ook de 4e week zit erop :-(

(origineel bericht op be-more.nl)

ook de 4e week zit erop :frowning:

Jaja Daar ben ik weer!! Het is bijna onwerkelijk voor mij maar ook de 4e week zit er alweer op! De afgelopen week stond voornamelijk in het teken van het afscheid van Pia, Afra en Iris. Voor de meiden zat de tijd er helaas alweer op. Pia heeft er 4 maanden opzitten, Afra 3 maanden en Iris 2 maanden. Op dinsdag zijn we weer naar de shoppingmall geweest voor onze wekelijkse boodschappen en internet dingen. Uiteraard kon een stevige lunch daar niet bij ontbreken;-) Mijn verkoudheid was nog steeds niet weg en ook mijn neusspray was op. Dus ik even naar de drogist/apotheek… haha wat een ervaring was dit toch ook weer. Ik had een doosje strepsils, een doosje paracetamol en dus neusspray… Die neusspray was duidelijk een bijzonder item hier, want ik moest al mijn gegevens afgeven, vervolgens werden al mijn spulletjes in een stalen mandje gedaan die vervolgens hermetisch werd afgesloten en daarmee kon ik naar de kassa… wat een gedoe voor een flesje Otrivin.

Ik heb deze week ook weer redelijk wat geklust. In de daycare waren de latjes van de ramen geverfd en er zat behoorlijk veel oude verf op de ramen dus we hebben heerlijk een paar uur staan krabben met een scheermesje… de blaren stonden bijna op mijn vingers, maar het resultaat is er dan wel naar. Weer prachtige mooie en schone raampjes! Ook heb ik weer lekker staan voegen in het toiletgebouw. Er is vooruitgang, maar het gaat helaas wat langzamer dan we allemaal hoopten. Gelukkig is het bad inmiddels geplaatst en is er dus ook een groot deel getegeld (wat wij dan weer voegen)

Woensdagavond zijn we met Don, Linda en Jody uit eten geweest als dank je wel voor alles van de meiden. Het was echt een super gezellige avond en zoals het inmiddels een traditie aan het worden is, zaten de buikjes weer echt meer dan vol… Tis echt onvoorstelbaar hoeveel we hier eten!! Eenmaal terug thuis heb ik nog een groot deel van de wedstrijd tegen duitsland kunnen kijken… maar misschien was het beter als ik die gewoon gemist had :frowning:

Donderdag was pia de hele dag in het ziekenhuis en draaiden Afra en Iris hun laatste “ daycare” In ieder geval voor Afra want Iris vertrok pas zaterdag ipv vrijdag. Helaas waren er veel kinderen naar de kliniek dus het was maar een klein groepje. Ondertussen heb ik de heel dag weer staan klussen en ben ik bijna klaar met het voegen van de badkamer. ’s Avonds hadden de kinderen een afscheidsavond georganiseerd!! Wat een geweldige ervaring was dat!!! De kinderen hadden stukjes ingestudeerd, dansjes, liedjes en er was zelfs een gedicht geschreven. Het was indrukwekkend en ontroerend om te zien. Wij als vrijwilligers konden natuurlijk ook niet achterblijven en (ik onder lichte dwang haha) hadden ook een prachtig dansje ingstudeerd… Tis dat de kinderen het echt gewelidig vinden maar het was best een genante vertoning hahaha. Ik heb wel echt lol gehad met de meiden toen we het gingen oefenen in de woonkamer! Ik voelde me ook echt weer 12 ofzo!!

Toen was het tijd voor echt afscheid, toch wel een moeilijk moment voor de vrijwilligers en voor de kinderen.

Vrijdag ben ik meegegaan om Afa en Pia bij het vliegveld af te zetten. Iris had besloten op de farm te blijven zodat ze nog een laatste dag kon genieten van alle schattige en lieve kindjes hier. Tegen 4 uur ’s middags was ik weer terug en hebben we er nog een lekker dagje van gemaakt. Heerlijk pannenkoeken gebakken en ’s avonds zijn we nog even naar het huis gegaan om de zelfgebakken muffins van Iris uit te delen en voor Iris om echt afscheid te nemen. Zaterdagochtend hebben we nog een heerlijk wandeling gemaakt en het was ook echt prachtig weer. Toen ook Iris naar het vliegveld gebracht maar het was duidelijk dat zij nog niet weg mocht, na 5 min hadden we een lekke band :wink:

En ja toen was ik alleen op de farm en een enorm huis. Gelukkig heb ik ’s avonds met Jody pizza gegeten en naar die comedian met die poppen gekeken…(achmed the dead terrorist). Zondag is poetsdag geworden en ik heb een heerlijke wandeling met een van de jongens gemaakt. Hij mist Afra toch echt wel heel erg en hij liep een beetje met zijn ziel onder zijn arm. Hij wilde dus maar wat graag mee een wandeling maken en later hebben we zelfs Afra nog even gebeld. Wat was die jongen blij, echt zo schattig!!! ’s Middags kwam hij nog een keer langs samen met een andere jongen en we hebben gezellig wat foto’s zitten kijken op de laptop enzo. Ik heb een heerlijke omelet voor mezelf gebakken en een wijntje inschonken. Klaar voor de voetbal dus! Helaas mocht mijn keiharde gejuich niet baten en liggen we er alsnog uit maar het was toch best even leuk!

Maandagochtend wakker geworden door een een sms niet al te best nieuws van Wilma (de coordinator) De nieuwe vrijwilliger die vandaag zou komen was al onderweg naar Afrika maar heeft haar reis halverweg moeten staken wegens omstandigheden in NL. Echt heel sneu! Misschien dat ze volgende week alsnog komt maar misschien komt ze wel helemaal niet meer gedurende mijn tijd nog hier. Het is allemaal even afwachten maar anders moeten we maar snel een plan B bedenken want de boel hier in mijn eentje doen is wel wat veel, ookal hebben de kinderen volgende week vakantie.

Ik heb het in ieder geval nog steeds super goed naar mijn zin en ik hoef om eerlijk te zijn voorlopig nog niet terug naar NL, alhoewel ik jullie allemaal natuurlijk wel mis!

Volgende week weer nieuwe verhalen :wink:

Dikke kus!!!

(origineel bericht op be-more.nl)