Onze rondreis te druk

Zou ik even enkele tips mogen vragen.
Ik heb mijn rondreis zelf volledig uitgestippeld, maar ik vind hem te druk.
Ik zou graag mss wat dingen weglaten, maar ik weet niet wat ik kan weglaten en wat minder boeiend is.
Als ik dingen vergeten ben die echt de moeite zijn mag je dit zeker zeggen.
De namen tussen haakjes en met vraagteken is een vraag of we dit zouden moeten zien of niet.
Het fietsen is ook niet persé verplicht.

Vertrek 22 november
Aankomst 23 november Denpasar
Met auto naar Tjampuhan ongeveer 2uur

Dinsdag 24 november
Zelf fietsen naar monkey temple en puri saren en de omgeving.
(pura taman ayun? Pura tana lot ?)

woensdag 25 november
Vertrekken naar Sangiri mountain tent ongeveer 1u30 rijden

Donderdag 26 november
Rijsvelden bezoeken.
Fietsen door de jungle en rainforest van mt batukaru

Vrijdag 27 november
Richting Pemuteran rijden ongeveer 3uur.
Via de tempel ulun batur en het batur meer met waterval.

Zaterdag 28 november
Jungle tour en snorkelen

Zondag 29 november
Vertrek richting Lovina
Bezoek van de air panas warmwaterbronnen en brahma viharo klooster

Maandag 30 november
Vroeg op voor de dolfijnen en dan bezoek gitgit watervallen + doorrijden naar sidement.
Vroeg in de ochtend maakt u bij zonsopkomst een boottocht naar de dolfijnen die voor de kust van Lovina in grote getale voorkomen. Bij terugkomst in het hotel staat het ontbijt voor u klaar.
Na het ontbijt gaat u weer op pad. Op het programma staat vandaag een mooie rit langs de grootste vulkanen van Bali. Een mooie route die u als eerste naar Kintamani voert. Vanaf deze plaats heeft u bij helder weer een prachtig uitzicht over de Baturvulkaan en het bijbehorende kratermeer. Er zijn hier diverse restaurantjes waar u kunt genieten van koffie of de lunch met een onvergetelijk uitzicht. U vervolgt de route door het Balinees berglandschap waarin de Gunung Agung de hoogste vulkaan van het eiland is. Op de hellingen van deze vulkaan vindt u de Besakih Tempel. Deze tempel wordt ook wel de moedertempel genoemd en ze is de meest heilige tempel van het eiland. De tempel is deels te bezichtigen voor niet-Hindoes. In het stadje Klungkung vindt u nog de overblijfselen van het oude paleis en het gerechtshof, een prachtig voorbeeld van de rijkdom van het traditionele Bali uit de 17eeeuw. De volgende stop is de Goa Lawah grottempel, een fraaie tempel, die half in een grot met duizenden vleermuizen is verscholen. Tot slot bezoekt u het dorpje Tenganan. Dit Aga-dorpje is bekend om de traditionele wijze waarop de bewoners tot op de dag van vandaag nog leven. Aan het einde van de middag bereikt u uw bestemming in het oosten van Bali, het pittoreske Sidemen.
(pura tirta empul? Pura gunung kawi ? kulungkung ?)

Dinsdag 1 december
Naar tirta gangga waterpaleizen

Woensdag 2 december
In de namiddag vertrek naar Lombok

Donderdag 3 december
Vulkaan

Vrijdag 4 december
Terug vulkaan

Zaterdag 5 december
Touren

Zondag 6 december
Naar Nusa

Dinsdag 8 december
Terug naar Sanur s’avonds

Woensdag 9 december
Serangan island dolfijnen zwemmen

Donderdag 10 december
Vertrek vlucht

Je programma is inderdaad veel te veel.
Je hebt niet 1 dag om te relaxen en rustig aan te doen.
Ik zou de Tanah Lot skippen.
Ben er pas geweest en vond het persoonlijk niet de moeite waard.
Een grote toeristische bedoening. maar dat is op heel veel plaatsen zo in Indonesie.
Welke vulkaan ga je op Lombok beklimmen? De Rinjani?
Is een ontzettend zware tocht. Ik zou dan de dag erna niet gaan touren maar lekker rustig aan gaan doen.
Wat wil je in Sanur gaan doen?
Ubud is ook een leuk plaatsje om even te verblijven.

