(origineel bericht op be-more.nl)
4e week
hallo allemaal
weer even een berichtje uit het warme afrika!
is alweer een weekje geleden maar het is er niet van gekomen of te moe om een bericht te schrijven we hebben best wel intensiefe dagen achter de rug!
we blikken even terug naar vorige week!
maandag:heb ik mijn eerste nachtdienst hier gehad, dat ging best goed, alle kindjes sliepen heerlijk af en toe een gil van een nachtmerrie.
maar je slaap wel anders best licht, om half 6 was ik al aangekleed want de kindjes werden wakker iedereen aankleden en wassen, en daarna in de playroom want de bedjes werden verschoond en alles schoongemaakt, maar ik was best versleten hoor!!
dinsdag: heb ik gewerkt tot 12uur omdat ik nachtdienst had gehad ik was zo moe ben gelijk in slaapgevallen tot 4uur hihi, daarna gingen wij met zn allen uiteten omdat het valentijnsdag was, het was echt reuze gezellig de taxirit was al een belevenis die man kwam gewoon meer dan een uur te laat, that is africatime!!maar met super leuke valentijnsmuziek krijg je leuke fotos, kan je wel zien:P
woensdag: was de vrijwilligersdag werden we opgehaald met een busje met alle vrijwilligers ginge we langs alle projecten waar vrijwilligers zaten, was een leuke dag maar wel heel indrukwekkend al die verhalen en ziet hoe de kindjes binnenkomen en daar leven!! maar je ziet wel dat je de juiste project gekozen heb!! want omdat wij hier de laatste vrijwilligers zijn omdat bemore stopt met isiaiah54 vrijwilligers te sturen door bepaalde redenen, weet je gewoon dat als wij weggaan de jongste kindjes gewoon niet meer buiten komen, dat is echt heel triest maar wel een motivatie voor het werk wat wij hier doen!
donderdag:
ben ik met rianne en een auntie naar het ziekenhuis gegaan met een kindje taxi,is haar bijnaam. ze heb een gebroken pols maar het gips zat niet goed en moet eraf en weer nieuwe erop dat was het plan, maar je komt het ziekenhuis binnen(zie je op de foto) staan er 200mensen voor de bali om hun eige dossier op tehalen want dat is verplicht in africa, dit is trouwens het ziekenhuis voor alle minderbedeelde mensen dus word door de overheid betaald! na 3uur wachten kregen wij het dossier daarna uur wachten voor gipskamer, wat een zorg hier, echt niet hygienisch, sieraden om en niks is schoon, staat zelfs een bordje in 1vd zh pas op hier worden kinderen gestolen! toen het gips eraf was zagen we tot grote schrik allemaal open plekken onder het gips, taxi is allergisch voor het gips, maar hoe zou dat toch komen, in nl krijg je eerst een kousje over je arm dan ingewikkeld met witte watten, daarna pas het gips maar hier gelijk hupa gips op je arm, weer een uur wachten voor fotos maken, daarna weer uur wachten om naar die plekjes te laten kijken! toen zeide ga maar naar ander zh voor de plekjes hier weten wij dat niet!! ware we 7uur in zh, maar wij hadden geen puf meer om te gaan, toen zijn wij naar project gegaan en anita en corinne gingen mee naar ander ziekenhuis waar ze ook 5uur waren dus bijna 12uur ziekenhuis bezoek voor een gebroken arm!! dan mogen wij toch wel blij zijn dat wij ziektekostenverzekering kunne betalen en binne uur aan de beurt zijn en goed worden verzorgd!!! wat een rijkdom in nederland!! dat busje op de foto is 1vd ambulances daar vervoeren ze ook patienten, mensen in rolstoelen moete zelf na boven zien te komen, was echt triest voor woorden wat je daar zag!!
vrijdag t/m zondag gingen wij op safari!! wat was dat gaaf zo mooie natuur en zulke gave dingen beleefd, leeuwen 2m van mijn raam vandaan, toen ik hun wilde filmen kreeg ik een uithaal vd leeuw ik schrok me lam!! ik vond het toen wel erg eng maar raampje kon niet omhoog omdat de motor uitwas haha!!
savonds gingen we braaien kwamen gewoon vlakbij hyenas de restjes opeten was ook best eng maar wel kick!! zie de fotos!!
we werden heel het weekend begeleid door 2mannen ellen en john!! die kookte voor ons en zorgde voor ons, en veel verstand van dieren!!
we kregen te horen er zijn olifanten op de weg, broemm wij erheen helemaal te gek, was ook super gaaf, ik uit raampje hangen met filmcamera draaide ineens de olifanten om de 2 mannetjes en kwamen opons afrennen een schijnaanval, maar wat was dat gaaf, andere meiden riepen appie naar binnen doe normaal naar binnen, en de john vroeg staat het op de film!! ja het staat erop!! dat was zo gaaf!!! dat kwam omdat hun babyolifantjes hadden, en 3meter van onze auto vandaan kwam heel de familieolifant langs, oo wat een prachtbeesten!!
we hebben 4en half vd bigfive gezien:
de buffel,leeuwen,neushoorns,olifanten en die halve is een cheeta gezien dat is een kleine luipaard!! maar voor de rest alle dieren gezien en gewoon voor onze autos! wij hadden echt geluk zei john!! wat was dat mooi en genieten en zo gezellig met elkaar!!! met 8meiden van verschillende projecten!!
en vanmorgen zijn we met de kleine kids richting het strand geweest daar heb je buiten zwembaden voor kleintjes, en heerlijk wezen spelen wat genoten de kids zeg!!! van die schattige badpakjes aan en spartelen maar en vd glijbaan!!
deze week is een dubbele week, we moeten afscheid nemen van suzanne en rianne die gaan weer naar huis maar volgende week dinsdag komen er weer 2 nieuwe vrijwilligers bij!
o ja we hebben ook nieuws over ons sponsergeld: wat gaan ze doen met ons geld, we hebben overlegd, ze hebben nu een tienermoeder locatie maar die gaat weg omdat de moeders weggaan en de babys achterlaten en dat is niet te bedoeling! maar gaan ze van die locatie een school maken voor de kinderen die hier op isiaiah zitten! nieuwe schoolspullen en gebouw opknappen dat gaat over 2a3 weken gebeuren! en wij gaan meehelpen!! dat is dus een zeer goed doel!!! want het is hard nodig!! nu krijgen ze school in een bijgebouwtje, het is voor kids van 4 jaar tot 6 geloof ik!
ik heb al 3uur film van de eerste weken, dus als ik terug ben heb ik een helemooie documentaire over ons verblijf in south africa!
jullie gaan het niet geloven, hier heb het 2dagen geregend!! nu schijnt de zon weer en de temperatuur is weer boven de 30graden!!
nou jullie horen weer van mij!!
groetjes aan iedereen!!
veel liefs van auntie appie;)