Daar ben ik weer...

(origineel bericht op be-more.nl)

Daar ben ik weer…

Lieve allemaal,

Pfff… waar moet ik beginnen. Is eigenlijk veel te lang geleden dat ik een weblog heb geplaatst, heb eigenlijk tijd tekort hier!
Intussen alweer bijna 2 weken geleden hadden we de afscheidsbraai van 2 vrijwilligers… Het einde van maand één. Wat is dat snel gegaan zeg!! Het was een gezellige avond, lekker buiten gezeten tijdens de braai en nog even een klein ketchupgevechtje met S. Grote lol natuurlijk en vieze kleren :slight_smile: De volgende dag vertrok Jamie… Bah zeg, gelukkig hoef ik daar nog even niet aan te denken. Daarna zijn we met de kids gaan schaatsen, wat ze erg leuk vonden, en natuurlijk een sleepover deze avond. Gezellig tussen de kids in slaap gevallen. Is altijd fijn wakker worden met de kids om je heen om 6 uur s ochtends… En met minimaal 7 apen in huis… Deze dag nam Miriam afscheid, dan is ‘maand één’ echt afgesloten, raar hoor!! Moet zeggen dat ik wel erg kan genieten van de gedachte dat ik nog een maandje mag blijven.
Intussen was het zondag en kwamen de Saints. Volgens mij heb ik hier al wel eerder over verteld… Shaun, de aanstichter, komt hier werken om het gebouw downstairs helemaal op te lappen om er een kampeerboerderij van te maken. Een groep van ongeveer 40 man is hard aan de slag gegaan deze dag. Echt fantastisch!! Nu zijn ze afgelopen weekend ook weer terug geweest en is het nog mooier geworden (sorry Myrna, daar heb ik nog geen foto’s van) en klusdag 3 is alweer gepland!! Het begint dus echt ergens op te lijken downstairs. Maar dat moet ook wel want tussen kerst en oud en nieuw is het eerste kamp…
Verder is alles vorige week eigenlijk gewoon zn gangetje gegaan. Bezig met les geven aan A., het gaat heel aardig, en in de middag de kids met huiswerk begeleiden. Daar geniet ik ook erg van. Af en toe heb je dan verrassend leuke gesprekken. De jongens vonden het ook leuk, dus het verzoek voor zo’n zelfde soort gesprek de volgende dag… Tuurlijk! Maar ja, zoiets plan je niet, maar komt spontaan. Afgelopen vrijdag was het girls night. De meiden werden in ons huisje uitgenodigd, wat op zich al een hele happening is, en toen hebben we lekker pannenkoeken gegeten met chocolade fondue na. Daarna begon het tutten… Eerst een chocolade-aardbei masker, toen nagellak en uiteindelijk ook nog make up. Wat waren de meiden mooi!! Nog een lekker filmpje gekeken en zo de avond afgesloten. De meiden vonden het erg leuk, en ik moet zeggen dat wij ook erg genoten hebben!
Toen was het eindelijk zover zaterdagochtend, om 5.15u stond de taxi voor om naar het vliegveld te gaan. Mijn trip naar Kaapstad stond voor de deur. Ik ging met 3 meiden die bij een ander project zijn in Durban, erg gezellig! Ik ben sinds gistermiddag weer thuis, en ik kan niet anders zeggen dan dat het fan-tas-tisch was!! Robbeneiland, de Tafelberg, Kaap de Goede Hoop, wijn proeven, Boulders Beach met Pinguins, we hebben het allemaal gezien! Alleen zondagochtend was het weer minder, maar voor de rest een heerlijk zonnetje gehad!! En als klap op de vuurpijl in de baai bij onze gids voor de deur ook nog een walvis gezien. Gratis en voor niks!!! Echt genoten!! Van de andere kant ook weer fijn om terug te zijn en gistermiddag meteen weer in het huiswerk van de kinderen te rollen. Vandaag in de ochtend les gegeven en daarna lekker naar het strand. Omdat het schooljaar hier op zn eind loopt, over 2,5 week hebben de kids vakantie, zijn ze vroeg uit en is er dus tijd voor leuke dingen!! Heerlijk op het strand gespeeld, gevoetbald en gepicknickt. Wat is het toch fijn om hier te zijn!! Helaas komt het einde nu toch wel een beetje in zicht… Het is intussen nog maar 2,5 weken en dan vlieg ik alweer terug :frowning: Vooral nog maar niet aan denken en over praten is ons motto…
Intussen vooral lekker genieten van de kids, leuke gesprekken en lol om niks. En soms genieten van een lekker avondje buiten met een wijntje, al regent het intussen wel weer… Tot over 3 weken in NL!!
Liefs, Amanda

PS: Ben net even beneden bij de kids geweest omdat er een heuse flying ants invasie was. Grote vliegende beesten die na een paar minuten dood neervallen. De kids zijn er dol op om ze dood te meppen en na een minuutje in de magnetron en een snufje zout moet het een delicatesse zijn…. Nou, mij niet gezien!!

(origineel bericht op be-more.nl)