Samen met een vriend ga ik van 18 juli tot 8 augustus naar Thailand. We hebben al een soort globaal schema gemaakt maar horen graag wat jullie mening daarover is.
Bangkok 19 - 22 Juli
Met trein naar Chang Mai
Chang Mai 22 Juli - 26 Juli (stad bekijken,jungle tocht)
Met busje naar Pai
Pai 26 t/m 28 Juli
En dan lopen we een beetje vast. Het liefst willen we dan naar wat eilanden waar het mooi is(zonnen, natuur,duiken) en waar we ook kunnen ‘uitgaan’. Wat raden jullie ons aan om heen te gaan qua eiland(en)? en hoe kunnen we het best daar heen?
Hebben jullie daarnaast ervaring met Pai?
Hebben jullie tips voor misschien nog wat ander plaatsen/plekken tijdens onze reis?
Het hangt ook een beetje van je budget af. Houd er rekening mee dat accomodatie op de eilanden duurder zal zijn.
Waar je in Chiang Mai prima voor 400 baht (basic met douche en toilet) kunt slapen, en in Pai zelfs voor nog minder,
moet je op de eilanden uitgaan van ongeveer het dubbele.
Wanneer je Ko Chang zou kiezen, is dit te bereizen zonder een vliegreis. Het kan ook met vliegreis.(vliegen op Trat)
Je neemt dan dezelfde trein terug, en in Bangkok boek je een minibus voor Ko Chang de volgende morgen.
Vervolgens overnacht je , en vertrekt 's morgens vroeg. De minibus zet je af bij een hotel of guesthouse, dus zorg dat je een adres (met of zonder boeking ) paraat hebt.
Vanaf Ko Chang kun je met de boot naar andere, meer onondekte eilanden in de buurt. Houd er rekening mee dat het mogelijk is dat de boten soms niet varen in verband met slechte weersomstandigheden. Het is tenslotte moessontijd.
Het komt wel voor dat mensen hierdoor hun vlucht missen. Neem het zekere voor het onzekere. V
anaf Ko Chang naar het vasteland vaart de boot wel altijd. Dat is ook niet zo vreemd, aangezien de boot groot en zwaar is, en de reis maar 20 minuten duurt.
Andere eilanden zoals Phuket, Ko Samui, Ko Phangan e.a. zijn ook een optie. I
n theorie is het te bereizen zonder vliegreis.
Ko Phangan is zelfs beroemd vanwege de “full moon party” . Ik ben er zelf geen liefhebber van (te massaal) , maar geef je ogen ff de kost op youtube , dan kun je zelf bepalen of het iets voor je is.
Laat je op dit soort gelegenheden NIET in met drugs of pillen, je bentniet in Nederland, en je wilt een paar weken op vakantie, en niet een paar jaar in “Bangkok Hilton” zitten.
Als je Koh Phangan zou kiezen dan zou je kunnen overwegen om te vliegen. Er zijn op dit moment nog een beperkt aantal goedkope Airasia tickets (ca. 28 euro pp incl. ingecheckte bagage) te boeken van Chiang Mai naar Bangkok op 29 juli 's avonds om 22.05 uur met aankomst om 23.20 en vervolgens een combi ticket van Bangkok naar Koh Phanganom (ca. 25 euro pp incl. ingechekte bagage) waarbij je om 6.50 vertrekt en om 15.30 aankomt op de Thong Sala Pier.
Ik ben zelf nog nooit op Koh Phangan geweest, maar omdat de tickets zo goedkoop waren en het ernaar uit ziet dat het daar in juli prima weer is, heb ik een enkeltje Bangkok- Koh Phangan geboekt. Wij reizen alleen met handbagage en ik heb daarom 18 euro pp betaald.
M’n zoon van 9 zou het vast een belevenis vinden, maar ik ben een strenge ouderwetse moeder. Dus wij zijn vertrokken richting het noorden of de Isaan als het volle maan wordt…
Oppassen doen we zeker met Pillen en Drugs, beter gezegd: die raken we niet eens aan.
We zitten eraan te denken om naar Koh-Phangan te gaan met het vliegtuig zoals Nunu aangeeft. Kan je dan vanaf de Thong Sala Pier naar Koh-phangan varen? Moet je dat van te voren regelen?
We willen daar waarschijnlijk vanaf Koh-phangan ook naar eilanden varen zoals Ko Sumai. Is dat makkelijk te doen?
Daarnaast zou ik graag willen weten hoe we het beste weer naar Bangkok kunnen vliegen de laatste dag?
Vliegtuig-bus-boot. Je kunt kijken op http://booking.airasia.com/Select.aspx. Een enkeltje kost nu het dubbele van wat ik betaald heb. Mocht je low-budget reizen, dan valt er met een bus-boot-ticket vanaf Koa San Road wel wat te besparen.
Als ik op die site kijk krijg ik Bangkok – Don Mueang (DMK) to Phangan (Thong Sala Pier). Gaat er een boot vanaf de luchthaven? die ligt toch niet aan het water?
De link doet het niet meer, dus hier even een nieuwe http://booking.airasia.com/Select.aspx
In de grijze balk aan de linkerkant staat: Island Transfer (met rood schrift). Als je daar op klikt krijg je het volgende te zien:
Nakhon Si Thammarat(NST) to Donsak Pier (= bustransfer van vliegveld naar de pier)
Donsak Pier to Phangan (Thong Sala Pier) (= boottocht naar Koh Phangan)
Ik denk dat daar het probleem in zit. ik zie namelijk geen grijze balk aan de linkerkant… Heb het op twee verschillende laptops geprobeerd…
Ik ga even uitzoeken hoe dat komt.
Okay. vul dan even zelf in vertrek Bangkok en aankomst Koh Phangan op een bepaalde datum dan zie je daarna in een grijze verticale balk ca. het volgende staan:
BOOKING SUMMARY
Total THB
2,180.02
Bangkok – Don Mueang (DMK) to Phangan (Thong Sala Pier)
Depart
FD3188
DMK
NST
0800, 30 Jul 2013 0650, 30 Jul 2013
Island Transfer
Fare
2 x 918.70 THB 2 Adult (s)
Taxes and Fees
342.62 THB Airport charges and fees
2,180.02 THB
Total THB
2,180.02
Bangkok – Don Mueang (DMK) to Phangan (Thong Sala Pier)
Depart FD3188 DMKNST0800, 30 Jul 2013 0650, 30 Jul 2013 Island Transfer
Nakhon Si Thammarat(NST) to Donsak Pier
Donsak Pier to Phangan (Thong Sala Pier)
Fare 2 x 551.41 THB 2 Adult (s)
Taxes and Fees 277.20 THB Airport charges and fees 1,380.02 THB Total THB
1,380.02
Ja, dat is wel een stuk duurder! Heb even gekeken, de terugreis is niet veel duurder en ik kan zien dat er dan standaard tot 20 kg bagage ingecheckt kan worden. Wij reizen zelf alleen met handbagage en checken dus niets in, maar je kunt ook aanvinken dat je minder dan 15 kg bagage meeneemt of dat alleen 1 van jullie bagage incheckt. Dat maakt het wel weer goedkoper. Toch zou het volgens mij dan wel incl. bagage voor 4000 TBH moeten kunnen…