Onze reis West- Canada haalbaar?

Je gaat als goed is bijna weg, dus alvast heel veel plezier! Nog even een korte reactie.

Waarom blijf je 3 nachten in Wells Grey? Misschien kun je die ergens aan Vancouver of zo toevoegen, of tussenstop in Whistler? Verder erg mooie route!

De oversteek duurt volgens mij lang geen 5 uur, dacht tussen 1 en 2 uur? Maar dat durf ik niet meer zeker te zeggen, maar zeker geen 5 uur. Als je vastzit aan een tijd kun je de boot reserveren. Ook handig als het in een lang weekend valt, maar het is nooit verplicht om te reserveren. Een uurtje van tevoren aanwezig zijn en dan ticket kopen (als erg druk is kan het zijn dat boot vol is en dat je 2u op de volgende moet wachten)

Uit mijn hoofd is er 1u tijdverschil tussen Jasper en Wells Grey.

Via Wereldwijzer app

Zoals gebruikelijk voor zo’n korte reis komen jullie overal tijd tekort, maar dat is niet anders.
Drie nachten Well’s Gray is wel veel en het verblijf in Vancouver zou ik niet ‘versnipperen’. Het is een heerlijke stad en er is veel te doen en te zien. Houden jullie van wandelen, dan zou je bv. een dag Well’s Gray in kunnen ruilen voor de wandelroutes bij Joffre Lake. Zeer de moeite waard.
Voor orca-tours vanuit Campbell River zou het misschien al te laat kunnen zijn, dus zeker vooraf even informeren. Aboriginaljourneys is een aanrader:
www.aboriginaljourneys.com
De orca-tours vanuit Vancouver kan ik zeker niet aanraden. De zuidelijke orca-populatie staat al lang hoog op de lijst van meest bedreigde diersoorten, met als één van de hoofdoorzaken het massa-toerisme. de regels zijn weliswaar aangescherpt, maar worden helaas vaker overtreden dan nageleefd. Er zijn twee oever-locaties waar je deze orca’s ook heel goed - en zelfs beter - kunt zien: Point Roberts, een klein schiereiland ten zuidwesten van Vancouver(ca. 3 kwartier met de auto) en Lime Kiln Park op San Juan Island, bereikbaar met de veerboot van Vancouver Island.
Hou er rekening mee, dat veel campgrounds sluiten na dit weekend en dat de keus dus wat beperkter is, zeker in de nationale parken.
Is Campbell River toch nog een optie voor de orca-tour, dan is Horseshoe Bay - Nanaimo de meest voor de hand liggende keus voor de overtocht (duur ca. 1U45m) en zou dat dan inplannen ná Well’s Gray en vóór een verblijf in Vancouver. Hoe eerder je daar bent hoe groter de kans dat de orca’s er nog zijn. Reserveren is, deze tijd van het jaar, niet nodig.
www.bcferries.com
Victoria is wel aardig, maar niet heel bijzonder.
Tussen Aberta en B.C. is één uur tijdsverschil.