Wij gaan eind augustus 22 dagen naar West-Canada, we starten in Vancouver. We hebben al wat dingen opgezocht, maar er zijn zoveel verschillende routes dat we het niet meer weten. Heeft er iemand ervaring met 100 miles house, wat kan je daar doen en is het aan te raden… iemand zei ook iets over een hippiedorpje, weet iemand hoe dit dorpje heet…
misschien kunnen jullie nog een aantal routes op een rijtje zetten? We denken vancouver island over te slaan, omdat daar veel tijd mee verloren gaat. past ergens nog Haida Gwaii in? ik heb het idee nog veel te missen… Uiteraard willen we wel Banff en Jasper…
Misschien beetje late reactie maar zie dat er nog niemand heeft gereageerd. Het uitstippelen van een reis is verdomd lastig omdat er heel veel mooie plaatsen zijn. Het lastigste wordt straks om te schrappen. Liggen je start en eindpunt al vast? Ik zie dat je vancouver noemt als startplaats.
Een erg mooie route, maar wel redelijk "standaard "en goed te doen in 22 dagen is vancouver 2n-campbell river 2n - powel river 2n- whistler 2n- clearwater 2n - Jasper 3n- banff 3n - revelstoke 1n - penticton 1n- vancouver 3n. Heb je nog 1 nacht vrij in te delen.
Bij campbell river en powel river kun je mooi genieten van de oceaan door bijvoorbeeld orkatocht te doen en te gaan zeekayakken vanuit campbell river. Daar zit een Nederlandse gids met eigen bedrijfje. Natuurlijk zijn er ook hele andere routes denkbaar, bijv. met de inside passage cruise naar het noorden. Echter kost dat al snel veel tijd om terug te rijden naar de rockies.
Wij gaat over 4 weken een half jaar lang door West-Canada reizen. Onze voorbereidingen zijn te lezen op blog.importbrink.nl Misschien dat je daar leuke/goed tips vandaan kunt halen.
100 mile house is een redelijk saai stadje. Leuk om doorheen te rijden, maar niet echt een ‘atractie’.
Bedankt voor de reacties, we zijn er nog steeds niet uit. Waarschijnlijk willen wie niet naar Vancouver island omdat we verwachten dat we daar te weinig tijd voor hebben in 22 dagen. Wel willen we raften op de fraser river of een andere rivier. Ook Willen we zoiezo banff en Jasper en wellicht nog een ander park en het wijngebied. Welke plekken kunnen we het beste aandoen vanaf Vancouver richting banff en Jasper? En weer terug naar Vancouver?
Persoonlijk vond ik het raften redelijk tegenvallen. Wij gingen vanuit Jasper en dan aan de voet van mount robson. We hadden de zwaarste categorie maar ik vond het vrij tam. Natuurlijk wel leuk om zo in de natuur bezig te zijn, maar ik vond het niet echt een kick.
Whistler en wells grey vond ik wel een aanrader. Wij hebben oneway gedaan, dus heb maar 1 route gedaan tussen vancouver en calgary.
Persoonlijk vond ik campbell river, de orcatocht daar, echt een aanrader. Dat is wel op vancouver island.
Je kan eens kijken op mijn uitgeschreven reisroute en laat Vancouver Island er dan uit: http://travelwestcanada.blogspot.com/ dan heb je ruim en voldoende de tijd om alles to zien en doen. Met 22 dagen zou ik in grote lijnen de volgende route volgen:
Ik weet niet of die 22 dagen jullie reisdagen bevatten of niet, maar laat mij er van uitgaan dat jullie 22 dagen in Canada hebben:
Dag 1: Vancouver
Dag 2: Vancouver - Whistler
Dag 3: Whistler
Dag 4: Whistler - Cache Creek/Ashcroft
Dag 5: Cache Creek/Ashcroft - Clearwater
Dag 6: Clearwater
Dag 7: Clearwater - Jasper NP
Dag 8: Jasper NP
Dag 9: Jasper NP
Dag 10: Jasper NP - Banff/Yoho NP
Dag 11: Banff NP
Dag 12: Banff NP
Dag 13: Yoho NP
Dag 14: Yoho NP - Revelstoke
Dag 15: Revelstoke
Dag 16: Revelstoke - Osoyoos
Dag 17: Osoyoos
Dag 18: Osoyoos - Boston Bar (Hell’s Gate)
Dag 19: Boston Bar (rafting in de Fraser Canyon)
Dag 20: Boston Bar - Vancouver
Dag 21: Vancouver
Dag 22: Vancouver
Als je minder dagen in Canada zelf hebt dan moet je de route hierboven wel wat ombouwen.
Een trip naar Haida Gwaii gaat ook veel te veel tijd in beslag nemen. Als je zou willen whale watchen dan kan dat ook vanuit Vancouver zelf (bij Granville Island) of vanuit Steveston bij Richmond (in de omgeving Vancouver en de luchthaven).