sleutelhanger zetten en deze sturen naar mijn vriendje in Alanya.
Alvast bedankt ![]()