1 like

Ja in ubud zijn we 4 nachten (de eerste 4. 2 nachten in tjampuhan hotel en 2 nachten en sangiri moutain tent). Sanur is voor het serangan island dus we gaan niet naar sanur maar wel naar dat eiland omdat je daar kan zwemmen met dolfijnen.
Ofwel moet ik Lovina weglaten en enkel bij het rijden naar Sidemen de bezienswaardigheden bezoeken, maar dan is het natuurlijk een lange tocht.
Pemuteran wil ik doen vanwege het nationaal park en ook het eiland om te snorkelen.
Het enige is misschien sidemen… is dit de moeite? Velen zeiden dat dit heel mooi was qua natuur en ook de rijstvelden, maar die zie je toch ook in Ubud? En sommigen zeiden ook Amed vanwege snorkelen boven een bootwrak, maar dit hoeft niet. Het enigste wat ik daar zeker wil zien zijn de waterpaleizen en ik weet dat je daar ook kan overnachten.
Ja de rinjani. Maar we zijn op zich nog aan het twijfelen voor de rinjani vulkaan of batur in Bali. Welke raad u aan?

En dan zouden we graag nog nusa penuda (lembongan) doen en eigenlijk ook Gili. Ik weet niet welk het meest de moeite is?

Sowieso Lovina overslaan. Echt niet boeiend. De dolfijnenjacht is vreselijk, dus dolfijnen spotten zou ik sowieso ergens anders doen.

Waar kan je dit nog doen?

Beste Sportquest, mag ik vragen hoe je aan de reistijden komt?
Als je dat via googlemaps hebt gedaan dan klopt het niet hoor, zij houden rekening met een snelheid die bij lange niet gehaald wordt.

Lovina vind ik zelf ook niet heel veel aan, het is niet echt een dorpje maar een langgerekte weg van aaneengesloten dorpjes wat men Lovina noemt.

Sidemen daarentegen is prachtig en echt niet te vergelijken met Ubud!

Als je twijfelt over Mt. Rinjani of Mt. Batur dan zou ik allereerst kijken naar de conditie die je hebt want je hebt het dan wel over twee heel verschillende bergen… De Rinjani is vet zwaar om te doen en redt je tot de top ook niet in de tijd die jij er voor hebt ingepland. Terwijl je de Batur in 1 dag kan doen.
Ook moet je dan oversteken naar Lombok, dat kost ook weer extra tijd die je misschien beter kan gebruiken door ergens een dagje langer te genieten en relaxen.

Op Nusa Penida is het een heel stuk rustiger en zie je een beetje het Bali van vroeger. En Lembongan is niet hetzelfde als Penida hè.

Gili, dan heb je de keus uit 3 eilanden. Trawangan is partyeiland, Meno is de kleinste en rustigste en Air is een beetje een mengeling voor de andere twee.

Pemuteran is natuurlijk prachtig maar erg ver uit de richting.

Wil je niet aan het twijfelen brengen maar lovina vind ik zelf heerlijk rustig. Leuke restaurants en dolfijnen in de morgen blijft voor mij leuk . De zo’n op zien komen echt prachtig.
Ook kun je vanuit daar bv met scooter richting munduk erg mooi en het echte Bali is daar te vinden.
Wat betreft nusa penida heb ik zelf meer met lembongan echt een leuk eiland.
Ook lombok is erg mooi de Gillis’ is voor mij het minste erg druk en lembongan is wat dat betreft een goed alternatief.
Pemuteran en van daar na menjangan is een aanrader .
Als advies zeg ik het beste gewoon Bali eerst doen en ooit terugkomen en dan bv lombok en Flores erbij te doen.
Hoop dat je er iets aan hebt.

