Zou ik even enkele tips mogen vragen.
Ik heb mijn rondreis zelf volledig uitgestippeld, maar ik vind hem te druk.
Ik zou graag mss wat dingen weglaten, maar ik weet niet wat ik kan weglaten en wat minder boeiend is.
Als ik dingen vergeten ben die echt de moeite zijn mag je dit zeker zeggen.
De namen tussen haakjes en met vraagteken is een vraag of we dit zouden moeten zien of niet.
Het fietsen is ook niet persé verplicht.
Vertrek 22 november
Aankomst 23 november Denpasar
Met auto naar Tjampuhan ongeveer 2uur
Dinsdag 24 november
Zelf fietsen naar monkey temple en puri saren en de omgeving.
(pura taman ayun? Pura tana lot ?)
woensdag 25 november
Vertrekken naar Sangiri mountain tent ongeveer 1u30 rijden
Donderdag 26 november
Rijsvelden bezoeken.
Fietsen door de jungle en rainforest van mt batukaru
Vrijdag 27 november
Richting Pemuteran rijden ongeveer 3uur.
Via de tempel ulun batur en het batur meer met waterval.
Zaterdag 28 november
Jungle tour en snorkelen
Zondag 29 november
Vertrek richting Lovina
Bezoek van de air panas warmwaterbronnen en brahma viharo klooster
Maandag 30 november
Vroeg op voor de dolfijnen en dan bezoek gitgit watervallen + doorrijden naar sidement.
Vroeg in de ochtend maakt u bij zonsopkomst een boottocht naar de dolfijnen die voor de kust van Lovina in grote getale voorkomen. Bij terugkomst in het hotel staat het ontbijt voor u klaar.
Na het ontbijt gaat u weer op pad. Op het programma staat vandaag een mooie rit langs de grootste vulkanen van Bali. Een mooie route die u als eerste naar Kintamani voert. Vanaf deze plaats heeft u bij helder weer een prachtig uitzicht over de Baturvulkaan en het bijbehorende kratermeer. Er zijn hier diverse restaurantjes waar u kunt genieten van koffie of de lunch met een onvergetelijk uitzicht. U vervolgt de route door het Balinees berglandschap waarin de Gunung Agung de hoogste vulkaan van het eiland is. Op de hellingen van deze vulkaan vindt u de Besakih Tempel. Deze tempel wordt ook wel de moedertempel genoemd en ze is de meest heilige tempel van het eiland. De tempel is deels te bezichtigen voor niet-Hindoes. In het stadje Klungkung vindt u nog de overblijfselen van het oude paleis en het gerechtshof, een prachtig voorbeeld van de rijkdom van het traditionele Bali uit de 17eeeuw. De volgende stop is de Goa Lawah grottempel, een fraaie tempel, die half in een grot met duizenden vleermuizen is verscholen. Tot slot bezoekt u het dorpje Tenganan. Dit Aga-dorpje is bekend om de traditionele wijze waarop de bewoners tot op de dag van vandaag nog leven. Aan het einde van de middag bereikt u uw bestemming in het oosten van Bali, het pittoreske Sidemen.
(pura tirta empul? Pura gunung kawi ? kulungkung ?)
Dinsdag 1 december
Naar tirta gangga waterpaleizen
Woensdag 2 december
In de namiddag vertrek naar Lombok
Donderdag 3 december
Vulkaan
Vrijdag 4 december
Terug vulkaan
Zaterdag 5 december
Touren
Zondag 6 december
Naar Nusa