Pemuteran zou ik lekker 2 dagen nemen. Relaxte strandplaats, je bent al 1 dag in het Nationaal Park. Jungle vind ik altijd een wat vertekenend woord, het is meer een bos. Ben zelf ook minder fan van Lovina. Als je vaker dolfijnen hebt gezien, bijvoorbeeld spontaan naast een boot in alle rust, dan zou ik persoonlijk Lovina overslaan. Het is natuurlijk altijd smaakgebonden.

Rinjani: 3 dagen vulkaantrek. 2 nachten in tentje aan de top. Echt wel zwaar. Er zijn ook mensen die het niet halen. En dan nog 2 extra dagen heenreis en terugreis rekenen.
Batur op Bali is een dagexcursie, wel heel vroeg op. Bij slecht weer, ga je naar Agung ipv Batur.

Je kunt prima 3 weken op Bali vermaken, zeker met Gili erbij. Evt Lombok, maar als je Flores erbij wilt doen, dan slaap je alleen op heen en terug reis op Bali. Meer tijd heb je dan niet.

Indonesie is zo groot als van Nederland tot Pakistan. 13.000 eilanden. Probeer het niet in 1 reis te doen. Je kunt wel 5 keer terugkomen en per groot eiland of eilandengroep de diepte in gaan. En dan heb je nog niet alles gezien!

Succes

Hallo iedereen,

Bedankt voor de vele reacties!
Dolfijnen zouden we wel graag zien, maar liefst zonder er persé naar toe te varen.
We gaan een scooterrondreis doen in Bali. Nog niets is geboekt, enkel de eerste drie nachten.
Nog enkele tips altijd welkom (vertrekken zondag).

We zouden eventueel in menjangan overnachten of zouden we beter pemuteran nemen?

Daarnaast zouden we twee nachten in oost java of nusa lembongan verblijven? Wat is jullie voorkeur?
En is anti malaria nodig op deze plekken?

Groetjes

Hè heerlijk zondag al ! Nou mijn voorkeur gaat uit naar pemuteran menjangan heeft 1 hotel en is erg duur addi assri pemuteran was super!
Nusa lembongan is echt een heel leuk eiland kun je met de boot vanaf sanur elke morgen om 9 uur echt de moeite waard!
Wens je/jullie een geweldige tijd in Bali !

Waarom Oost-Java? 2x over met de ferry, niet echt een leuke belevenis…Ik zou ook kiezen voor Lembongan (of Penida).

Gaaf, scooterrondreis! Dat is ook de manier hoe we de volgende keer op Bali willen reizen. Meteen een scooter (is eigenlijk een motor hè) huren en rugzak tussen de benen en dan per dag zien hoever we komen. Heerlijk!
En geen dure taxi’s meer nodig.

Wat malaria betreft, dat neem ik niet in op Bali. Vies spul! En het is daar best zelf in de hand te houden, goed smeren, 's avonds onder de tafel van die muggenspiralen, en enkels bedekken.

Laat je weten hoe het geweest is!
Heel veel plezier [emoji106]🏼

hallo sportquest, ik hoop dat je inmiddels een mooie reios hebt gehad. Met enige interesse in dit voor mij ongekend land vraag ik me af hoe je reis was en hoe de planning eruit zag.
dank je wel

Beste

Dit is mijn facebook. Ik kan u gerust wat info geven via chat.

De foto’s staan momenteel ook openbaar.

Mvg
Sara

Ik ben ook benieuwd wat je reis geworden is en wat de hoogtepunten waren.

https://www.facebook.com/sara.oosterlinck
dit is mijn facebook. anders stuur mij een pb dan geef ik gerust heel veel info.
Dit is ook wat gemakkelijker
Groetjes

• Updated - - -

https://www.facebook.com/sara.oosterlinck
dit is mijn facebook. anders stuur mij een pb dan geef ik gerust heel veel info.
Dit is ook wat gemakkelijker
Groetjes